[Mk IV 1.0] kilka kwestii i pytań


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, własnie zostałem posiadaczem 14-letniego swifta o przebiegu 81.000 km z silnikiem 1.0 w benzynie (przesiadka z ciągle psującej się CORSY C TDI). Auto w zasadzie w idealnym stanie, ale przyjemność z jazdy ciut gorsza. I teraz lecę punkcikami:

    1.Fotel - męczarnia dla kierowcy. Co więcej da, zeby poprawić "komfort" jazdy: zakup takiego pokrowca http://autocomfort.com.pl/nakladka-na-fotel-grand-confort-p-55.html czy też zakup nowego fotela z innego modelu auta (np. GTI)?

    2.Spalanie - 8/100 po mieście to chyba troszkę za dużo - zaraz po zakupie wymieniłem świece, gdyż nic więcej nie było w nim do roboty. Ale jeśli chcielibyście uchylić mi rąbka tajemicy, co tak naprawdę może wpływać na tak znaczną paliwożerność tego małego silniczka? Jeżdżę z obrotami pomiędzy 2200 a 2500 - czyli z założenia ekonomicznie, może macie jakieś pomyłsy co jeszcze wymienić, oczyścić, etc.?

    3.Piszczałka infomująca, iż drzwi kierowcy są otwarte (dopóki oczywiście nie włożę i nie przekręcę kluczyka w stacyjce lub nie zamknę drzwi) - jak można ją wyłączyć lub poprostu zepsuć? Gdzie jej szukać?

    4.Kierownica - za chuda i ułożenie tych ramion uniemożliwiające jazdę po mieście z lewym łokciem podpartym na drzwiach (bo tak mi jest wygodnie). Z jakich konkretnie modeli samochodów mogę przełożyć kierownicę do mojego Suzuki (podajcie przykładowe linki z allegro). Może być zużyta, może być brzydka, byle grubsza i te "ramiona" umieszczone w połowie (jak np. w CORSIE C)

    5.Drążek skrzyni biegów - nie wiem jak reszta, ale ja nie bardzo umiem się ułożyć w tym aucie: albo mam za blisko pedały i odpowiednią odległość do drążka, albo odległość od pedałów odpowiednia ale za daleko do drążka (wiem, że wtedy mogę regulować oparcie, ale jak pisałem w pkt. 1 fotel jest do bani i kiedy bardziej prostuje oparcie jest mi strasznie niewygodnie). Czy da radę w jakiś sposób wygiąć ten 1cm drążek w moją stronę, a może założyć jakąś większą gałkę... może Wy macie jakiś pomysł?

    Dziekuję za gry za wszelkie podpowiedzi!


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, własnie
    zostałem posiadaczem 14-letniego swifta o przebiegu 81.000 km z silnikiem 1.0 w
    benzynie (przesiadka z ciągle psującej się CORSY C TDI). Auto w zasadzie w idealnym
    stanie, ale przyjemność z jazdy ciut gorsza. I teraz lecę punkcikami:
    1.Fotel - męczarnia
    dla kierowcy. Co więcej da, zeby poprawić "komfort" jazdy: zakup takiego pokrowca
    http://autocomfort.com.pl/nakladka-na-fotel-grand-confort-p-55.html czy też zakup
    nowego fotela z innego modelu auta (np. GTI)?

    Wsadź sobie fotele ze swifta GS/GTi

    3.Piszczałka
    infomująca, iż drzwi kierowcy są otwarte (dopóki oczywiście nie włożę i nie
    przekręcę kluczyka w stacyjce lub nie zamknę drzwi) - jak można ją wyłączyć lub
    poprostu zepsuć? Gdzie jej szukać?

    W progach po prawej stronie (patrząc na drzwi kierowcy) na dole w rogu masz taki "cycek" w gumowym kapturku, on jest za to odpowiedzialny, możesz go odpiąć a kabel zaizolować.

    4.Kierownica - za
    chuda i ułożenie tych ramion uniemożliwiające jazdę po mieście z lewym łokciem
    podpartym na drzwiach (bo tak mi jest wygodnie). Z jakich konkretnie modeli
    samochodów mogę przełożyć kierownicę do mojego Suzuki (podajcie przykładowe linki z
    allegro). Może być zużyta, może być brzydka, byle grubsza i te "ramiona" umieszczone
    w połowie (jak np. w CORSIE C)

    Podobnie jak w przypadku foteli, kierownica z GS/GTi będzie wygodniejsza.

