SWAP G13B w MK4\MK5 Justy Samurai itp temat zbiorczy


  • Użytkownik archiwalny

    Witam , zakładam temat dotyczący informacji odnośnie swapów silnika z GTi do budy litrówki 8v czy justy 4x4. Podam kilka informacji przydatnych które już sam wiem , ale będę miał tez kilka innych pytan

    Co innego\lepszego ma GTi gdy chcemy przekładać całość i mieć pełnowartościowe GTi
    Stab przód i tył - 1.3 8v ma z przodu , litrówka nie ma w ogóle , mocowania na tył trzeba dorabiać . Staby z MK2 są dużo cieńsze
    Hamulce przód 250mm , tył 240mm tarcza
    Zderzaki w kolorze , lotka , progi , klapka paliwa otwierana z środka auta
    Fotele kubełkowe , kierownicę - te graty ma też model 1.3 8V GS
    Żaden GTi oryginalnie nie miał wspomagania , jedynie klimę
    Krótka skrzynia z przełożeniem 4.105 - skrzynia od 1.0 ma 1 i 2 bieg taki sam jak w gti , reszta jest dłuższa
    Skrzynia GTi 100km\h 5bieg -3300rpm , 1.3 8v - 2700rpm 1.0 3100rpm\
    Przeguby wewnetrzne są wymienne i pasują na wieloklin skrzyni ale GTI ma grubsze pól osie i inne przeguby zewnetrzne więc jeśli mamy zwrotnice+piasty+ hamulce z GTi to musim mieć pól osie z GTi
    Pompa paliwa w GTi jest wydajniejsza , ale od 1.3 8v też daje rade
    Serwo i pompa hamuclowa jest większa

    Odnośnie swapu
    Co jest potrzebne?
    Kompletny silnik , cała wiązka elektryka silnikowa a najlepiej całe okablowanie z auta. Łapy i poduszki w 1.3 8v są takie same wiec mogą zostać , komputer I2 ( MK3 ) lub F2 , F3 , F4 ( mk2 )

    Kilka rad:
    Buda z litra jest ciut inna i mocowania na silnik od GTi nie pasują plug & play
    Buda z litra ma wiązkę elektryczna i silnikową połączoną w całość
    Skrzynia z litrówki nada się do gti , jest względnie krótka ( omijać bardzo długą skryznie od 8v )
    Przy swapie do Justy koło i sprzęgło musi zostać przełożone z justy
    Licznik musi być od GTI bo beda zle pokazywane obroty i wymagany jest bo ECU bierze z niego sygnał VSS
    WIązki silnikowe mk2 , mk3 są rózne , ale wtyczki są takie same i pasują na przemian

    I sprawa która do tej pory była dla mnie oczywista ale niestety okazało się inaczej:
    DO SWAPA NIE WYSTARCZY TYLKO WIĄZKA ELEKTRYCZNA SILNIKOWA! Potrzebna jest nam cała wiązka by wszystko było PLUG & Play lecz opcje są dwie
    1 rzeźbić i połączyć np wiązke silnikową
    2 przełożyć tylko instalację dookoła kielicha i połączyć ją np w miejscu gdzie idzie cała ta wiązka w nadkolu aż do środka auta ( ta opcja jest możliwa bo znam osobę która z sukcesem podjeła się takiej przeróbki )

    Ma ktoś jakieś info odnośnie elektryki przy swapie? Wiem wszystko co i jak ale z elektryką leże i kwicze...


  • Użytkownik archiwalny

    Przy swapie silnika z GTi do litra, trzeba przerobić wszystkie łapy? Mocno jest to skomplikowane?


  • Użytkownik archiwalny

    podobno jedna i nie jest to skomplikowane , ale źle wykonana robota udziela się tym że pół osie potrafia wypadać ze skrzyni na dołkach. Już 3 osoby po swapie tak miały


  • Użytkownik archiwalny

    1 ok, 1 do przesunięcia, 1 do wykonania otworów pod istniejące nakrętki.


  • Użytkownik archiwalny

    zapraszam do mnie budowa GTika z mk2 na mk4


  • Użytkownik archiwalny

    Szukam kontaktu do osób, które Swapowały Silnik z GTi (najlepiej Mk3) do Swifta 1.3 Mk4 lub jeszcze lepiej do Justy Mk2.
    Mam kilka pytań odnośnie elektryki, a sprawa jest dosyć pilna.


  • Użytkownik archiwalny

    Pisz do plastkka, on wkładał rav'owi G13B do 1.3 MK4


  • Użytkownik archiwalny

    No właśnie, niech się Plastekk wypowie jak to włożył i "sam podłączał" elektrykę


  • Użytkownik archiwalny

    Mój odpalił.. znaczy chyba jakoś sobie poradziłem;)


  • Użytkownik archiwalny

    @dawcy, hubiRALLY, plastekk, macie PM