Czujniki od płynu chłodniczego w silniku 1.0
-
Ten z jednym kabelkiem ,to czujnik temp sterujący wskazówką na blacie, ten z dwoma , jest do wentylatora chłodnicy .
-
U mnie dziś zaczęła wariować wskazówka temperatury.
Sytuacja wygląda następująco:
Silnik jest rozgrzany.
Wrzucam jedynkę kręcę do 4 tysięcy (lub wyżej, bo tu akurat bez znaczenia) - jest ok,
wrzucam dwójkę - kręcę róznież do 4 tysięcy (lub wyżej) i tutaj oraz na każdym następnym biegu pojawia się problem, a mianowicie w przedziale obrotów 3-4 tysiące wskazówka temperatury naprzemian opada i podnosi się nie przekraczając właściwego poziomu, czyli połowy i nie schodząc do minimum.Najniżej jest w okolicach 3,6 tysiąca, a do 3 tysięcy, powyżej 4 tysięcy oraz na jedynce jest w porządku.
Wydaje mi się, że jest problem w liczniku i zależne jest to trochę od prędkości (na jedynce nie osiągam tej prędkości, przy której zaczyna się problem i jest ok)Wymiana licznika?
-
Prędzej kabelkologia i brak masy
-
Prędzej kabelkologia i brak masy
Taka była moja pierwsza myśl
Gdzie sugerujecie szukać? -
Taka była moja
pierwsza myśl
Gdzie sugerujecie
szukać?Masa pod deską rozdzielczą
-
Do czego jest przyłączona, ktoś się mniej więcej orientuje?
-
No to teraz tak, spojrzałem na schematy co prawda od GTi, masa licznika będzie miała kolor czarny z niebieskim paskiem, a sygnał do licznika idzie przewodem zółtym z białym paskiem. Jeżeli tam będzie spoko, no to licznik pozostaje. A jak już jest w liczniku to nie pamiętam i nie mam schematu.
Masa jest do budy, albo do czegoś co styka się z budą metalowego. -
Do czego jest
przyłączona, ktoś się mniej więcej orientuje?Nigdy sam tego nie rozkręcałem, ale na forum było chyba coś, że jest jakaś listwa metalowa pod deską i do niej jest przyczepiona ta masa, ale tak jak mówie pewien na 100% nie jestem czy tak jest faktycznie
-
po środku od spodu do stelaża deski rozdzielczej... na wysokości popielniczki (za nią)
-
W tamtym roku jak miałem problemy z akumulatorem zarobiłem od nowa kable masowe przy klemach i te w komorze co są w miarę na widoku poprawiłem, a dziś zobaczyłem, że nad rozrusznikiem od strony ścianki chyba w dolot jest wkręcona jeszcze jakaś masa i był nalot, przeczyściłem i jak na razie ok.