    Dziekuję za gry za
    wszelkie podpowiedzi!

    Na wszystkie pytania byś znalazł odpowiedzi na forum wystarczy tylko chwile poszukać
    P.S. Przywitaj się w odpowiednim wątku zanim Cię zlinczują


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, własnie
    zostałem posiadaczem 14-letniego swifta o przebiegu 81.000 km z silnikiem 1.0 w
    benzynie

    Skąd wiesz, że nie 181tys?


  • Użytkownik archiwalny

    Skąd wiesz, że nie
    181tys?

    -opinia 2 mechanikow i mojego teścia, tylna kanapa jak nówka - dziadek jezdził tylko do sklepu i kościoła:) 3.500 zł z kompletem opon zimowych:)

    DO PRZEMO!! - komplet foteli 250 zł, a kierownica 150 zł. Chyba zdecyduje sie na tansze rozwiazanie - na fotel pokrowiec (chyba, że pasują wygodniejsze i tansze fotele od innych samochodów - jakich??), a kiero - czy nie da sie czegos tanszego z owych: http://allegro.pl/listing/listing.php?string=swift&search_scope=category-4133 ?

    BPX33 - więc jak to zrobić z tą piszczałką? no i gdzie mam sie przywitac z innymi zlosnikiami, w ktorym dziale?:P



  • W progach po prawej
    stronie (patrząc na drzwi kierowcy) na dole w rogu masz taki "cycek" w gumowym
    kapturku, on jest za to odpowiedzialny, możesz go odpiąć a kabel zaizolować.

    Jeśli zrobi jak piszesz to nigdy nie włączy mu się lampka przy otwartych drzwiach...

    P.S. Przywitaj się
    w odpowiednim wątku zanim Cię zlinczują

    No właśnie tak powinien zrobić!


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli zrobi jak
    piszesz to nigdy nie włączy mu się lampka przy otwartych drzwiach...

    W sumie, fakt, tego nie przemyślałem


  • Użytkownik archiwalny

    -opinia 2
    mechanikow i mojego teścia, tylna kanapa jak nówka - dziadek jezdził tylko do sklepu
    i kościoła:) 3.500 zł z kompletem opon zimowych:)
    DO PRZEMO!!

    Popatrz na naszej giełdzie zlosnikiowej kierownice, na bank dorwiesz taniej, możesz uderzyć do kolegi Plastka, on ma sporo części



  • -opinia 2
    mechanikow i mojego teścia, tylna kanapa jak nówka - dziadek jezdził tylko do sklepu
    i kościoła:) 3.500 zł z kompletem opon zimowych:)

    Ocenianie przebiegu auta po kanapie?! Ciekawe...
    Oświadczam Ci, że kanapa może wyglądać jak nowa nawet w 30-letnim aucie, bo np. nikt i nic na niej nie jeździło...

    DO PRZEMO!!

    • komplet foteli 250 zł, a kierownica 150 zł.

    Po co Ci fotele z GTi? Wszystkie inne i tak będą lepsze od standardowych.
    A kierę to chyba znalazłeś najdroższą na allegro.

    a kiero - czy nie da sie czegos tanszego z owych:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=swift&search_scope=category-4133 ?

    Pewnie że się da:


  • Użytkownik archiwalny

    Po co Ci fotele z
    GTi? Wszystkie inne i tak będą lepsze od standardowych.

    z tego samego powodu co Tobie są potrzebne



  • z tego samego
    powodu co Tobie są potrzebne

    Właśnie o to chodzi, że ja nie mam foteli z GTi...


  • Użytkownik archiwalny

    bo masz z mojego sedana !!



  • bo masz z mojego
    sedana !!

    I nie zamieniłbym ich na te z GTi.



  • A kierę to chyba
    znalazłeś najdroższą na allegro.
    Pewnie że się da:

    50 zł
    trójramienna

    120
    zł czteroramienna

    99
    zł czteroramienna

    70 zł
    czteroramienna

    60
    zł czteroramienna

    Dałeś wszystkie linki do czteroramiennych



  • Dałeś wszystkie
    linki do czteroramiennych

    Rzeczywiście. Zmylił mnie środek tej niby trójramiennej, bo takie właśnie są...

