[GTi] Problem z układem chłodzenia


  • Użytkownik archiwalny

    Niestety poddałem się...szukajka mnie chyba nie lubi

    Mam problem ze swoim SS GTi z 1994 roku. Otóż zauważyłem wyciek z okolic termostatu. Ciężko jest dojść skąd dokładnie ponieważ jest dość słaby dostęp, ale to chyba nie największy problem. Oprócz ubytków płynu chłodniczego jest kilka niepokojących objawów.
    1. Kiedy auto jest zimne, odpala i zaczyna się nagrzewać. Po kilku minutach włącza się wentylator i póki samochód nie ostygnie tak do temperatury otoczenia to wentylator działa cały czas i działa już przy uruchomieniu zapłonu (np. przy kolejnym odpalaniu silnika). Auto dość szybko się nagrzewa (choć to mały silnik benzynowy więc jakoś mnie to nie dziwi) nawet przy minusowej temperaturze. Wskazówka temperatury nigdy nie ważyła się przekroczyć połowy skali, nawet podczas nazwijmy to "treningów".
    Patrzyłem na kolor spalin i jest białawy ale przeźroczysty. Przy obecnych temperaturach ciężko jest stwierdzić jednoznacznie czy płyn chłodniczy przedostaje się do komory spalania bo spaliny są gorące i zawsze będzie występował efekt pojawiania się pary. Spaliny troszkę bardziej śmierdzą niż powinny ale to może być wina padniętej sondy więc ewentualność padniętej uszczelki pod głowicą narazie odrzucam.

    Myślę aby dziś kupić termostat i uszczelkę oraz korek chłodnicy i zobaczyć czy przyniesie to jakiś rezultat (może wyciek to kwestia dużego ciśnienia w układzie chłodzenia i płyn znalazł sobie wobec tego jakąś mało znaczącą nieszczelność???)

    Jeśli ktoś spotkał się z podobnymi problemami to proszę o podpowiedzi.

    Z góry przepraszam za zakładanie "popularnego" tematu ale podczas szukania nie mogłem znaleźć odpowiedniego, który rozwiałby moje wątpliwości.
    Pzdr


  • Użytkownik archiwalny

    wymieniłbym najpierw czujnik załaczajacy wentylator. Termostat też oczywiście , dla Ciebie lepszy będzie ten 82C. Wyciek płynu może tez z pod głowicy. Tam niestety tez płyn potrafi lecieć choć w małych ilościach


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli polecasz ten z niższą temperaturą otwarcia z uwagi na wysiloną pracę silnika?


  • Użytkownik archiwalny

    jeśli auto ma być wykorzystywane do sportu to lepiej żeby termostat otwierał ciut wcześniej niż za późno , takie jest moje zdanie przynajmniej Ja mam w sumie 88C wahlera i auto nie grzeje mi się w ogóle , ostatnie pałowanie na torze słomczyn nic nie wykazało . Swifty nie grzeją się wg mnie w ogóle. Nie widzialem takiego żeby nie dawał rady , nawet mój GTi na chłodnicy z litrówki która jest śmiesznych gabarytów


  • Użytkownik archiwalny

    Kupiłem termostat (82 st. C), termoczujnik od wentylatora (dziś włączył się od razu na zimnym) oraz korek chłodnicy. Auto szybko się zagrzało i zauważyłem jedną rzecz...mianowicie wygląda tak, jakby płyn chłodniczy lekko się gotował a płyn usilnie chce wydostać się korkiem. Przelew do zbiorniczka wyrównawczego jest zimny i chyba płyn nie powraca do niego. Wyciek jest ewidentnie przy uszczelce termostatu tej od bloku silnika i delikatnie przy drugiej (mam 2 w zestawie plus jedna gumowa na sam termostat). Spojrzałem na chłodnicę i zastanawiam się czy nie jest zatkana...jeśli wentylator cały czas działa to czemu pod korkiem chłodnicy dzieją się takie cuda? Brakuje jej trochę żeberek i chyba jutro zakupię jakąś dobrą używkę i w piątek zamontuję wszystko razem do kupy i będę dalej kombinował. Dzięki za pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    Kupuj nową , niecałe 120 zł


  • Użytkownik archiwalny

    Kupuj nową ,
    niecałe 120 zł

    Masz jakieś namiary na chłodnicę w tej cenie? Próbowałem ratować moją wspólnie z kolegą Plastekk, który wielką pomocą jest niestety nawet on nie jest cudotwórcą i przeszczep został odrzucony i szukam nowego organu.....


  • Użytkownik archiwalny

    Wracam z pewną informacją.
    Jak będziecie kupować czujnik wentylatora, który jest w termostacie trzeba koniecznie sprawdzić średnicę czujnika bo są dwa rodzaje. Ja miałem tego pecha, że kupiłem ten zły i oddać już go nie mogę bo kupowałem w Inter Carsie,a tam nie przyjmują zwrotów części elektrycznych.
    Okazało się również, że obudowa termostatu była pęknięta i dlatego tak ciekło. Po złożeniu wszystkiego na uszczelkę wyciętą z klingierytu, okazało się, że dość mocno dokręciłem śruby i obudowa się posypała. Dziś przyszła już do mnie używana obudowa w dobrym stanie wraz z termostatem (mam już 2 na zapasie ). Zatem wieczorem zabiorę się do pracy i zdam ralację co udało się wyczarować


  • Użytkownik archiwalny


  • Użytkownik archiwalny

    I kolejne newsy
    Wszystko złożone do kupy i śmiga dobrze. Wentylator nie włącza się od razu przy uruchomieniu silnika. Nie zdążyłem zagrzać auta bo strzelił przewód od palca rozdzielacza i auto nie paliło dobrze na wszystkie cylindry. Stąd dziś odbieram nowe świece, przewody WN, kopułkę i palec rozdzielacza; Wymienię wszystko, odpalę auto, odpowietrzę, zagrzeję do uruchomienia wentylatora i wydam werdykt


  • Użytkownik archiwalny

    Problem rozwiązany
    Jak będziecie coś robić na przyszłość to polecę Wam abyście wymienili od razu wszystkie czujniki, termostat, płyn itp. Tak łatwo uszkodzić obudowy termostaów, że lepiej ich nie ruszać za często.


Log in to reply