[swift all lpg] Instalacja lpg w swifcie
-
Witam
Sporo rożnych instalacji jest dostępnych na rynku i ciężko zdecydować, którą wybrać.
Widzę że sporo osób jeździ z instalacją lpg w aucie i tak sobie myślę, żeby zebrać najważniejsze informacje w jednym wątku. Dzięki temu łatwiej będzie podjąć decyzję innym ludzikom (w tym i mi )odnośnie producenta instalacji lpg.Wobec tego proszę o wypowiedzenie się osób mających już lpg. Przy czym nie zależy mi na dyskusji czy warto/nie warto. Chodzi mi o konkret:
- jaki silnik?
- jaka instalacja (nazwa, parametry)?
- spalanie?
- zalety (zamontowanej instalacji)?
- wady (zamontowanej instalacji)?
- dlaczego zdecydowaliście się na tego producenta?
Jak się uda będzie można wrzucić wątek do FAQ.
Z góry dziękuję za pomoc. -
1. 1.0 53KM
2. Instalacja II gen. firmy BRC
3. 7 litrów LPG przy butowaniu... Idzie spalić mniej, ale nie jak ja prowadzę
4. Duże oszczędności
5. W sumie wad nie ma żadnych... Ale jak ktoś chce się czepiać to masz przegląd droższy
6. Kupiłem Swifta już z tą instalacją, a mogę ją szczerze polecić, bo nie mam żadnych problemów z LPG. -
1 1.3 103km
2 Instalacja GEN I \ II BRC , Lovato i Stag
3 10 litrów przy butowaniu , 7l w trasie
4 jest praktycznie bezawaryjna
4 czasami trzeba samemu ją regulowaćCo do instalki to butla wchodzi 34l w koło , sterownik najlepiej wybrać STAG Xl , parownik lovato do 100hp , ewentualnie coś podobnego. Swifty bardzo dobrze chodzą na gazie
Sąsiad bez rozgrzewania na PB ( od 5lat nie zalewał benzyny ) jeździ tylko na gazie i zrobił 50tysi bez wkładania tam palców
-
Co do instalki to
butla wchodzi 34l w koło , sterownik najlepiej wybrać STAG Xl , parownik lovato do
100hp , ewentualnie coś podobnego. Swifty bardzo dobrze chodzą na gazieJak ktoś chce to mam na sprzedaż taką butle 34l którą używałem w moim GTi wraz z parownikiem chyba do 160 koni.
-
1. 1.6 97KM
2. Instalacja II gen. BRC Just
3. min 9l-max 12l średnio 11 litrów LPG/100km (auto Subaru Justy 4x4),myślę ze jak się
zrobi cieplej to powinno spaść o ok.0,5-1l/100
4. Duże oszczędności,100km przejeżdżam za ok. 25zł .Przy odrobinie chęci i
umiejętności można tak "dopieścić" instalke ze odczuwalnie nie będzie żadnej straty mocy
na PB jak i na LPG.
5. Zabiera sporo bagażnika. -
1 - 1.6 92KM
2 - BLOS + centralka Bingo S4
3 - obecnie: trasa 7.5-8 LPG/100, miasto 8.5-9 LPG/100
4 - miałem 2 generację wczesniej
5 - niestety, bagażnik znikomy, ale na szczęście mam dojazdówkę 14" oryginalną ze swifta -
Dzięki za odpowiedzi.
Mam nadzieję, że jeszcze ktoś w tym temacie napisze. Jak się uzbiera więcej odpowiedzi to poskładam to wszystko w całość i pójdzie do FAQ.
-
- 1.3 8v 68KM (opony 190x50x15R, na seryjnych powinien palić mniej)
- II gen. Reduktor - Tomasetto, Centralka i układ - STAG
- Najmniejsze 6.7(autostrada 110km/h), mieszane 8.5, max 10.
- koszt jazdy
- Trzeba przerabiać dolot powietrza, ponieważ gwałtownie spadał z obrotów na luzie podczas pokonywania prawego zakrętu. Podobno tworzy się podciśnienie, które wyciąga gaz z gaźnika.
-
- 1,3 8v
- II generacja - sterownik Bingo M, osprzęt Tomasetto, butla Bormech
- codzienna nieekonomiczna mieszana jazda - około 7,5 [min - 6,4, max - 10 (rezregulowany)]
- bezawaryjność, elastyczność, reguluję wszystko sam
- według mnie brak
- kupiłem auto z zamontowaną instalacją, ale zamontowałbym ponownie