[Mk IV 1.0] Wysokie spalanie mimo wymiany


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,

    Od czasu kupna Suzuki Swift 1.0 benz z 1998 mam problem ze spalaniem, które wynosi ok 11 l/100km.

    Wiele czytałem o takich samych problemach innych użytkowników swiftów na forum, jednak już nie mam pomysłów na dalsze postępowanie, które mu pomoże.

    Na początek podjechałem na warsztat do mechanika, by podłączył pod komputer i sprawdził sondę. Komputer nie wykrył błędów, a on powiedział, że takie spalanie jest możliwe gdy robię przeważnie krótkie trasy (ok. 4km do pracy i 4 z powrotem)i w takie mrozy jest to jak najbardziej możliwe. Jako przykład podał seicento znajomego który spalał też coś koło 10 l mimo mniejszej pojemności silnika.

    Po odrzuceniu faktu, że sonda jest w porządku wymieniłem filtr powietrza, pompę wodną i termostat (auto słabo łapało temperaturę, a płyn chłodniczy ubywał.) Auto też bardzo powoli się grzało więc myślałem, że to może być winne spalaniu.

    Po wymianie niestety nadal to samo - po 80km wskazówka stanu benzyny jest podobna do tej przed wlaniem 10 l benzyny. (Wiem, że wskazówki w swiftach trochę oszukują, ale to widać gołym okiem).

    Po wymianie pompy z nawiewu szybciej dmucha ciepłym powietrzem.

    To samo mam z wskazówką temp. która nie wchodzi idealnie na połowę, ale to chyba normalne w tych modelach

    Przy wymianie pompy sprawdzałem świece i są w dobrym stanie, auto pali na wszystkich cylindrach.

    Mam pytanie, co jeszcze może być przyczyną takiego spalania?

    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Zajrzyj do tematu kolegi zubrowaty, on także borykał się z takim problemem, winny okazał się monowtrysk.



  • Ja bym jeszcze wymienił filtr paliwa, bo bardzo prawdopodobne, że od nowości był nie wymieniany.


  • Użytkownik archiwalny

    Czytałem wcześniej o tym i trochę się tego obawiałem, bo z tego co widzę koszty nie są małe. Gdybym jeszcze miał pewność, że to to, być może bym zaryzykował..


  • Użytkownik archiwalny

    Filtr paliwa możesz wymienić, ale zrób sobie najpierw analizę spalin na stacji diagnostycznej - daj wynik potem i się pomyśli.


  • Użytkownik archiwalny

    podaj jeden powód co mogło by wskazywać zwiększone zużycie paliwa przy zapchanym filtrze paliwa...

    ... tylko i wyłącznie to że pod autem ciekło by paliwo i by bardzo w środku śmierdziało.


  • Użytkownik archiwalny

    W trasie też ci tak pali ?


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź spalanie na dłuższej trasie. Mi wsiorbał prawie dychę jeżdżąc na krótkich odcinkach w te mrozy. A w trasie wyszło mi ~ 6l i to przy 110km/h.


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź spalanie na
    dłuższej trasie. Mi wsiorbał prawie dychę jeżdżąc na krótkich odcinkach w te mrozy.
    A w trasie wyszło mi ~ 6l i to przy 110km/h.

    Coś dużo wam wychodzi, wożąc ludzi w pracy, gasząc co 15km, po mieście, nocą, bez korków ze zwykłym silnikiem 8V 1.3 spalanie nie przekraczało 7l, na gti natomiast 7.5l, chyba że katowane na trasie prędkości 150-190, nagłe przyspieszanie, redukcje itp - 9l co było już absolutnym rekordem, nie wiem jak to może więcej spalić


  • Użytkownik archiwalny

    Jak działa poprawnie to więcej nie spali . Mój palił 15 więc można . Musisz sprawdzić to co mnie się przytrafiło, zatkany przewod powrotny paliwa do baku


  • Użytkownik archiwalny

    Jeszcze niestety nie miałem okazji przekonać się ile pali w trasie. Pare razy jechałem po 50km trasy jednak nie zauważyłem tego, by spalanie było dużo mniejsze. Ale to było jeszcze przed wymianą pompy, kiedy to samochód długo się nagrzewał. Jednak moim zdaniem jak na miasto to i tak za dużo, dla porównania w takie mrozy każdy mógłby palić te 10l, a jednak tylko ja mam taki problem, który nie pomaga mi cieszyć się z mojej suzi ;( a jak to mówią, pierwsze autko się kocha najbardziej ;(

    Jeżeli mam wymieniać monowtrysk- lepiej najpierw zaryzykować te parę zł i sprawdzić spaliny czy od razu zabrać się za wymianę monowtrysku?


  • Użytkownik archiwalny

    Mi też pali po 10L gazu a i tak każdy smęci że za dużo


  • Użytkownik archiwalny

    Jeżeli mam
    wymieniać monowtrysk- lepiej najpierw zaryzykować te parę zł i sprawdzić spaliny czy
    od razu zabrać się za wymianę monowtrysku?

    10zł badanie kosztuje.
    U mnie oprócz monowtrysku przewód powrotny paliwa do baku również był do wymiany



  • 10zł badanie
    kosztuje.
    U mnie oprócz
    monowtrysku przewód powrotny paliwa do baku również był do wymiany

    A monowtrysk do 1.3 pasuje do 1.0?


  • Użytkownik archiwalny

    tak


  • Użytkownik archiwalny

    A monowtrysk do 1.3
    pasuje do 1.0?

    Tak, bo taki mam u siebie


  • Użytkownik archiwalny

    10L to i tak dużo, mój rekord to 7L w mega mróz do tego zaspy i cały czas miasto i nawet upalanie, mowa tutaj o 1.0.
    To jak ci chłopaki piszą zobacz ten motowtrysk


  • Użytkownik archiwalny

    Na początku tygodnia udam się na te sprawdzanie spalin. Jeszcze tylko zorientuję się ile to kosztuje w Białymstoku. Czy przy sprawdzaniu wyniki podpowiedzą mi czy to rzeczywiście monowtrysk lub też jak wspomnieliście zatkany przewód powrotny do baku?


  • Użytkownik archiwalny

    -Na początku tygodnia udam się na te sprawdzanie spalin. Jeszcze tylko zorientuję się ile to kosztuje w Białymstoku. Czy przy sprawdzaniu wyniki podpowiedzą mi czy to rzeczywiście monowtrysk lub też jak wspomnieliście zatkany przewód powrotny do baku?

    No tak , jak masz zablokowany odpływ nadmiaru paliwa , to wali wszystko w dolot


  • Użytkownik archiwalny

    Na początku
    tygodnia udam się na te sprawdzanie spalin. Jeszcze tylko zorientuję się ile to
    kosztuje w Białymstoku. Czy przy sprawdzaniu wyniki podpowiedzą mi czy to
    rzeczywiście monowtrysk lub też jak wspomnieliście zatkany przewód powrotny do baku?

    Jak będziesz miał wynik, to je podasz potem, to Ci podpowiem, bo po swoim przypadku mam przestudiowane co i jak
    najważniejszy pomiar tam to jednostka HC, czyli ilość niedopalonego paliwa w spalinach.
    Norma to 100, u mnie było 750, dlatego wymieniłem monowtrysk.
    Poza tym na analizie dowiesz się też jak sonda pracuje, czy dobrze oscyluje

    U siebie na przewód powrotny to wpadłem przy okazji sprawdzania co jest nie tak z układem paliwowym.


Log in to reply