Czy nieco za duże opony maja wpływ na prędkość max.?
-
Tak sobie czytam i czytam i myślę...a co GPS'ami? już nie ma? Nie można zrobić testu?
-
I te 8% liczone jest bodajże przy 100 km/h, więc przy 200 będzie 16%...
Oj wy matematyki
108% ze 100 to 108, a 108% z 200 to 216
Więc jeśli przy 100 jedziesz 108 to przy 200 jedziesz 216 i to ciągle jest 8%Tak sobie czytam i czytam i myślę...a co GPS'ami? już nie ma? Nie można zrobić testu?
Ja robiłem:
na 155/70/13 przy 1.3 8v na oryginalnej skrzyni troszkę zawyża
a na 195/50/15 wskazania były bardzo zbliżone... -
Oj wy matematyki
108% ze 100 to 108,
a 108% z 200 to 216
Więc jeśli przy 100
jedziesz 108 to przy 200 jedziesz 216 i to ciągle jest 8%Może i racja. Nie chce mi się już dziś myśleć...
-
Może i racja. Nie
chce mi się już dziś myśleć...mi prędkość prawidłową pokazywało... nigdy
Ale najbardziej zbliżoną na moich 14' Toteż ustawiłem sobie wskazówke tak, żeby pokazywała prawidłowo 100km/h -
Ale najbardziej
zbliżoną na moich 14' Toteż ustawiłem sobie wskazówke tak, żeby pokazywała
prawidłowo 100km/hNo tak! Te Twoje magiczne sposoby...
-
Dokładną prędkość pokaże GPS to raz:) Co do opon.. to normalne ze miana rozmiaru może pociagnać za soba zmie dynamiki albo prędkości max ale niekoniecznie tak jak by sie chciało. Takie duże opony teoretycznie powinny powodować szybsza jazde...ale....
jak motor jest słaby i ma zakres obrotów wysoko to duza opona spowoduje ze np na 5 biegu on bedzie dużo wolniejszy gdyż nie dojdzie do swoich obrotów maxymalnych i zwyc9zajnie zabraknie mu mocy (opory powietrza rosną z kwadratem prędkości o ile pamiętam).... wtedy okazuje sie ze lepiej dokręcac 4 bieg albo nawet 3 niż piłować na 5-ce:)
Duze rozmiary( mowa o średnicy a nie o szerokości0 dobrze sprawdzaja sie do obniżenia spalania jak sie jezdzi spokojnie
ot takie moje 3 grosze -
Ale pokazuje mniej km niż przejechałeś... więc pozornie wzrasta...
-
założyłem sobie
oponki zimowe 185/65/14 i jakoś sedanik nie chce sie za bardzo bujać do 200km/h,tak
jak zawsze na oponkach 185/50/14. przy 160km/h kończy sie moc i dalej nie chce
jechać , ale odczucia mam te same jak przy 200km/hDo zabawy ze zmianą opon na inne rozmiary polecam dwa poniższe kalkulatory:
Fajne są z tego względu, że nie tylko porównają dwie opony i pokażą różnicę, ale jeszcze do tego można porównywać w nich felgi (Szerokość, rozmiar, ET).
-
ot takie moje 3
groszeDokladnie tak jest
Ja bym tylko podzielil samochody ze wzgledu na skrzynie na 3 kategorie:
1. Samochody, ktore na piatce dokrecaja sie do odcinki albo do czerwonego pola. Tutaj wieksze kolo moze pomoc, jezeli samochod odcina na piatce albo ma obroty gdzie moc juz leci w dol to na wiekszym kole powinien troche szybciej pojechac. Mialem tak w Audi.
2. Samochody, ktore maja predkosc maksymalna na czworce, a piatka sluzy jako nadbieg. Tutaj tez wieksze kolo moze dac zysk na predkosci maksymalnej, bo z reguly czworke odetnie, a na dlugiej piatce juz nie ma mocy zeby sie dalej rozpedzic. Wiec na czworce pojedziemy kapke szybciej, a na piatce wiecej zaoszczedzimy paliwa Mam tak w BMW.
3. Samochody, ktore maja totalnie z dupy zestopniowana skrzynie jak chociazby znane 1.3 8v w Swifcie, ktory vmax ma na czwroce jakies 2k rpm przed odcinka Tutaj wieksze kolo tylko zaszkodzi, bo nie ma absolutnie ani mocy ani obrotow. Na malutkim kole okaze sie, ze przy 170 licznikowych gdzie bylo z 5k rpm zrobi sie 5500 albo i wiecej i auto zlapie power band i zacznie sie dokrecac
-
Przy 195/45R15
zaczął mi pokazywać prawidłowo, w przypadku serii zawyżałU mnie też dopiero przy 185/55R14 licznik idealnie zgrywa się z GPS-em