Wymiana pasków w SS 94'


  • Użytkownik archiwalny

    Witajcie.

    Nastał czas wymiany pasków / paska w moim Swifcie, ponieważ gdy robi się wilgotno zaczynają piszczeć. Z tego co widziałem są tam dwa takie paski. Mam teraz pytania do Was:

    1. Który pasek jest od czego?
    2. Jak często należy je wymieniać?
    3. Czy dam radę sam to zrobić na podjeździe?
    4. Jeśli tak, to gdzie mam szukać odpowiednich pasków?

    Pozdrawiam serdecznie
    Grzesiek



  • 1. Który pasek jest
    od czego?

    Chodzi Ci o pasek rozrządu i alternatora??? Tak napisałeś, że nic z tego nie wynika...

    2. Jak często
    należy je wymieniać?

    Rozrządu przy wymianie rozrządu lub jak zalejesz go olejem, a alternatora to możesz ocenić po wyglądzie. Jak jest posiepany na brzegach i popękany na środku(zewnętrzna warstwa) to raczej do wymiany(przynajmniej ja tak zrobiłem).

    3. Czy dam radę sam
    to zrobić na podjeździe?

    Alternatora na pewno, bo wymiana to jakieś 15-20 minut. Najgorzej odkręcić zapieczone śruby przy alternatorze(warto popsikać dzień wcześniej WuDą lub czymś podobnym)...

    4. Jeśli tak, to
    gdzie mam szukać odpowiednich pasków?

    No chyba w sklepie motoryzacyjnym...


  • Użytkownik archiwalny

    Przepraszam jeśli wyraziłem się zbyt jasno. (Złe przyzwyczajenie do skrótów myślowych )

    Oczywiście chodziło mi o paski od alternatora i od rozrządu.

    Dzisiaj jechałem w dużym deszczu to zaczęło coś strasznie piszczeć, dźwięk dotyczył ewidentnie pasków / paska, bo ciężko mi stwierdzić którego. Tak piszczało, że aż wstyd było jechać.

    Natomiast jeśli chodzi o stan paska od alternatora, przyjrzałem mu się bliżej, wydaje się być ok, nie jest popękany, poszarpany. Naciągnięty jest też chyba odpowiednio, nie da się go mocno wykręcić. (czytałem, że pasek nie powinien się odchylić do 90 stopni)

    A jeśli chodzi o szukanie odpowiednich pasków, przejrzałem trochę allegro i różne sklepy motoryzacyjne w internecie i są to różne rodzaje pasków, mają różne oznaczenia więc wolałem się zapytać, aby nie wtopić z kupnem niewłaściwego paska. Samochód jest mi potrzebny do jazdy codziennie i nie mogę sobie pozwolić na kupno nieodpowiednich części.

    A tak jeszcze trochę odbiegnę od tematu, prąd ładowania w Swifcie powinien wynosić ~14.4V, a u mnie jest 13.8. Czy to odpowiednia wartość, czy znak, że przyszedł także czas alternatora?



  • Dzisiaj jechałem w
    dużym deszczu to zaczęło coś strasznie piszczeć, dźwięk dotyczył ewidentnie pasków /
    paska, bo ciężko mi stwierdzić którego. Tak piszczało, że aż wstyd było jechać.

    Jak piszczy w deszczu to raczej alternatora, bo rozrządu jest zakryty obudową...

    Natomiast jeśli
    chodzi o stan paska od alternatora, przyjrzałem mu się bliżej, wydaje się być ok,
    nie jest popękany, poszarpany. Naciągnięty jest też chyba odpowiednio, nie da się go
    mocno wykręcić. (czytałem, że pasek nie powinien się odchylić do 90 stopni)

    Ja bym jednak spróbował trochę jeszcze naciągnąć, a jakby to nic nie dało to wtedy ew. szukał nowego...

    A jeśli chodzi o
    szukanie odpowiednich pasków, przejrzałem trochę allegro i różne sklepy
    motoryzacyjne w internecie i są to różne rodzaje pasków, mają różne oznaczenia więc
    wolałem się zapytać, aby nie wtopić z kupnem niewłaściwego paska. Samochód jest mi
    potrzebny do jazdy codziennie i nie mogę sobie pozwolić na kupno nieodpowiednich
    części.
    A tak jeszcze
    trochę odbiegnę od tematu, prąd ładowania w Swifcie powinien wynosić ~14.4V, a u
    mnie jest 13.8. Czy to odpowiednia wartość, czy znak, że przyszedł także czas
    alternatora?

    Co do pasków i ładowania to ja już niestety Ci nie odpowiem, bo aż na tyle się nie znam. Na pewno zaraz któryś z mądrzejszych ode mnie kolegów coś Ci podpowie...


  • Użytkownik archiwalny

    Super, dzięki wielkie za odpowiedź. Jutro będę u mechanika na małym przeglądzie przed dłuższą trasą to zobaczymy co on jeszcze tam wygrzebie.

    Czekam jeszcze tylko na jakieś rady co do tego nieszczęsnego alternatora


  • Użytkownik archiwalny

    Norma ładowania to 13,8 - 14,4.
    Zobacz ile masz przy 2,5 - 3 tys. obrotów
    Wtedy Swiftowy alternator powinien osiągać nominalne parametry


  • Użytkownik archiwalny

    Jutro sprawdzę to z samego rana

    Dzięki wielkie za pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    Nie ma sprawy
    Zachęcam do założenia wątku, w którym napiszesz więcej o swoim Swifcie

    I jeszcze jedno, mi zimą też troszkę piszczał, chwilę po zapaleniu.
    Podciągnąłem ciut i nawet nie piśnie
    Polecam paski Contitech.



  • Zachęcam do
    założenia wątku, w którym napiszesz więcej o swoim Swifcie

    Popieram!


  • Użytkownik archiwalny

    Oczywiście, że założę taki wątek. Nawet chciałem to dzisiaj zrobić, ale mam tylko zdjęcia z momentu jak go kupiłem. A teraz brudny, syf w środku trochę to aż wstyd się chwalić takim bałaganem. Gdy będzie trochę więcej pogody, to umyję, wysprzątam i pojawią się zdjęcia razem z planem działania


  • Użytkownik archiwalny

    Trzymam za słowo!
    Ale i tak zacznij od fotek po kupnie


  • Użytkownik archiwalny

    Done, temacik założony jak mówiliście


Log in to reply