Stuki w zawieszeniu pomocy
-
adrian89 Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2012, 20:58 ostatnio edytowany przez adrian89 11 lis 2016, 00:48
Witam jak w temacie mam głośne stuki w prawym tylnym kole wzrastają wraz z prędkością aż telepie całym autem orientuje się ktoś co może być tego przyczyną ??? 1996r 1.0gl Swifcik oczywiście
-
plastekk Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2012, 21:03 ostatnio edytowany przez plastekk 11 lis 2016, 00:48
na 99% jest to wahacz do wymiany. Podnieść tą stronę auta do góry , złap za koło i poruszaj. Bedziesz wiedzial który element ma najwieksze luzy. Najlepiej wymienic jest cały wahacz , koszt ok 100zł przy czym trzeba zrobić zbieżność jeszcze
-
rav52v Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2012, 21:23 ostatnio edytowany przez rav52v 11 lis 2016, 00:48
na 99% jest to
wahacz do wymiany. Podnieść tą stronę auta do góry , złap za koło i poruszaj.
Bedziesz wiedzial który element ma najwieksze luzy. Najlepiej wymienic jest cały
wahacz , koszt ok 100zł przy czym trzeba zrobić zbieżność jeszczea lozysk tam nie ma? ; d
-
xq92x Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2012, 21:40 ostatnio edytowany przez xq92x 11 lis 2016, 00:48
na 99% jest to
wahacz do wymiany. Podnieść tą stronę auta do góry , złap za koło i poruszaj.
Bedziesz wiedzial który element ma najwieksze luzy. Najlepiej wymienic jest cały
wahacz , koszt ok 100zł przy czym trzeba zrobić zbieżność jeszczeZbieżność po tym głównym wahaczu?
-
plastekk Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2012, 21:50 ostatnio edytowany przez plastekk 11 lis 2016, 00:48
zbieznosci bym nie robil po zmianie gumek czy sworznia w wahaczu ( wiadomo , wypadaloby )
natomiast każdy wahacz jest inny , ja mialem stare , wymienilem na yamato to auto bylo tak koślawe ze masakra. Nawet troche nie przypominalo prostych kól a stare wahacze byly w bdb stanie , nie wybite
-
xq92x Użytkownik archiwalnynapisał 19 paź 2012, 17:37 ostatnio edytowany przez xq92x 11 lis 2016, 00:48
Ale to tył przecież
-
plastekk Użytkownik archiwalnynapisał 19 paź 2012, 17:54 ostatnio edytowany przez plastekk 11 lis 2016, 00:48
Wiec sytuacja identyczna jak przod
-
xq92x Użytkownik archiwalnynapisał 19 paź 2012, 19:20 ostatnio edytowany przez xq92x 11 lis 2016, 00:48
Wiec sytuacja identyczna jak przod
ale np. sworznia nie ma
-
adamo81napisał 21 paź 2012, 00:21 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 00:48
ale np. sworznia
nie maTo jest układ jakby nie było wielowahaczowy (2 na stronę z tyłu), więc geometria tylnej osi musi być wykonana - są nawet śruby mimośrodowe do jej regulacji... Tylko weź i je odkręć
-
Ryek Użytkownik archiwalnynapisał 21 paź 2012, 09:03 ostatnio edytowany przez Ryek 11 lis 2016, 00:48
Witam jak w temacie
mam głośne stuki w prawym tylnym kole wzrastają wraz z prędkością aż telepie całym
autem orientuje się ktoś co może być tego przyczyną ??? 1996r 1.0gl Swifcik
oczywiściePrzed wszystkim obstawiałbym, że zużyło Ci się łożysko. Sprawdzasz tak jak pisał Plastekk. Podnosisz auto i bujasz kołem lewo/prawo. Przy zużytym łożysku będziesz wyczuwał luz i słyszał stukot.
Rozmiary łożysk masz podane w FAQ. Ja jedynie dodam, że takie same łożyska są też do tico. Jedynie tuleja dystansowa jest inna.
-
slow Użytkownik archiwalnynapisał 21 paź 2012, 12:41 ostatnio edytowany przez slow 11 lis 2016, 00:48
Ja u siebie w Swifcie natomiast mam taki problem, że stuka jakby z okolic sprężyny z tyłu. Widzę, że dobrze siedzi ale jak bujam samochodem na bok to co jakiś czas puknie. Co to może być? Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Wszystkie silentblocki są dobre, łożyska były wymieniane.
-
adamo81napisał 21 paź 2012, 12:48 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 00:48
Ja u siebie w
Swifcie natomiast mam taki problem, że stuka jakby z okolic sprężyny z tyłu. Widzę,
że dobrze siedzi ale jak bujam samochodem na bok to co jakiś czas puknie. Co to może
być? Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Wszystkie silentblocki są dobre, łożyska
były wymieniane.U mnie tak było podobnie - okazało się, że dół sprężyny "podwieszał" się na tylnym wahaczu i co jakiś czas było takie "prztyknięcie". Jak podłożyłem pod sprężynę kawałek gumy z dociętej dętki to przestało
Natomiast dalej nie mogę dojść co tak u mnie puka z prawego przodu na takich ostrzejszych nierównościach Trochę już tam rzeczy wymieniłem i nie mam dalej pojęcia co to...
Coraz bardziej jestem przekonany, że to łożysko podpory półosi... To by też tłumaczyło grzechotanie przy przyspieszaniu
-
slow Użytkownik archiwalnynapisał 21 paź 2012, 19:40 ostatnio edytowany przez slow 11 lis 2016, 00:48
No tak właśnie mi się wydawało, że to sprężyna w gnieździe puka.
U mnie jak ruszam półosią to czuć luz na łożysku i samochód też właśnie czasami grzechota.
2/13