Odnośnie zawieszenia w swifcie.


  • Użytkownik archiwalny

    Witajcie ponownie.

    Mam konkretne pytanko.
    Próbowałem coś znaleźć,ale jakoś opornie mi to idzie-bo i wiedzy zdecydowanie za mało na tej płaszczyźnie... Nie śmiejcie się ze mnie i nie każcie mi się pukać w czoło.

    Jakie mamy zawieszenie (P+T) w swiftach 4 generacji? Co się na nie składa?

    Wahacze,sprężyny,amortyzatory z przodu i z tyłu.Co jeszcze? Chciałbym m/w wyliczyć ile mi wyjdzie na części i za robociznę przy wymianie całego tylnego zawieszenia na wiosnę z powodu,że tył "siedzi"... nawet bez obciążenia tył jest jakby trochę niżej niż przód,a chyba powinno być raczej odwrotnie.

    Mam jeszcze jedno pytanie związane chyba z tylnym zawieszeniem:
    Czy tylne koło powinno mieć równe odstępy w nadkolu?W poziomie.


  • Użytkownik archiwalny

    nie chce mi sie już dzisiaj skanować faktury za części , ale jest tego trochę,
    oprócz wahaczy , masz jeszcze z tyłu poprzeczne , te od zbieżności , trzeba pamiętać o końcówkach stabilizatora , i rzecz o której ja zapomniałem przy wymianie to tuleje gumowe ,te które łączą wahacz z osią . jak ci siedzi tył to tylko sprężynki wymień



  • Czy tylne koło
    powinno mieć równe odstępy w nadkolu?W poziomie.

    Mówisz między prawą, a lewą stroną?
    Jeśli tak i nie masz niczego ciężkiego w bagażniku po którejś ze stron to tak, powinny być równe odstępy.



  • trzeba pamiętać o końcówkach
    stabilizatora

    W 1.0 i w 1.3 (nie dotyczy GTi) nie było z tyłu fabrycznie stabilizatorów z tego co mi wiadomo...


  • Użytkownik archiwalny

    Mówisz między
    prawą, a lewą stroną?
    Jeśli tak i nie
    masz niczego ciężkiego w bagażniku po którejś ze stron to tak, powinny być równe
    odstępy.

    Chodziło mi o to,że tak jakby cała tylna oś jest przesunięta w tył.Oba tylne koła nie "siedzą" centralnie w nadkolu.Jutro zrobię foty.



  • Chodziło mi o to,że
    tak jakby cała tylna oś jest przesunięta w tył.Oba tylne koła nie "siedzą"
    centralnie w nadkolu.Jutro zrobię foty.

    A źle zrozumiałem. Z pionem mi się pomyliło...

    Nie no u mnie koła są praktycznie na środku nadkoli, ale może masz ciut źle spasowany tylni zderzak i to on "zaburza" Ci umiejscowienie kół w nadkolach.


  • Użytkownik archiwalny

    odległość raczej stała, jest regulacja zbieżności ,ale to nie dużo



  • Mam jeszcze jedno
    pytanie związane chyba z tylnym zawieszeniem:
    Czy tylne koło
    powinno mieć równe odstępy w nadkolu?W poziomie.

    Pewnie sprężyna z tyłu pękła i jest krótsza o 1 zwój

    Wożenie kolumn estradowych załatwiło springi

    Komplet sprężyn załatwi sprawę, ale najpierw wbij się do kogoś na kanał i sprawdź tylne sprężyny.

    W moim od zakupu prawy tył stoi wyżej niż lewy tył - pewnie poprzedni właściciel zmienił pękniętą lewą sprężynę na element z hatchbacka


  • Użytkownik archiwalny

    Pewnie sprężyna z
    tyłu pękła i jest krótsza o 1 zwój
    Wożenie kolumn
    estradowych załatwiło springi
    Komplet sprężyn
    załatwi sprawę, ale najpierw wbij się do kogoś na kanał i sprawdź tylne sprężyny.
    W moim od zakupu
    prawy tył stoi wyżej niż lewy tył - pewnie poprzedni właściciel zmienił pękniętą
    lewą sprężynę na element z hatchbacka

    To już tak było chyba jak go kupiłem rok temu.Tył jest równo "osadzony" z obu stron.
    Tak to m/w wygląda,tylko,że u mnie to tylna oś i oba koła mają te same odstępy przód/tył.
    Przykładowa fota z netu.

