Bezpieczniki pod maską oraz złączka pod nimi- co do czego?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, ma ktoś opis do czego są poniższe bezpieczniki pod maską?
    /zdj losowe z internetu
    /
    http://imageshack.us/photo/my-images/83/img0127gj7.jpg/

    u mnie brakuje 1 od przodu tj. 80A, zaś 2 z kolei jest chyba uszkodzony- od czego one są?

    Dodatkowo:
    pod tymi powyższymi skrzynkami z przekaźnikami i bezpiecznikami mam zaśniedziałe i popękane kable do takiej jedynej białej złączki- wie może kolega od czego ona może być?
    Czy ewentualnie mogę je skręcić ze sobą bez tej kostki bo jej nie odratuję..


  • Użytkownik archiwalny

    80A-bezpiecznik główny (wszystkie odbiorniki elektryczne)
    60A-zapłon, wycieraczki, nagrzewnica, poduszki, tylne światło przeciwmgłowe, spryskiwacze...
    60A następny- światła
    60A następny- ABS
    30A-wentylator chłodnicy
    30A następny- webasto.


  • Użytkownik archiwalny

    czyli mam jakieś perpetum mobile? bo poza podświetleniem tablicy rej i wstecznego wszystko co elektryczne działa (może poza faktem, że pali jak smok i nie wiem o co kaman)- a tu jest kompletny brak tego 80A,
    zaś
    60A-zapłon, wycieraczki, nagrzewnica, poduszki, tylne światło przeciwmgłowe, spryskiwacze...
    też działa a po przyjrzeniu się widać jakby ktoś go zlutował(sic! przecież to z 5 zł kosztuje..)

    Skoro wszystko działa to kupować i wkładać tą 80?

    i co zrobić z tą białą złączką?
    przeszukałem wujka google jak umiałem i nic nie miał dla mnie sensownego..


  • Użytkownik archiwalny

    ktory swift mial webasto:D


  • Użytkownik archiwalny

    na innym forum, opisywany bezpiecznik odpowiadał za klimę.


  • Użytkownik archiwalny

    bardziej o klimę pewno chodzi

    a może napiszesz który masz rocznik / model? - a jeśli nie masz tego bezpiecznika to musisz mieć gdzieś obejście/zworkę bo on przepuszcza prąd z aku na zasilanie auta i do alternatora ( aha u mnie jest to bezpiecznik 70A )


  • Użytkownik archiwalny

    MK IV '98 rok litrówka.

    Jutro póki mam wykręcone te puszki to pooglądam co tam jest namodzone. Jeśli w miejsce tego 80A bezpiecznika są podpięte jakiekolwiek kable to z ciekawości kupię i wsadzę owy bezpiecznik.


  • Użytkownik archiwalny

    poszukaj schematów w pdf może cos pomogą : np tutaj masz na chomiku na stronie 17 masz scheamat prądowy


  • Użytkownik archiwalny


  • Użytkownik archiwalny

    Wczoraj przeglądałem schematy, zaś dzisiaj dopóki mi ręce nie zmarzły to grzebałem w kablach itp, i ktoś już tam namotał, bo blaszki do wejścia głownego 80A bezpiecznika są powyjmowane- zaś są 2 kable dochodzące do niego i są złączone.
    Ale skoro wszystko działa to nie zamierzam łap pchać aby poprawić.

    Jedyne co mi zależy to ucywilizować spalanie.


  • Użytkownik archiwalny

    (może poza faktem, że pali jak smok i nie wiem o co kaman)
    Nie jesteś jedyny, ostatnio kilku userów pojawiło się ze sporym spalaniem 1.0. U mnie wychodzi 10L LPG po mieście.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie jesteś jedyny,
    ostatnio kilku userów pojawiło się ze sporym spalaniem 1.0. U mnie wychodzi 10L LPG
    po mieście.

    10lpg to cenowo i tak połowa tego co wachy. W porównaniu do naszych paliwożłopów to tak, jakbyś musiał zalać koło 20l lpg.
    Dlatego też czasem nie rozumiem oburzenia niektórych, że auto w zimie musi tyle spalać.
    A my mamy benzynkę i te 10litrów to jest naprawdę sporo. Bo jeszcze jakbyś odczuł tą moc, a tu nawet mocy nie ma.


  • Użytkownik archiwalny

    Dubel wiadomości.


  • Użytkownik archiwalny

    10lpg to cenowo i
    tak połowa tego co wachy. W porównaniu do naszych paliwożłopów to tak, jakbyś musiał
    zalać koło 20l lpg.
    No wiem i nie jest tak źle, choć nastawiłem się na nie przekraczanie 9. Choć licząc 7L PB a 10L LPG to i tak oszczędzam (7500KM na LPG od sierpnia i zaoszczędziłem ~700zł licząc oczywiście droższy przegląd i obecne zakupy, czyli kopułka, świece i kable). Zostało 300zł do zwrotu instalacji. Obstawiam że do lutego już będzie po
    Jednakże nikomu raczej litrowych pierdów polecać nie będę. Fajnie że się nie psuje itd, ale ze spalaniem szału nie ma. Zapewne jakieś przyzwoite 1.6 spali to samo a jakoś pojedzie, przynajmniej na LPG.


  • Użytkownik archiwalny

    No mi Baleno 1,6 kombi pali 9,5gazu po mieście, przy obecnych temperaturach..


  • Użytkownik archiwalny

    na innym forum,
    opisywany bezpiecznik odpowiadał za klimę.
    Mam polską instrukcję i stoi jak byk ogrzewanie postojowe Widocznie błąd przy tłumaczeniu

    No mi Baleno 1,6 kombi pali 9,5gazu po mieście, przy obecnych temperaturach..
    Jak jeździsz jak emeryt i z dogrzanym silnikiem, to może jestem w stanie się zgodzić. Pamiętaj żeby od kilometrów odliczać rozgrzewanie na PB, bo to robi różnicę Przy dojazdach np 5-10km nie uwierzę choćby nie wiem co.


  • Użytkownik archiwalny

    6km w jedną stronę Jeżdżę zdecydowanie nie jak emeryt ale zwykle poranna trasa wygląda tak, że lecę 2km do miasta 100/120, a później w miarę płynny przejazd reszty trasy bez korków No i gaz sekwencja, a nie mikser.


  • Użytkownik archiwalny

    6km w jedną stronę
    Jeżdżę zdecydowanie nie jak emeryt ale zwykle poranna trasa wygląda
    tak, że lecę 2km do miasta 100/120, a później w miarę płynny przejazd reszty trasy
    bez korków No i gaz sekwencja, a nie mikser.
    Odejmij kilometry na benzynie i wyjdzie litra więcej.


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie, ja przełączam na LPG po chwili działania silnika na postoju. 2gen jest fajne pod tym względem że paliwa nie marnujesz
    Dziś wymieniona kopułka i regulacja, zobaczymy jak będzie dalej. Jedzie lepiej, spalanie na razie nie wiem, dziś zatankowane. Póki co od grudnia średnia na Motostat wynosi równiutkie 10L.


  • Użytkownik archiwalny

    u mnie też 10L-ehh, nie mam pomysłów w co ręce wsadzić co by nie mieć zawałów przy dystrybutorze.


Log in to reply