Bezpiecznik Main Subaru Justy


  • Użytkownik archiwalny

    Dzień dobry.
    Gorąco witam wszystkich.
    Trochę to nie dokońca poprawne- wpaść na forum i odrazu w pierwszym poście "walić" z pytaniami.
    Wybaczcie.. Juz ze 3 dni wałkuje forum i próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie. Pomóżcie bardzo proszę.
    Sprzedałem kuzynowi Justy r.97 mojej zony. Jeździł 2 lata ale ostatnio coś wysiadło. Do rzeczy:

    • Pali bezpiecznik FI po przekręceniu zapłonu ( mówimy o tej drugiej czarnej skrzynce bezpieczników spod maski)
      Dokładnie takie skrzyneczki są w justy
    • pompy odpięte- dalej pali bezpiecznik
    • przekaźnik pomp odpięty- dalej pali bezpiecznik
    • po wypięciu bezpiecznika MAIN ( to chyba bezpiecznik?? ) bezpiecznika NIE pali.
      Pytanie do Was drodzy - co to jest to MAIN

    Bardzo proszę o pomoc. Auto unieruchomione. Drogi zasypane i nie ma go jak sholować a auto w domu potrzebne.
    Jakieś pomysły?


  • Użytkownik archiwalny

    przetarty przewód zasailający (prawdopodobnie biało zielony) przy otworze wchodzącym w błotnik lub do kabiny. tak przynajmniej sądzę.


  • Użytkownik archiwalny

    Dziękuje za błyskawiczną odpowiedź. Przekazałem Twoją odpowiedź kuzynowi. W chwili obecnej nie mam możliwości sprawdzenia tego samemu.Faktycznie jeździ bez nadkola ale kable ogólnie - nie przetarte były.
    Ale oczywiście powierzchownie sprawdzone:)
    Dam znac co i jak.


  • Użytkownik archiwalny

    Jak jeździ bez nadkola to przewody w peszlu pewno całe w błocie i wilgoci.

    "Main" oznacza główny obwód zasilający. Czyli masz zwarcie gdzieś pomiędzy przekaźnikiem głównym "Main relay" znajdującym się pod maską a skrzynką bezpieczników już w kabinie.


  • Użytkownik archiwalny

    Pierwsze co jest po tym bezpieczniku, to alternator. Mogła paść któraś dioda i robi zwarcie. W pierwszej kolejności bym to sprawdził (poza podstawowymi pomiarami amperomierzem).


Log in to reply