[ALL] Pytanko odnośnie działania klimatyzacji
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 mar 2014, 17:25 ostatnio edytowany przez zaklinaczwrc 11 lis 2016, 01:29
Witam,
wczoraj w moim GT-i udało mi się w końcu odpalić klimę. Wydaje mi się, że działa ok - znaczy się chłodzi jak powinna. Mam jednak pytanko odnośnie jej działania: u mnie po włączeniu załącza się kompresor, chwilkę pochodzi i się wyłącza, i tak w kółko - nie pracuje ciągle.
I pytanie - czy to normalne, czy coś jest nie tak?
Jest też druga kwestia - mam włącznik z trybem ECO - czym się różni od "normalnego"? -
Użytkownik archiwalnynapisał 9 mar 2014, 17:44 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 lis 2016, 01:29
Jest też druga
kwestia - mam włącznik z trybem ECO - czym się różni od "normalnego"?chyba właśnie w eco tak na chłopski rozum załącza się i wyłącza co jakiś określony czas, ale to tylko gdybam, bo ja klimę dopiero będę przerabiać
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 mar 2014, 17:46 ostatnio edytowany przez zaklinaczwrc 11 lis 2016, 01:29
praca przerywana jest niezależna od wybranego trybu...
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 mar 2014, 18:04 ostatnio edytowany przez victor486 11 lis 2016, 01:29
Z tego co kojarzę to jest to normalne - u mnie tez kompresor włącza się i wyłącza, czy w trybie ECO czy w normalnym. W trybie ECO wydaje mi się że włącza się na krócej i mniej obciąża silnik, co wpływa na spalanie - stąd nazwa ECO. W GTI chyba tak nie czuć tego, ale w 1.0 jak się klima włączy to i więcej gazu trzeba dać ruszając z jedynki na światłach...
-
Użytkownik archiwalnynapisał 10 mar 2014, 09:38 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 01:29
Dokladnie tak ma dzialac - dopiero ostatnimi laty wprowadzono kompresory o plynnej regulacji pracy a wszystko wczesniej powinno dzialac falami.
Jezeli masz za duze cisnienie gazu lub niesprawna chlodnice to moga sie pojawic problemy z duzym spadkiem mocy silnika jak jest wlaczony i bedzie to bardziej odczuwalne. -
Użytkownik archiwalnynapisał 10 mar 2014, 11:05 ostatnio edytowany przez zaklinaczwrc 11 lis 2016, 01:29
Też już do tego doszedłem - tak ma to właśnie pracować.
Tryb ECO oficjalnie nie napisali jak działa, ale jest wtedy mniejsza wydajność i mniejsze spalanie.
Co ciekawe - ja spadku mocy nie zauważyłem w zasadzie, może dzięki dodatkowemu wentylatorowi mam lepszy nadmuch na stożek hehe -
Użytkownik archiwalnynapisał 10 mar 2014, 11:40 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 01:29
Masz instalacje na nowy czy stary gaz?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 10 mar 2014, 11:50 ostatnio edytowany przez zaklinaczwrc 11 lis 2016, 01:29
na nowy - R134a
-
Użytkownik archiwalnynapisał 10 mar 2014, 12:01 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 01:29
On ma chyba wyzsze cisnienie pracy, wiec troche bardziej go powinno byc czuc. Ale skoro nie czuc i chlodzi to tylko sie cieszyc
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 gru 2015, 14:46 ostatnio edytowany przez krzysztoforek 11 lis 2016, 01:29
Wiem,że pytanie może być banalne ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.Czy przy odpalonym silniku bez włączonej klimatyzacji koło sprężarki na którym pracuje pasek klinowy powinno się kręcić czy stać w miejscu.Po włączeniu klimatyzacji koło pracuje normalnie.
-
napisał 10 gru 2015, 06:29 ostatnio edytowany przez likaon 11 lis 2016, 01:29
Koło będzie się kręcić bo jest tam elektromagnes, włączasz klimę, magnes przyciąga tarczę która jest od zewnątrz koła i zaczyna działać.