Stuki w zawieszeniu pomocy


  • Użytkownik archiwalny

    Witam jak w temacie mam głośne stuki w prawym tylnym kole wzrastają wraz z prędkością aż telepie całym autem orientuje się ktoś co może być tego przyczyną ??? 1996r 1.0gl Swifcik oczywiście


  • Użytkownik archiwalny

    na 99% jest to wahacz do wymiany. Podnieść tą stronę auta do góry , złap za koło i poruszaj. Bedziesz wiedzial który element ma najwieksze luzy. Najlepiej wymienic jest cały wahacz , koszt ok 100zł przy czym trzeba zrobić zbieżność jeszcze


  • Użytkownik archiwalny

    na 99% jest to
    wahacz do wymiany. Podnieść tą stronę auta do góry , złap za koło i poruszaj.
    Bedziesz wiedzial który element ma najwieksze luzy. Najlepiej wymienic jest cały
    wahacz , koszt ok 100zł przy czym trzeba zrobić zbieżność jeszcze

    a lozysk tam nie ma? ; d


  • Użytkownik archiwalny

    na 99% jest to
    wahacz do wymiany. Podnieść tą stronę auta do góry , złap za koło i poruszaj.
    Bedziesz wiedzial który element ma najwieksze luzy. Najlepiej wymienic jest cały
    wahacz , koszt ok 100zł przy czym trzeba zrobić zbieżność jeszcze

    Zbieżność po tym głównym wahaczu?


  • Użytkownik archiwalny

    zbieznosci bym nie robil po zmianie gumek czy sworznia w wahaczu ( wiadomo , wypadaloby )

    natomiast każdy wahacz jest inny , ja mialem stare , wymienilem na yamato to auto bylo tak koślawe ze masakra. Nawet troche nie przypominalo prostych kól a stare wahacze byly w bdb stanie , nie wybite


  • Użytkownik archiwalny

    Ale to tył przecież


  • Użytkownik archiwalny

    Wiec sytuacja identyczna jak przod


  • Użytkownik archiwalny

    Wiec sytuacja identyczna jak przod

    ale np. sworznia nie ma



  • ale np. sworznia
    nie ma

    To jest układ jakby nie było wielowahaczowy (2 na stronę z tyłu), więc geometria tylnej osi musi być wykonana - są nawet śruby mimośrodowe do jej regulacji... Tylko weź i je odkręć


  • Użytkownik archiwalny

    Witam jak w temacie
    mam głośne stuki w prawym tylnym kole wzrastają wraz z prędkością aż telepie całym
    autem orientuje się ktoś co może być tego przyczyną ??? 1996r 1.0gl Swifcik
    oczywiście

    Przed wszystkim obstawiałbym, że zużyło Ci się łożysko. Sprawdzasz tak jak pisał Plastekk. Podnosisz auto i bujasz kołem lewo/prawo. Przy zużytym łożysku będziesz wyczuwał luz i słyszał stukot.

    Rozmiary łożysk masz podane w FAQ. Ja jedynie dodam, że takie same łożyska są też do tico. Jedynie tuleja dystansowa jest inna.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja u siebie w Swifcie natomiast mam taki problem, że stuka jakby z okolic sprężyny z tyłu. Widzę, że dobrze siedzi ale jak bujam samochodem na bok to co jakiś czas puknie. Co to może być? Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Wszystkie silentblocki są dobre, łożyska były wymieniane.



  • Ja u siebie w
    Swifcie natomiast mam taki problem, że stuka jakby z okolic sprężyny z tyłu. Widzę,
    że dobrze siedzi ale jak bujam samochodem na bok to co jakiś czas puknie. Co to może
    być? Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Wszystkie silentblocki są dobre, łożyska
    były wymieniane.

    U mnie tak było podobnie - okazało się, że dół sprężyny "podwieszał" się na tylnym wahaczu i co jakiś czas było takie "prztyknięcie". Jak podłożyłem pod sprężynę kawałek gumy z dociętej dętki to przestało

    Natomiast dalej nie mogę dojść co tak u mnie puka z prawego przodu na takich ostrzejszych nierównościach Trochę już tam rzeczy wymieniłem i nie mam dalej pojęcia co to...

    Coraz bardziej jestem przekonany, że to łożysko podpory półosi... To by też tłumaczyło grzechotanie przy przyspieszaniu


  • Użytkownik archiwalny

    No tak właśnie mi się wydawało, że to sprężyna w gnieździe puka.

    U mnie jak ruszam półosią to czuć luz na łożysku i samochód też właśnie czasami grzechota.


Log in to reply