Ciśnienie w oponach swift mk4 - sprzeczne dane.


  • Użytkownik archiwalny

    Witajcie.

    Jakoś ostatnio zwróciłem uwagę na "jakby nie dopompowane opony"-czyli lekkie fałdki na nich.Po wymianie na letnie kapcie napompowano je na 2,0.Takie też jest info w instrukcji obsługi auta.Jednak na słupku przy kierowcy jest naklejka z info o wartości 2,2.Oponki to dębica passio 2 155/70/r13.Napiszcie jak to u was wygląda.Może jednak warto (trzeba) dopompować do 2,2.(?) Odczuwalna to różnica?Przeważnie jeżdżę sam po mieście,ale czasem zdarza się dłuższy wyjazd z 300kg obłożeniem auta.


  • Użytkownik archiwalny

    Witajcie.
    Jakoś ostatnio
    zwróciłem uwagę na "jakby nie dopompowane opony"-czyli lekkie fałdki na nich.Po
    wymianie na letnie kapcie napompowano je na 2,0.Takie też jest info w instrukcji
    obsługi auta.Jednak na słupku przy kierowcy jest naklejka z info o wartości
    2,2.Oponki to dębica passio 2 155/70/r13.Napiszcie jak to u was wygląda.Może jednak
    warto (trzeba) dopompować do 2,2.(?) Odczuwalna to różnica?Przeważnie jeżdżę sam po
    mieście,ale czasem zdarza się dłuższy wyjazd z 300kg obłożeniem auta.

    ja daje 2,2 lato, 2,0 zima



  • ja daje 2,2 lato,
    2,0 zima

    Ja 2,4 na lato(mniej pali i mniej się opony zużywają)...


  • Użytkownik archiwalny

    ja daje 2,2 lato, 2,0 zima

    Ale na jakich oponach, bo to trochę zależy z tego co wiem.
    Ja mam około 1.95 przy 195/50/15
    przy zimówkach chyba 2.0


  • Użytkownik archiwalny

    Ale na jakich
    oponach, bo to trochę zależy z tego co wiem.
    Ja mam około 1.95
    przy 195/50/15
    przy zimówkach
    chyba 2.0

    no przy tych swoich 185/55/15 i 190/50/15 tyl

    2.4 chyba kazda dziurke slyszysz, co? nie za twardo? ; >


  • Użytkownik archiwalny

    2.4 chyba kazda dziurke slyszysz, co? nie za twardo? ; >

    Może tylko po autostradach jeździ



  • Może tylko po
    autostradach jeździ

    Generalnie już się przyzwyczaiłem do tego, że wszystko stuka i tłucze w Swiftach, a to że jest trochę twardziej niż powinno być to kij z tym...


  • Użytkownik archiwalny

    A powiedzcie,czy tak jest,że im twardsza opona tym łatwiej złapać "gumę"?Podobno też,że im starsza to łatwiej o złapanie "gumy"? Pyta bo nie wiem. (Czyli proszę się nie śmiać z pytań )


  • Użytkownik archiwalny

    A powiedzcie,czy
    tak jest,że im twardsza opona tym łatwiej złapać "gumę"?Podobno też,że im starsza to
    łatwiej o złapanie "gumy"? Pyta bo nie wiem. (Czyli proszę się nie śmiać z pytań
    )

    no tak, jak mocno napompowane to wieksza szansa ze peknie np o kraweznik, kamien, szklo czy dziure, niz jezeli opona jest mniej napompowana. A jak starsza to jest tez twardsza, mniej trwała, ale nie ma co się zastanawiać i trzeba pompować wg zalecen producentow, czyli umiarkowanie

    edit:
    przebij balon nadmuchany na max, a przebij taki nadmuchany w polowie



  • Za to z drugiej strony jak masz za słabo napompowane to możesz "zjeść" bieżnik w parę miesięcy... No i samochód pali więcej, znacznie więcej!



  • edit:
    przebij balon
    nadmuchany na max, a przebij taki nadmuchany w polowie

    Max. dla opon to chyba z 6,0(albo i więcej bo nie pamiętam; na każdej oponie jest napisane maksymalne dopuszczalne ciśnienie), więc do maksa to im dużo brakuje...


  • Użytkownik archiwalny

    Max. dla opon to
    chyba z 6,0(albo i więcej bo nie pamiętam; na każdej oponie jest napisane maksymalne
    dopuszczalne ciśnienie), więc do maksa to im dużo brakuje...

    a to nie wiedziałem, w takim razie miedzy 2.0 a 2.2 powinno być nieodczuwalne ;>



  • a to nie
    wiedziałem, w takim razie miedzy 2.0 a 2.2 powinno być nieodczuwalne ;

    No powinno być! Zresztą nie pamiętam ile jest napisane max. ciśnienie na oponach, więc jak masz blisko żeby podlecieć i sprawdzić to sobie zobacz...



  • Z tym 6,0 to trochę przesadziłem jednak(chociaż może np. w TIR'ach można tyle napompować, bo jest duża opona)... Takie realne maksymalne to koło 4,0 i to pewnie w zależności od rozmiaru opony...

    P.S. Chociaż dałbym sobie rękę uciąć, że gdzieś kiedyś na jakiejś oponie widziałem 6,0...


  • Użytkownik archiwalny

    Dziękuję.W takim razie przy najbliższej okazji podpompuję z 2.0 na 2.2 . Może też przy okazji uda się zejść ze spalaniem poniżej 8L lpg w mieście.



  • Dziękuję.W takim
    razie przy najbliższej okazji podpompuję z 2.0 na 2.2 .

    Tylko takie zalecenia dotyczą fabrycznych opon(155/70 R13), więc nie wiem jaki Ty masz rozmiar... Ale na 2,2 moim zdaniem spokojnie można jeździć...



  • Może też przy okazji uda
    się zejść ze spalaniem poniżej 8L lpg w mieście.

    W mieście raczej dopompowanie opon nie zrobi zbyt dużej różnicy tylko w trasie. Zresztą 8l LPG w mieście to i tak niezły wynik...


  • Użytkownik archiwalny

    Oponki to dębica passio 2 155/70/r13. A te 8L wynika z tego,że zazwyczaj jeżdżę dziennie 2x tylko po 10km i silnik bywa zimny przez część drogi.



  • A no to wszystko się zgadza i możesz napompować te 2,2.
    Pewnie jakbyś się gdzieś w trasę bryknął i nie przekraczał 90-100 km/h to by Ci się udało zejść do jakichś 6-6,5 l...


  • Użytkownik archiwalny

    A no to wszystko
    się zgadza i możesz napompować te 2,2.
    Pewnie jakbyś się
    gdzieś w trasę bryknął i nie przekraczał 90-100 km/h to by Ci się udało zejść do
    jakichś 6-6,5 l...

    Narazie załadowanym świstakiem w trasie zanotowałem spalanie 7L lpg. Ale jeśli podpompuję i zejdę jeszcze o litr to będzie bajlando - generalnie w trasie trzymam się tego pułapu 90-100km/h i 2500 obr.


Log in to reply