[ALL] Pytanko odnośnie działania klimatyzacji
-
Jest też druga
kwestia - mam włącznik z trybem ECO - czym się różni od "normalnego"?chyba właśnie w eco tak na chłopski rozum załącza się i wyłącza co jakiś określony czas, ale to tylko gdybam, bo ja klimę dopiero będę przerabiać
-
praca przerywana jest niezależna od wybranego trybu...
-
Z tego co kojarzę to jest to normalne - u mnie tez kompresor włącza się i wyłącza, czy w trybie ECO czy w normalnym. W trybie ECO wydaje mi się że włącza się na krócej i mniej obciąża silnik, co wpływa na spalanie - stąd nazwa ECO. W GTI chyba tak nie czuć tego, ale w 1.0 jak się klima włączy to i więcej gazu trzeba dać ruszając z jedynki na światłach...
-
Dokladnie tak ma dzialac - dopiero ostatnimi laty wprowadzono kompresory o plynnej regulacji pracy a wszystko wczesniej powinno dzialac falami.
Jezeli masz za duze cisnienie gazu lub niesprawna chlodnice to moga sie pojawic problemy z duzym spadkiem mocy silnika jak jest wlaczony i bedzie to bardziej odczuwalne. -
Też już do tego doszedłem - tak ma to właśnie pracować.
Tryb ECO oficjalnie nie napisali jak działa, ale jest wtedy mniejsza wydajność i mniejsze spalanie.
Co ciekawe - ja spadku mocy nie zauważyłem w zasadzie, może dzięki dodatkowemu wentylatorowi mam lepszy nadmuch na stożek hehe -
Masz instalacje na nowy czy stary gaz?
-
na nowy - R134a
-
On ma chyba wyzsze cisnienie pracy, wiec troche bardziej go powinno byc czuc. Ale skoro nie czuc i chlodzi to tylko sie cieszyc
-
Wiem,że pytanie może być banalne ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.Czy przy odpalonym silniku bez włączonej klimatyzacji koło sprężarki na którym pracuje pasek klinowy powinno się kręcić czy stać w miejscu.Po włączeniu klimatyzacji koło pracuje normalnie.
-
Koło będzie się kręcić bo jest tam elektromagnes, włączasz klimę, magnes przyciąga tarczę która jest od zewnątrz koła i zaczyna działać.