Problem z wysprzęglaniem powyżej 2500 obrotów
-
I mam jeszcze
pytanie o teoretyczny bardzo przybliżony koszt naprawy. Dziękuję.Ok. 350 zł sprzęgło kompletne(choć firmowe są i za 550 zł) i 250-300 zł robocizna.
-
To zmien mechanika - jezeli lewarek ciagle jest w pozycji wrzuconego biegu i takie jaja sie dzieja to ten "szpec" nie powinien nawet kluczy dotykac bo moze komus krzywde zrobic.
Jak juz trafisz na kogos sensownego, to (opcjonalnie) zrob foto czesci przed zalozeniem i kaz sobie (obowiazkowo) stare czesci zapakowac i do bagaznika wlozyc. Nie zapomnij tez o lozysku wyciskowym - szkoda bedzie za jakis czas tam gmerac tylko dla niego i lepiej to od razu wymienic.
Hmm wszystko
wskazuje na to, że to sprzęgło a nie tak jak mi mechanik sugerował - synchronizatory
w skrzyni biegów. Teraz pojawia się kolejne pytanie: co mogę sprawdzić samemu żeby
nie zapłacić za coś czego faktycznie mechanik nie zrobi: powie że wymienił cały
mechanizm a wymieni sam docisk.
I mam jeszcze
pytanie o teoretyczny bardzo przybliżony koszt naprawy. Dziękuję. -
Ok. 350 zł sprzęgło
kompletne(choć firmowe są i za 550 zł) i 250-300 zł robocizna.jak i wyczynowe z USA za 1300 zł bez cła i podatku
-
jak i wyczynowe z
USA za 1300 zł bez cła i podatkuCzytaj wyczynowe z chin bez cla i podatku ale z haraczem w usa
-
Czytaj wyczynowe z
chin bez cla i podatku ale z haraczem w usaspecclutch czy też clutchmasters - możliwe ... w końcu czego się dziś nie robi w China
-
Mechanik rzekł 320 sprzęgło z Valeo + 200 pln robocizna. Dzięki za pomoc =]
-
Mechanik rzekł 320
sprzęgło z ValeoNie polecam! Ale Twój wybór...
-
Valeo sprzęgła są dobre.
-
Valeo sprzęgła są
dobre.No tak. Tylko moje się posypało po 1,5 roku...
-
a mogl ci mechanik zle coś zrobić albo sypnęło Ci się łożysko oporowe i rozwaliło docisk... dowiesz się jak rozbierzesz....
-
No więc jestem już po wymianie, stare sprzęgło widziałem i niby wszystko jest ok sprzęgło nisko łapie, obroty wzrastają proporcjonalnie do prędkości, ale pojawił się nowy problem. Najprawdopodobniej sprzęgło wydaje dźwięk jak świerszcz. Niezależnie czy samochód jest na biegu czy na luzie. Kiedy lekko nacisnę sprzęgło dźwięk znika, kiedy puszczam powraca.
I pytanie: świerszczenie minie samoczynnie czy czeka mnie powrót do mechanika ?
-
I pytanie:
świerszczenie minie samoczynnie czy czeka mnie powrót do mechanika ?Na początku miałem tak samo. Podciągnęli mi na lince w serwisie i ustało, a po 1 roku i 5 miesiącach sprzęgło się sypnęło...
Tak jak pisałem. Nie wiem czy mogłeś gorzej wybrać! -
najprawdopodobniej masz za mocno podciągnięte sprzęgło wg mnie. łożysko oporowe nie do konca powraca i delikatnie docisk je obraca... z powodu braku redukcji luzu w łożysku mozesz słyszeć świerszczenie... takie moje zdanie, ja zatem obstawiam ze linkę należy popuścić. bez załączonej linki do skrzyni, dźwignia sprzęgła w skrzyni powinna mieć delikatnie wyczuwalny luz.
-
najprawdopodobniej
masz za mocno podciągnięte sprzęgło wg mnie. łożysko oporowe nie do konca powraca i
delikatnie docisk je obraca... z powodu braku redukcji luzu w łożysku mozesz słyszeć
świerszczenie...Tu się nie zgodzę! Mi przy świerszczu właśnie podciągali bardziej.
-
A czy ze sprzęgłem miałeś wymienione łożysko oporowe?
-
A bo ja wiem? Oddałem auto do serwisu i tam wymieniali...
-
A bo ja wiem?
Oddałem auto do serwisu i tam wymieniali...A skorzystales z mojej rady i poprosiles o stare czesci?
-
A skorzystales z
mojej rady i poprosiles o stare czesci?Ale ja jeszcze nie wymieniałem... To nie mój wątek w ogóle.
-
Tak dostałem stare części. Powróciłem do mechanika i świerszczyło bo linka była za słabo naciągnięta.
Dzięki wszystkim za pomoc =]