Bezpiecznik Main Subaru Justy
-
Dzień dobry.
Gorąco witam wszystkich.
Trochę to nie dokońca poprawne- wpaść na forum i odrazu w pierwszym poście "walić" z pytaniami.
Wybaczcie.. Juz ze 3 dni wałkuje forum i próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie. Pomóżcie bardzo proszę.
Sprzedałem kuzynowi Justy r.97 mojej zony. Jeździł 2 lata ale ostatnio coś wysiadło. Do rzeczy:- Pali bezpiecznik FI po przekręceniu zapłonu ( mówimy o tej drugiej czarnej skrzynce bezpieczników spod maski)
Dokładnie takie skrzyneczki są w justy - pompy odpięte- dalej pali bezpiecznik
- przekaźnik pomp odpięty- dalej pali bezpiecznik
- po wypięciu bezpiecznika MAIN ( to chyba bezpiecznik?? ) bezpiecznika NIE pali.
Pytanie do Was drodzy - co to jest to MAIN
Bardzo proszę o pomoc. Auto unieruchomione. Drogi zasypane i nie ma go jak sholować a auto w domu potrzebne.
Jakieś pomysły? - Pali bezpiecznik FI po przekręceniu zapłonu ( mówimy o tej drugiej czarnej skrzynce bezpieczników spod maski)
-
przetarty przewód zasailający (prawdopodobnie biało zielony) przy otworze wchodzącym w błotnik lub do kabiny. tak przynajmniej sądzę.
-
Dziękuje za błyskawiczną odpowiedź. Przekazałem Twoją odpowiedź kuzynowi. W chwili obecnej nie mam możliwości sprawdzenia tego samemu.Faktycznie jeździ bez nadkola ale kable ogólnie - nie przetarte były.
Ale oczywiście powierzchownie sprawdzone:)
Dam znac co i jak. -
Jak jeździ bez nadkola to przewody w peszlu pewno całe w błocie i wilgoci.
"Main" oznacza główny obwód zasilający. Czyli masz zwarcie gdzieś pomiędzy przekaźnikiem głównym "Main relay" znajdującym się pod maską a skrzynką bezpieczników już w kabinie.
-
Pierwsze co jest po tym bezpieczniku, to alternator. Mogła paść któraś dioda i robi zwarcie. W pierwszej kolejności bym to sprawdził (poza podstawowymi pomiarami amperomierzem).