Wymiana pasków w SS 94'
-
Przepraszam jeśli wyraziłem się zbyt jasno. (Złe przyzwyczajenie do skrótów myślowych )
Oczywiście chodziło mi o paski od alternatora i od rozrządu.
Dzisiaj jechałem w dużym deszczu to zaczęło coś strasznie piszczeć, dźwięk dotyczył ewidentnie pasków / paska, bo ciężko mi stwierdzić którego. Tak piszczało, że aż wstyd było jechać.
Natomiast jeśli chodzi o stan paska od alternatora, przyjrzałem mu się bliżej, wydaje się być ok, nie jest popękany, poszarpany. Naciągnięty jest też chyba odpowiednio, nie da się go mocno wykręcić. (czytałem, że pasek nie powinien się odchylić do 90 stopni)
A jeśli chodzi o szukanie odpowiednich pasków, przejrzałem trochę allegro i różne sklepy motoryzacyjne w internecie i są to różne rodzaje pasków, mają różne oznaczenia więc wolałem się zapytać, aby nie wtopić z kupnem niewłaściwego paska. Samochód jest mi potrzebny do jazdy codziennie i nie mogę sobie pozwolić na kupno nieodpowiednich części.
A tak jeszcze trochę odbiegnę od tematu, prąd ładowania w Swifcie powinien wynosić ~14.4V, a u mnie jest 13.8. Czy to odpowiednia wartość, czy znak, że przyszedł także czas alternatora?
-
Dzisiaj jechałem w
dużym deszczu to zaczęło coś strasznie piszczeć, dźwięk dotyczył ewidentnie pasków /
paska, bo ciężko mi stwierdzić którego. Tak piszczało, że aż wstyd było jechać.Jak piszczy w deszczu to raczej alternatora, bo rozrządu jest zakryty obudową...
Natomiast jeśli
chodzi o stan paska od alternatora, przyjrzałem mu się bliżej, wydaje się być ok,
nie jest popękany, poszarpany. Naciągnięty jest też chyba odpowiednio, nie da się go
mocno wykręcić. (czytałem, że pasek nie powinien się odchylić do 90 stopni)Ja bym jednak spróbował trochę jeszcze naciągnąć, a jakby to nic nie dało to wtedy ew. szukał nowego...
A jeśli chodzi o
szukanie odpowiednich pasków, przejrzałem trochę allegro i różne sklepy
motoryzacyjne w internecie i są to różne rodzaje pasków, mają różne oznaczenia więc
wolałem się zapytać, aby nie wtopić z kupnem niewłaściwego paska. Samochód jest mi
potrzebny do jazdy codziennie i nie mogę sobie pozwolić na kupno nieodpowiednich
części.
A tak jeszcze
trochę odbiegnę od tematu, prąd ładowania w Swifcie powinien wynosić ~14.4V, a u
mnie jest 13.8. Czy to odpowiednia wartość, czy znak, że przyszedł także czas
alternatora?Co do pasków i ładowania to ja już niestety Ci nie odpowiem, bo aż na tyle się nie znam. Na pewno zaraz któryś z mądrzejszych ode mnie kolegów coś Ci podpowie...
-
Super, dzięki wielkie za odpowiedź. Jutro będę u mechanika na małym przeglądzie przed dłuższą trasą to zobaczymy co on jeszcze tam wygrzebie.
Czekam jeszcze tylko na jakieś rady co do tego nieszczęsnego alternatora
-
Norma ładowania to 13,8 - 14,4.
Zobacz ile masz przy 2,5 - 3 tys. obrotów
Wtedy Swiftowy alternator powinien osiągać nominalne parametry -
Jutro sprawdzę to z samego rana
Dzięki wielkie za pomoc
-
Nie ma sprawy
Zachęcam do założenia wątku, w którym napiszesz więcej o swoim SwifcieI jeszcze jedno, mi zimą też troszkę piszczał, chwilę po zapaleniu.
Podciągnąłem ciut i nawet nie piśnie
Polecam paski Contitech. -
Zachęcam do
założenia wątku, w którym napiszesz więcej o swoim SwifciePopieram!
-
Oczywiście, że założę taki wątek. Nawet chciałem to dzisiaj zrobić, ale mam tylko zdjęcia z momentu jak go kupiłem. A teraz brudny, syf w środku trochę to aż wstyd się chwalić takim bałaganem. Gdy będzie trochę więcej pogody, to umyję, wysprzątam i pojawią się zdjęcia razem z planem działania
-
Trzymam za słowo!
Ale i tak zacznij od fotek po kupnie -
Done, temacik założony jak mówiliście