Obroty,co i jak...
-
I co to niby daje?
Nic nie daje, bardziej bierze pewnie (olej - jak nie teraz to wkrótce)Zimowa jazda rządzi się swoimi prawami
O właśnie - dobrze tu prawicieA co do spalania to ostatnio wyraźnie niższe udało mi się osiągnąć przypadkiem - jak była taka mgła, że się 60km/h nie przekraczało.
-
Do szkoły rano mam
pod górkę, więc u mnie to nie przejdzieMożemy wrócić do meritum?
Czyli jeśli dajmy na to nie będę schodził podczas jazdy ciągłej (w miarę płaska droga) poniżej 2000obr nic nie grozi mechanicznie silnikowi?Pomijam już kwestię ekonomii,bo spalanie w mieście do 11L lpg w zimę jest do przełknięcia.Ostatnim razem jak policzyłem po tankowaniu to wyszło mi w mieście 8,3L lpg.
Ps:pamiętam,że jak kupiłem swifta w styczniu to dziwiłem się,że pali z 14-15L i prawie nie ma ogrzewania (padnięty termostat).Wtedy miałem zerowe pojęcie o mechanice...
Apropo jeszcze obrotów,a właściwie momentu obrotowego-jak to wygląda w swiftach?Wiadomo,że KM i pojemność to nie wszystko.
-
od nieco ponad 3 tysi masz pełen przyrost momentu , ale to w 1.6 ;)google wie więcej sprawdź
-
Apropo jeszcze
obrotów,a właściwie momentu obrotowego-jak to wygląda w swiftach?Wiadomo,że KM i
pojemność to nie wszystko.Z tego co kojarzę to w litrówce maksymalny moment obrotowy 76 Nm osiągamy przy 3500 RPM, a maksymalną moc 53KM przy 5700 RPM.
-
w 1.6 od 4 tysi to moment juz powoli spada, ale nadal ma wysoką wartość
-
ale to pokazałeś na pełnym wtrysku 1.6 jak sie nie myle , na mono jest nieco inna charakterystyka
-
to jest dla SOHC G16A silnika z swifta.
-
Ja osobiście nie
wyobrażam sobie zmiany biegów poniżej 3k rpm w litrze, czasem 3,5Ja mam literka i bardzo czesto przy 2 zmieniam i nie widzę przymulenia auta, oczywiście mówimy tu o płaskiej drodze
-
Ja mam literka i
bardzo czesto przy 2 zmieniam i nie widzę przymulenia auta, oczywiście mówimy tu o
płaskiej drodzeNie no idzie się przyzwyczaić, ale jak zmienia się przy 5 tys. to idzie jak burza...
-
g16b to inna konstrukcja ?
-
Cytat:
Nie no idzie się przyzwyczaić, ale jak zmienia się przy 5 tys. to idzie jak burza...
chyba paliwo ze zbiornika;)
-
Cytat:
Nie no idzie
się przyzwyczaić, ale jak zmienia się przy 5 tys. to idzie jak burza...
chyba paliwo ze
zbiornika;)Eee tam! Tylko 7l/100km...
-
g16b to inna
konstrukcja ?Ma trzy kunie mniej wg danych technicznych...
-
tyle to w trasie mój łyka
-
a wtrysk? mono czy wielopunkt?
-
tyle to w trasie
mój łykaW trasie to mój schodzi do 4,9 bez problemu...
-
a wtrysk? mono czy
wielopunkt?Napisali, że mono.
Tylko GTi miało wielopunkt z tego co wiem...
Edit.: No i chyba jeszcze 1.3 montowany w Mk V.
-
No racja , bo g16b na wielopunkcie to w baleno już był
ciekawe na czym zyskał te 3 kucyki -
to nie tak do końca... bloki g16a występowały w swiftach 16v i vitarach 8v w monowtryskach i gaźnikowach. lecz z tego co wiem w swifcie mogles tez spotkać blok g16b (ale to juz rzadziej). g16b występowały czesciej juz w baleno i vitarach na wtrysku wielopunktowym.
a roznica ? z tego co się orientuję to róznica jest w samym korpusie silnika.... z innego materiału jest, ale tego to Ci nie powiem dokladnie co i jak bo mity i legendy krążą.
-
czyli jak u mnie siedzi g16B to jest to jakiś rodzyn w swojej klasie ? pewnie dlatego mamy niewielkie różnice w budowie- podciśnienie i tą śrubę regulacyjną w innym położeniu