Problemy z tylnym zawieszeniem


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Ostatnio zabrałem się za problem, którym była opuszczona lewa strona z tyłu.
    Jest ciut niżej niż prawa
    Zauważyłem dość mocno skorodowany wahacz, więc wymieniłem.
    Poszło to z problemami, bo śruby były zapieczone, jedna została ucięta i wpadła tam nowa, reszta jakoś poszła.
    Niestety nie jest ani trochę wyżej
    Do tego teraz jadąc z jakimkolwiek pasażerem (nawet z przodu) coś tam skrzypi
    Sprężyna wydaje się być dobra.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Ostatnio zabrałem
    się za problem, którym była opuszczona lewa strona z tyłu.
    Jest ciut niżej niż
    prawa
    Zauważyłem dość
    mocno skorodowany wahacz, więc wymieniłem.
    Poszło to z
    problemami, bo śruby były zapieczone, jedna została ucięta i wpadła tam nowa, reszta
    jakoś poszła.
    Niestety nie jest
    ani trochę wyżej
    Do tego teraz jadąc
    z jakimkolwiek pasażerem (nawet z przodu) coś tam skrzypi
    Sprężyna wydaje się
    być dobra.

    amortyzatory sprawdzales? niech jedna osoba potrzesie autem w tym miejscu, a sam zobacz gdzie skrzypi



  • U mnie prawy tył też jest niżej niż prawy - pewnie dlatego, że auto wcześniej i teraz jeździło głównie z samym kierowcą... A może też ktoś wcześniej założył lewą sprężynę od hatchbacka a nie d sedana jak oryginalna pękła Mam teraz trochę wolnego, to na razie zamienię sprężyny miejscami


  • Użytkownik archiwalny

    Wydaje mi się, że to tulejka (ta przy kole), przy wahaczu było to mocowanie z przodu i tulejka, ta na mocowaniu na środku, a ta przy kole została stara, chyba to ona jest przyczyną (o ile tam jest tuleja)...

    Mógłby mi ktoś pokazać jak tam to wygląda?
    Przy zmienianiu nawet dobrze się nie przyjrzałem.


  • Użytkownik archiwalny

    Podpowiedzcie, proszę...
    Jeśli tuleja to jaka...?


  • Użytkownik archiwalny

    tak, przy zwrotnicy tylnej jest element metalowo-gumowy. Jest on wprasowany w zwrotnicę. Rzadko ten element wysiada. Jest ona w sprzedaży normalnie, ale w katalogu jej nie znajdziesz . Ściągnąć z niej wymiary i zamawiać. Ona coś 20-30 zł kosztuje.


  • Użytkownik archiwalny

    Śruba była w tym trochę zapieczona i mogło ucierpieć przy wypukiwaniu
    Generalnie nic nie stuka tylko skrzypi.
    Ale dzięki za konkretną odpowiedź wreszcie
    Pojeżdżę jeszcze, ale będę się starał załatwić
    Gdyby ktoś miał wymiary / możliwość zmierzenia to byłbym niezmiernie wdzięczny


  • Użytkownik archiwalny

    Skrzypieć może ostatni zwój sprężyny przy wahaczu, popsikaj wd40 i się przejedź.



  • to ja się podepnę pod temat w swoim autku miałem oponki 195/45 r15 teraz założyłem 195/50 r15 i obciera mi lewa strona tylko przy zakrętach nawet jak jadę w 2 osoby. Wcześniej mogłem śmiało w 5osób jechać tylko nieco delikatniej i nie obcierało aż tak mocno. Pytanie mam takie, czy to wina amortyzatora zużytego przez co auto niżej siedzi z lewej strony? Proszę o pomoc bo potrzebuje to zrobić. Nawet jak z żonką z zakupami jadę to obciera na zkrętach a to przesada



  • to ja się podepnę
    pod temat w swoim autku miałem oponki 195/45 r15 teraz założyłem 195/50 r15 i
    obciera mi lewa strona tylko przy zakrętach nawet jak jadę w 2 osoby.

