[Mk IV 1.0/ALL] Temperatura powietrza z nagrzewnicy


  • Użytkownik archiwalny

    Nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale przy tych syberyjskich mrozach zauważyłem, że powietrze dmuchające z kratek jest tylko ciepłe. Wnętrze się nagrzeje do wystarczającej temperatury, ale o gorącym powietrzu można zapomnieć. Tak ma być czy może u mnie jest coś nie tak?
    Silnik nagrzewa się w normalnym tempie, osiąga właściwą temperaturę i się nie przegrzewa. Płyn w chłodnicy jest już stary, ale wygląda dobrze, nie ma żadnego masła itp. wcale też go nie ubywa.
    W sumie to mi to nawet nie przeszkadza, pytam z ciekawości


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie grzeje bardzo dobrze - nawet na postoju, a też płynu żadnego nie wymieniałem, może za dużo wymagasz



  • Pewnie nagrzewnica zakamieniona


  • Użytkownik archiwalny

    @rav52v, masz większy silnik, więc i grzeje lepiej
    Ciekawi mnie po prostu czy wszystkie litrówki tak mają czy to u mnie coś jest nie tak.



  • miodo każdy płyn w aucie z czasem traci swoje właściwości, więc nie może być inaczej z płynem chłodniczym.
    Ponieważ płyn + wymiana to są śmieszne koszta to zacząłbym od tego właśnie i jeden problem wyeliminujesz.



  • miodo każdy
    płyn w aucie z czasem traci swoje właściwości, więc nie może być inaczej z płynem
    chłodniczym.
    Ponieważ płyn +
    wymiana to są śmieszne koszta to zacząłbym od tego właśnie i jeden problem
    wyeliminujesz.

    Że niby jak płyn stary, to auto mniej grzeje?

    Kiedyś ludzie na wodzie jeździli i mieli chłodniej w aucie?



  • Że niby jak płyn
    stary, to auto mniej grzeje?

    No myślę, że zużyty nie oddaje tak ciepła jak nowy.

    Kiedyś ludzie na
    wodzie jeździli i mieli chłodniej w aucie?

    Tylko to latem...


  • Użytkownik archiwalny

    A jak dasz przez chwile gazu do 3000obr to cos sie poprawia z grzaniem?
    Czesto sie okazuje, ze uszkodzona jest pompa wody )wytarte plastikowwe lopatki lib zerwany wirnik z oski) i jej wydatek spada mocno - a wtedy sa problemy z przeplywem.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie, grzeje tak samo niezależnie od obrotów.
    W tico miałem uszkodzoną pompę, to objawiało się to jeszcze nadmiernym grzaniem silnika, tutaj tego nie ma, temp. zawsze w normie.


  • Użytkownik archiwalny

    Moze tak byc, ze zwlaszcza w zimie przegrzewac sie nie bedzie a pompa straci wydajnosc. Oczywiscie to tylko jedna z opcji.


Log in to reply