    P.S. Poprawione.



  • Ad1. Fotele z GTI lub z sedana (polecam z sedana - może tak kozacko nie wyglądają jak te z GTI/GS, ale są wygodne i mają welurek). Ta mata co link dałeś, to połowa ceny foteli w ładnym stanie).

    Ad2. Sprawdź sondę lambda i ustawienie TPS - czujnik położenia przepustnicy.

    Ad3. Brzęczyk jest schowany na tyle konsoli (w okolicach zapalniczki)

    Ad4. Polecam kierownicę z GS/GTI ostatnio ładna poszła na naszej Motogiełdzie za ok. 60 zł

    Ad5. Ja swój drążek skróciłem i nie muszę się nachylać do włączania 3 i 5 biegu


  • Użytkownik archiwalny

    Ten brzęczyk najprościej odłączyć od strony pasażera , musisz włożyć tam głowe i go zobaczyć , będzie pod radiem,rzeźbiłem w tamtej okolicy niedawno , żeby ukryć CB radio.Zanim ustawisz TPS sprawdź dokładnie czy działa jak należy ,ja swój ustawiałem kilkanaście razy z różnymi efektami , aż w końcu go rozkleiłem i okazało sie że jest przetarta jedna ścieżka oporowa, więc sprawdź i dopiero ustawiaj, kolega none7 pięknie opisał proces regulacji TPS.MIłej grzebaniny !


  • Użytkownik archiwalny

    Ad1. Fotele z GTI
    lub z sedana (polecam z sedana - może tak kozacko nie wyglądają jak te z GTI/GS, ale
    są wygodne i mają welurek). Ta mata co link dałeś, to połowa ceny foteli w ładnym
    stanie).
    Ad2. Sprawdź sondę
    lambda i ustawienie TPS - czujnik położenia przepustnicy.
    Ad3. Brzęczyk jest
    schowany na tyle konsoli (w okolicach zapalniczki)
    Ad4. Polecam
    kierownicę z GS/GTI ostatnio ładna poszła na naszej Motogiełdzie za ok. 60 zł
    Ad5. Ja swój drążek
    skróciłem i nie muszę się nachylać do włączania 3 i 5 biegu

    Więc tak:

    1 i 5. Fotel i drążek - zakupiłem pokrowiec, ale niewiele dał, więc go zwracam i pytanko do Was: http://allegro.pl/listing/listing.php?string=fotel+swift+sedan czy te fotele będą pasowały ? Z drążkiem narazie nic nie robię, bo może jak wymienię fotel to coś się zmieni...

    2.Spalanie - źle obliczyłem - założyłem, że tak jak w mojej byłej corsie bak paliwa mieści 45 l paliwa (-głupek-) a jest inaczej: waha na full, 200 km i znowu full - wynik to 5,2 l / 100 km

    3.Piszczałka odłączona!

    4.Kierownica - znalazłem na szrocie, jak wpasuje to zostanie.


  • Użytkownik archiwalny

    Więc tak:
    1 i 5. Fotel i
    drążek - zakupiłem pokrowiec, ale niewiele dał, więc go zwracam i pytanko do
    Was: http://allegro.pl/listing/listing.php?string=fotel+swift+sedan czy te fotele
    będą pasowały ? Z drążkiem narazie nic nie robię, bo może jak wymienię fotel to coś
    się zmieni...

    będą, ale od gti dużo ładniejsze, od razu każdy odradzał pokrowce


  • Użytkownik archiwalny

    pozostaje pytanie czy masz 3 czy 5 drzwi bo te z sedana raczej nie składane do przodu

    aha siedziałem na szrocie w takim sedanie z welurowymi fotelami - bardzo wygodnie i dobrze wyglądają


  • Użytkownik archiwalny

    pozostaje pytanie
    czy masz 3 czy 5 drzwi bo te z sedana raczej nie składane do przodu
    aha siedziałem na
    szrocie w takim sedanie z welurowymi fotelami - bardzo wygodnie i dobrze wyglądają

    No ten welurek fajnie wygląda, w sumie to bym chyba wolał takie welurowe niż te z GTi