Czujniki od płynu chłodniczego w silniku 1.0
-
Witam serdecznie.
Bawię się przy silniku od Suzuki Swift 1.0 bodajże mk 2, 53 KM.Szykuję go do startu aby sprawdzić jak działa itp. Będę chciał po podłączać wszelkie tam zegary itp.
Jestem tu prosząc Was o pomoc.A więc pod aparatem zapłonowym jest taki króciec i za nim mamy chyba termostat. Z boku zaś są dwa czujniki, jeden z nich ma dwa kabelki a drugi ma jeden.
Prosze mi odpowiedzieć od czego są te dwa czujniki, na pewno od temperatury ale dlaczego dwa.Gdzie one powinły być podłączone mając silnik na zewnątrz albo w innej maszynie??
-
Ten z jednym kabelkiem ,to czujnik temp sterujący wskazówką na blacie, ten z dwoma , jest do wentylatora chłodnicy .
-
U mnie dziś zaczęła wariować wskazówka temperatury.
Sytuacja wygląda następująco:
Silnik jest rozgrzany.
Wrzucam jedynkę kręcę do 4 tysięcy (lub wyżej, bo tu akurat bez znaczenia) - jest ok,
wrzucam dwójkę - kręcę róznież do 4 tysięcy (lub wyżej) i tutaj oraz na każdym następnym biegu pojawia się problem, a mianowicie w przedziale obrotów 3-4 tysiące wskazówka temperatury naprzemian opada i podnosi się nie przekraczając właściwego poziomu, czyli połowy i nie schodząc do minimum.Najniżej jest w okolicach 3,6 tysiąca, a do 3 tysięcy, powyżej 4 tysięcy oraz na jedynce jest w porządku.
Wydaje mi się, że jest problem w liczniku i zależne jest to trochę od prędkości (na jedynce nie osiągam tej prędkości, przy której zaczyna się problem i jest ok)Wymiana licznika?
-
Prędzej kabelkologia i brak masy
-
Prędzej kabelkologia i brak masy
Taka była moja pierwsza myśl
Gdzie sugerujecie szukać? -
Taka była moja
pierwsza myśl
Gdzie sugerujecie
szukać?Masa pod deską rozdzielczą
-
Do czego jest przyłączona, ktoś się mniej więcej orientuje?
-
No to teraz tak, spojrzałem na schematy co prawda od GTi, masa licznika będzie miała kolor czarny z niebieskim paskiem, a sygnał do licznika idzie przewodem zółtym z białym paskiem. Jeżeli tam będzie spoko, no to licznik pozostaje. A jak już jest w liczniku to nie pamiętam i nie mam schematu.
Masa jest do budy, albo do czegoś co styka się z budą metalowego. -
Do czego jest
przyłączona, ktoś się mniej więcej orientuje?Nigdy sam tego nie rozkręcałem, ale na forum było chyba coś, że jest jakaś listwa metalowa pod deską i do niej jest przyczepiona ta masa, ale tak jak mówie pewien na 100% nie jestem czy tak jest faktycznie
-
po środku od spodu do stelaża deski rozdzielczej... na wysokości popielniczki (za nią)
-
W tamtym roku jak miałem problemy z akumulatorem zarobiłem od nowa kable masowe przy klemach i te w komorze co są w miarę na widoku poprawiłem, a dziś zobaczyłem, że nad rozrusznikiem od strony ścianki chyba w dolot jest wkręcona jeszcze jakaś masa i był nalot, przeczyściłem i jak na razie ok.