    Wracając do meritum proponujecie wymienić sprężyny tak?Wtedy zobaczę co się zmieni-również w kwestii zachowywania się auta na krzywych i dziurawych gdańskich drogach.Auto jest 3 miechy po przeglądzie i diagnosta niczego nie zauważył,a bujał i trząsł swiftem chwilę na kanale.

    Pytałem również o całość zawieszenia z tyłu ze względu na to iż prosiłem o sprawdzenie właśnie tyłu bo koła stoją trochę /\ w ten sposób i mechanicy (z mojego zaufanego warsztatu) powiedzieli,że boją się coś ruszyć by się cokolwiek nie sypnęło.

    Dlatego podsumuję:
    wahacze,amory,sprężyny,wahacze poprzeczne(?),końcówki stabilizatorów,tuleje gumowe.

    Coś jeszcze?


  • Użytkownik archiwalny

    moim zdaniem jeszcze druciana szczotka śrubokręt i młotek ,a potem zmywacz,podkład i zabezpieczenie antykorozyjne , jak już tam bedziesz grzebał , to sprawdź stan blacharki


  • Użytkownik archiwalny

    Progi do wymiany i podłoga w paru miejscach do łatania-to pewne,ale na spokojnie czekam na wiosnę.Poza tym muszę najpierw coś spłacić...



  • To już tak było
    chyba jak go kupiłem rok temu.Tył jest równo "osadzony" z obu stron.
    Tak to m/w
    wygląda,tylko,że u mnie to tylna oś i oba koła mają te same odstępy przód/tył.
    Przykładowa fota z
    netu.

    Mi w taki sposób jak na zdjęciu wyglądało prawe przednie koło po naprawie po stłuczce, bo okazało się, że wygiął się lekko wahacz. Ale skoro mówisz, że masz tak po obu stronach to małe szanse, żeby oba wahacze były wygięte...

    Dlatego podsumuję:
    wahacze,amory,sprężyny,wahacze poprzeczne(?),końcówki stabilizatorów,tuleje gumowe.

    Moim zdaniem Ty nie masz z tyłu stabilizatora.


  • Użytkownik archiwalny

    Moim zdaniem Ty nie
    masz z tyłu stabilizatora.

    http://www.oponeo.pl/artykul/stabilizator-zawieszenia-i-jego-rola-w-przyczepnosci-pojazdu

    Hm... chyba coś jest w tym co prawisz.

    http://allegro.pl/suzuki-swift-mk4-1-3-97r-stabilizator-tyl-i2984966569.html

    Jutro spojrzę co tam się dzieje i czy jest tam element z w/w aukcji.



  • Nie no z tego co mi wiadomo to stabilizatory z tyłu montowali tylko w GTi i sedanach.
    A litrówki nie miały staba nawet z przodu...


  • Użytkownik archiwalny

    Eh. no to co mnie laika w balona robisz...



  • Przecież od początku Ci pisałem, że nie masz co kupować końcówek do tylnego stabilizatora, bo go tam nie masz.


  • Użytkownik archiwalny

    Stabilizator z tyłu był w sedanach, wszystkich 4wd, i GTi.



  • Stabilizator z tyłu
    był w sedanach, wszystkich 4wd, i GTi.

    No to niewiele się pomyliłem, bo zapomniałem napisać tylko o 4WD.


  • Użytkownik archiwalny

    No dobra man.Czyli generalnie muszę wymienić sprężyny na nowe (nie wiem,czy kupienie używek ma sens) i zrobienie zbieżności z tyłu.I co wyjdzie poza tym to wyjdzie i trzeba będzie zrobić...

    Poproszę co by ktoś napisał tak konkretnie co konkretnie się składa na zawieszenie to wyliczę na jaką kwotę max trzeba się przygotować przy podejściu do tematu.Nie chcę by mnie coś nie miło zaskoczyło.



  • i
    zrobienie zbieżności z tyłu.

    Jeśli ktoś się tego podejmie i da radę zrobić, bo podobno to nie tak łatwo jak z przodu.


Log in to reply