Problem z tylną wycieraczką Mk3


  • Użytkownik archiwalny

    Mam problem z tylną wycieraczką.
    Po zakupie samochodu działała dobrze.
    Potem zaczęła zatrzymywać się tam gdzie wyłączyłem, teraz od paru tygodni nie działa wcale
    Sprawdziłem bezpieczniki i są ok.
    Gdy uruchamiam tylny spryskiwacz to wycieraczka też powinna ruszać jak dobrze pamiętam...ale też nie rusza.
    Pomóżcie

    Silniczek do wymiany czy może coś innego?


  • Użytkownik archiwalny

    Mam problem z tylną
    wycieraczką.
    Po zakupie
    samochodu działała dobrze.
    Potem zaczęła
    zatrzymywać się tam gdzie wyłączyłem, teraz od paru tygodni nie działa wcale
    Sprawdziłem
    bezpieczniki i są ok.
    Gdy uruchamiam
    tylny spryskiwacz to wycieraczka też powinna ruszać jak dobrze pamiętam...ale też
    nie rusza.
    Pomóżcie
    Silniczek do
    wymiany czy może coś innego?

    w razie czego oddam za grosze swoj silniczek i to co trzeba, bo mam zdemontowaną


  • Użytkownik archiwalny

    w razie czego oddam za grosze swoj silniczek i to co trzeba, bo mam zdemontowaną

    Jeśli by pasował to ile za niego chcesz?


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli by pasował to
    ile za niego chcesz?

    symbolicznie, ale upewnij sie ze to to


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie rav - niebiescy się nie czepiają? Według prawa samochód posiadający w serii m in. tylną wycieraczkę musi ją mieć. No i usunięcie kikuta jest trudne czy niespecjalnie? Na wiosnę bym chyba robił tył na gładko (po naprawie wgnioty), bez naklejek itd no i wycieraczkę też bym chyba usunął. Ostatnio nie używałem (zahaczała o spoiler :F, ale dziś go ładnie zrobiłem i idzie równolegle z dachem a nie w dół i już śmiga) i nie odczułem jakoś specjalnie jej braku.


  • Użytkownik archiwalny

    co wy gadacie , w zimie tylna wycieraczka to podstawa.

    Ile razy uratowałem sobie tyłek jak goniło mnie mondeo tajniackie


  • Użytkownik archiwalny

    To może ktoś w końcu coś konkretnego napisze na temat mojego przypadku?
    Teraz trochę wolnego to mógłbym coś zdziałać.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja bym jeszcze sprawdził włącznik - wymontuj , przeczyść jak chcesz fotki do mogę wrzucić bo mam wymontowany - mi nie działa bo brakuje dwóch kulek ( jak rozbierzesz będziesz widział o co chodzi )

    Spróbuj też podpiąć się z aku kablami bezpośrednio pod silniczek wycieraczki - będziesz wiedział czy padł czy nie


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie rav -
    niebiescy się nie czepiają? Według prawa samochód posiadający w serii m in. tylną
    wycieraczkę musi ją mieć. No i usunięcie kikuta jest trudne czy niespecjalnie? Na
    wiosnę bym chyba robił tył na gładko (po naprawie wgnioty), bez naklejek itd no i
    wycieraczkę też bym chyba usunął. Ostatnio nie używałem (zahaczała o spoiler :F, ale
    dziś go ładnie zrobiłem i idzie równolegle z dachem a nie w dół i już śmiga) i nie
    odczułem jakoś specjalnie jej braku.

    ja mam właśnie taki tył - na gładko : D
    Przegląd przeszedł, nikt nie zapytał, kontroli mam średnio 3-4 w tygodniu, też nikt mi nigdy uwagi nie zwrócił.

    Jakiego kikuta? Dziury po wycieraczce? Jak na zdjęciu

    koszt kapselka 10zł z przesyłką


  • Użytkownik archiwalny

    co wy gadacie , w
    zimie tylna wycieraczka to podstawa.
    Ile razy uratowałem
    sobie tyłek jak goniło mnie mondeo tajniackie

    Mi tam sie nie przydala w tą zime bo i tak albo zaparowane i nic nie widać albow lodem obmarźnięta szyba, nie zaluje ze zdjąłem


  • Użytkownik archiwalny

    Ja bym jeszcze
    sprawdził włącznik - wymontuj , przeczyść jak chcesz fotki do mogę wrzucić bo mam
    wymontowany - mi nie działa bo brakuje dwóch kulek ( jak rozbierzesz będziesz
    widział o co chodzi )
    Spróbuj też podpiąć
    się z aku kablami bezpośrednio pod silniczek wycieraczki - będziesz wiedział czy
    padł czy nie

    są dwa przyciski od wycieraczki, także latwo sprawdzic czy kwestia przycisku, dwa na raz raczej by nie przestaly dzialac


  • Użytkownik archiwalny

    Jak byś zobaczył włącznik w środku to jest to możliwe , one są na jednej płytce drukowanej: np.po wypadnięciu jednej z kulek nie ma przejścia dla napięcia i będzie działać tylko spryskiwacz

    http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1060868#Post1060868 - tu dałem linka do stronki z opisem czyszczenia


  • Użytkownik archiwalny

    Włącznik rozbierałem rok temu, czyściłem i działał.
    Teraz sobie przypominam, że go zmodyfikowałem tak, żeby spryskiwacz nie załączał wycieraczki tylko osobno.
    Jutro jeszcze sprawdzę czy pojawia się jakiś prąd, ewentualnie podłącze bezpośrednio.


  • Użytkownik archiwalny

    to masz już obcykane wszystko


  • Użytkownik archiwalny

    to masz już obcykane wszystko

    Troszkę
    A może ktoś powiedzieć co odpowiada za samoistne zatrzymanie wycieraczki po skończonym cyklu pracy a nie, że byle gdzie się zatrzymuje tak jak było przedtem?


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za info w takim razie, na wiosnę ogarnę temat. Na zimę zostawię bo i tak klapa do roboty.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za info w
    takim razie, na wiosnę ogarnę temat. Na zimę zostawię bo i tak klapa do roboty.

    a co się stało z klapą? sam mam lekkie wgniecenie, jako jedyne w calym aucie


  • Użytkownik archiwalny

    Było już widać w moim temacie . Zrobione zresztą praktycznie na samym początku przy cofaniu w czerwcu.

    Tu jeszcze fota z posklejaną lampą.



  • Prawdopodobnie wycieraczka stanęła bo smarowania nie ma... Syfu się pewnie nazbierało i się zatarła, ewentualnie rdza ją mogla załatwić.

    Pierwsza rzecz to rozebrać, poczyścić i nasmarować - jak już silniczek wyjmiesz to podłączna krótko do akumulatora i zobaczysz czy to wina silniczka czy instalacji...

    Ojciec w Punto tak miał, że wycieraczka tylna była tak zasyfiona na trzpieniu, który wchodzi w klapę, że silniczek nie miał siły tego uciągnąć

    Czyszczenie i smarowanie pomogło


  • Użytkownik archiwalny

    Silniczek czyściutki, działa jak się go ładnie poprosi, ale przy normalnym połączeniu nie da rady.
    Przy połączeniu mam kostkę z trzema kabelkami, chciałbym wiedzieć co powinno być w tych kabelkach przed i po włączeniu.
    Jest chyba niebieski, zółty i pomarańczowy.
    W zółtym po przekręceniu stacyjki cały czas mam prąd jak się nie mylę.


Log in to reply