    Przytyło się panie, przytyło...
    A tak serio to wychodzi za duży rozmiar felg i za wysoka opona.



  • Przytyło się panie,
    przytyło...
    A tak serio to
    wychodzi za duży rozmiar felg i za wysoka opona.
    ale niemoze byc tylko lewa strona. Prawa wogole. Przy poprzednim rozmiarze jechalem w 5 chlopa i bez problemu pokonalem ostry w lewo zakret-prawa strona niedotknela wcale. Wiec moze amor faktycznie,hmm?



  • Wiec moze
    amor faktycznie,hmm?

    Może ciekł, ciekł i wyciekł albo już po prostu nadszedł jego kres...


  • Użytkownik archiwalny

    wstaw z przodu i tyłu sprężyny z sedana, amory z GTI i będzie gites.


  • Użytkownik archiwalny

    ale niemoze byc
    tylko lewa strona. Prawa wogole. Przy poprzednim rozmiarze jechalem w 5 chlopa i bez
    problemu pokonalem ostry w lewo zakret-prawa strona niedotknela wcale. Wiec moze
    amor faktycznie,hmm?

    ja mam tak samo - za duze koła, tez zaczynalo z jednej storny obcierac, teraz są dwie ; d



  • wstaw z przodu i
    tyłu sprężyny z sedana, amory z GTI i będzie gites.
    ale to będzie wszystko pasowało do 1.0? a jak dałbym na razie tylko na tył te części z sedana(na więcej brak kasy) to jakoś auto będzie dziwnie wyglądać? Opisz mi to szerzej jak możesz. Póki co wstrzymuje się z zakupem części i czekam na opis


  • Użytkownik archiwalny

    nie wiem,... spojrz na moje zdjęcia swifta. przód amor 1.6 + sprężyna 1.6.
    tył sprężyna 1.6, amor 1.3 GTI.
    przód stabilizator z mk3

    stoi auto wysoko ale mi się to podoba tak, na 14"

    z tyłu miałem wadliwego amora jako zamiennik i nie chował się 4 cm w porównaniu z litrówkowym... pod obciążeniem czułem walnięcie jakby na sztywno był. ale sądzę ze to wina używanych amorów firmy MAGNUM !! ... nie polecam


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie lewa strona jest niżej niż prawa, nie obciera.
    Zamianiłem ostatnio sprężyny i wcale nie jest lepiej.
    Przyczyną tego może być amortyzator?


  • Użytkownik archiwalny

    wg mnie nie... prędzej wywalona guma sprężyny


  • Użytkownik archiwalny

    Też tak myślę...aczkolwiek nie badałem dokładniej.
    Myślę, że z tyłu na postoju na samych sprężynach Swift by mógł być.
    Gumy mniej więcej w takim samym stanie są, a lewa strona niżej. Nie obciera ani nic, ale jest niżej, a chcę, żeby było równo
    Niech się jeszcze ktoś wypowie, kto może miał problemy podobne do tego...



  • z tyłu miałem
    wadliwego amora jako zamiennik i nie chował się 4 cm w porównaniu z litrówkowym...
    pod obciążeniem czułem walnięcie jakby na sztywno był. ale sądzę ze to wina
    używanych amorów firmy MAGNUM !! ... nie polecam

    Te Magnumy to chyba naprawdę bubel - jak kupiłem Swifta na oryginalnych amorkach to nawet jak szorował tyłem po asfalcie (pięć osób + bagaż) to nic nie dobijało...

    Niedługo po zakupie wymieniłem wszystkie amory na Magnum i rzeczywiście nawet przy niewielkim obciążeniu tyłu zwłaszcza po lewej stronie na dołkach jest takie uderzenie jakby amor miał wpaść do środka

    Chyba rzeczywiście mają krótszy skok i po prostu dobijają do końca


Log in to reply