Czy nieco za duże opony maja wpływ na prędkość max.?


  • Użytkownik archiwalny

    założyłem sobie oponki zimowe 185/65/14 i jakoś sedanik nie chce sie za bardzo bujać do 200km/h,tak jak zawsze na oponkach 185/50/14. przy 160km/h kończy sie moc i dalej nie chce jechać , ale odczucia mam te same jak przy 200km/h


  • Użytkownik archiwalny

    zmieniłeś bardzo mocno przełożenia skrzyni więc to nic dziwnego

    na 185\50 miałeś pseudo krótką skrzynię wiec auto zbierało się dużo lepiej, całkiem normalne


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki , czyli musze sprzedać te oponki , bo na lato też kupiłem ten rozmiar

    mogłem sie domyśleć bo jak jechaliśmy ze znajomymi to właśnie była różnica prędkości na licznikach , u mnie 120 a w astrze 135 juz mieli



  • mogłem sie domyśleć
    bo jak jechaliśmy ze znajomymi to właśnie była różnica prędkości na licznikach , u
    mnie 120 a w astrze 135 juz mieli

    Przy kupowaniu opon w innym rozmiarze niż fabryczne zawsze korzystaj z kalkulatora opon, żeby dobrać takie które przekłamują najmniej.
    W innym wypadku będziesz zbierał mandaty jeden za drugim, chyba że będziesz jeździł 15 km/h mniej niż na liczniku...


  • Użytkownik archiwalny

    założyłem sobie
    oponki zimowe 185/65/14 i jakoś sedanik nie chce sie za bardzo bujać do 200km/h,tak
    jak zawsze na oponkach 185/50/14. przy 160km/h kończy sie moc i dalej nie chce
    jechać , ale odczucia mam te same jak przy 200km/h

    na chłopski rozum to im większe opony tym większe vmax



  • na chłopski rozum
    to im większe opony tym większe vmax

    Chyba babski... Im większa opona tym mniej obrotów robi, czyli "prędkość kół" jest niższa.


  • Użytkownik archiwalny

    Chyba babski...
    Im większa opona tym mniej obrotów robi, czyli "prędkość kół" jest niższa.

    no nie wiem, ja na 15' lecialem 175, a na 13' boje sie do 150 ;p

    a to w jakim czasie koło zrobi obrót całym swym obwodem nie ma znaczenia



  • a to w jakim czasie
    koło zrobi obrót całym swym obwodem nie ma znaczenia

    A moim właśnie ma, ale może się mylę...


  • Użytkownik archiwalny

    A moim właśnie ma,
    ale może się mylę...

    mylisz, bo 15' zrobi 1,5 obrotu a 13' zrobi dwa obroty ale przebyta droga bedzie ta sama, czas nieco inny, bo wiadomo, na mniejszych sie lepiej zbiera



  • mylisz, bo 15'
    zrobi 1,5 obrotu a 13' zrobi dwa obroty ale przebyta droga bedzie ta sama, czas
    nieco inny, bo wiadomo, na mniejszych sie lepiej zbiera

    Mówimy o prędkości, a nie przebytej drodze...


  • Użytkownik archiwalny

    Mówimy o prędkości,
    a nie przebytej drodze...

    predkosc jest zalezna od czasu i przebytej drogi


  • Użytkownik archiwalny

    A moim właśnie ma,
    ale może się mylę...

    No ma, ma...
    Ale jak w podczas jednego obrotu koła w tej samej jednostce czasu Ty przejeżdżasz 150cm a ktoś inny 170cm to kto jedzie szybciej?



  • predkosc jest
    zalezna od czasu i przebytej drogi

    Dobra już nie będę z Tobą polemizował...


  • Użytkownik archiwalny

    No ma, ma...
    Ale jak w podczas
    jednego obrotu koła w tej samej jednostce czasu Ty przejeżdżasz 150cm a ktoś inny
    170cm to kto jedzie szybciej?

    no to fizyk ma zadanie do wykonania


  • Użytkownik archiwalny

    oba auta poruszają sie z tą samą prędkością 120km/h
    auto a ma poprawny rozmiar opon, na liczniku 120km/h
    auto b ma za duże opony, jego licznik pokazuje 110km/h,
    ta różnica bedzie sie zwiększała wraz z rosnącą prędkością ,
    takie moje przemyślenia, czyyli jak teraz polece sobie 170km/h to rzeczywista prędkość z jaką sie poruszam bedzie około 200km/h


  • Użytkownik archiwalny

    oba auta poruszają
    sie z tą samą prędkością 120km/h
    auto a ma poprawny
    rozmiar opon, na liczniku 120km/h
    auto b ma za duże
    opony, jego licznik pokazuje 110km/h,
    ta różnica bedzie
    sie zwiększała wraz z rosnącą prędkością ,
    takie moje
    przemyślenia, czyyli jak teraz polece sobie 170km/h to rzeczywista prędkość z jaką
    sie poruszam bedzie około 200km/h

    aaaa dokładnie, jak są za duże koła to licznik przekłamuje V i przebieg, pokazuje MNIEJ niż jest faktycznie, im wieksza predkosc tym bardziej przeklamuje, warto sobie porownac z nawigacją


  • Użytkownik archiwalny

    teoretycznie wzrasta Ci Vmax jak dasz oponę o większej średnicy, lecz musisz się liczyć z tym ze zależy to od wielu jeszcze innych aspektów. szerokość opony = inne tarcie toczne czyli innny opór ruchu i jeszcze innne

    jak zmieniasz średnicę to musisz się liczyć z przekłamaniem licznika niestety.


  • Użytkownik archiwalny

    Masz sporą różnice...
    Ja latem miałem 195/50/15 i to względem 155/70/13 jest +5%, a 185/65/14 względem 155/70/13 to ponad +8%



  • a 185/65/14 względem 155/70/13 to ponad
    +8%

    I te 8% liczone jest bodajże przy 100 km/h, więc przy 200 będzie 16%...


  • Użytkownik archiwalny

    aaaa dokładnie, jak
    są za duże koła to licznik przekłamuje V i przebieg, pokazuje MNIEJ niż jest
    faktycznie

    Przy 195/45R15 zaczął mi pokazywać prawidłowo, w przypadku serii zawyżał


Log in to reply