Irytujące grzechotanie prawy przód [mk3]
-
na tym kielichu od mocowania sprezyny jest napis OUT
sprawdz czy na pewno jest dobrze ustawiony ten napis ( musi być w strone koła )
-
Łożysko, jego
uszczelniacz i te talerzyki dobrze jest wymyć np. zmywaczem do hamulców. Potem
nasmarować nowym smarem. No i z tego co pamiętam to sama poduszka chyba nie jest
symetryczna (choć może mi się wydawać). Zwróć uwagę czy dobrze dokręciłeś poduszkę
do amortyzatora i czy sprężyna dobrze siedzi w swoich gniazdach.To wszystko jest zrobione dobrze, ale dla pewności rozbiorę to jeszcze i porównam ze schematem, który wkleiłem. W sumie stare auto i może już kiedyś tam ktoś przede mną zaglądał i wszystkich elementów nie zmontował Ja po kupnie zmieniałem amortyzatory i złożyłem jak było, więc może tej podkładki nr 17 ze schematu wcale nie widziałem
Zastanawia mnie jeszcze drążek kierowniczy, bo sama końcówka jest ok... Choć na ostatnim przeglądzie diagnosta długo oglądał przód na szarpakach i nic nie wspominał...
A właśnie: co się zużywa w drążku kierowniczym? No bo w samej końcówce to wiadomo, że przegub kulowy
Na początek planuję inspekcję montażu kolumny, a potem chyba wymienię gumę stabilizatora...
Planowałem też jeszcze zdjąć całe nadkole plastikowe i wlot powietrza z błotnika i pojeździć po wertepach dla sprawdzenia
Sporo w prawym przodzie jest części ruchomych, więc zagwozdka jest konkretna
Taki dziwny dźwięk - lekkie chrupanie podczas przyspieszania, a na tarce lub większych dołkach głośny stuk. Ogólnie wydaje się, że dochodzi z prawego podszybia, lub spod góry błotnika
A może wyrobiła się poduszka silnika od strony rozrządu i podczas przyspieszania chrupie, a na nierównościach zespół napędowy podskakuje i wydobywa się stuk
Chyba trzeba będzie zdjąć maskę i kogoś na silniku posadzić, żeby ręką wymacał źródło hałasu
Lista podejrzanych:
1. brak podkładki w kolumnie mcphersona
2. wybity drążek kierowniczy prawy
3. poduszka silnika
4. gumka stabilizatora
5. plastiki pod błotnikiem (łącznie z wlotem powietrza pod tym błotnikiem)
6. prawy zawias maski
7. cięgna mechanizmu wycieraczek (w podszybiu)Wyeliminowano:
1. Górne mocowanie kolumny (element metalowo-gumowy)
2. Wahacz
3. Łącznik stabilizatora
4. Podpórka maski
5. Zacisk hamulcowy i klocki -
A właśnie: co się zużywa w drążku kierowniczym? No bo w samej końcówce to wiadomo, że
przegub kulowy
Drążek też ma swój przegub kulowy. I ten przegub się wyrabia i stuka. Ale na pewno nie powoduje szurania. Tylko stuka.Sporo w prawym przodzie jest części ruchomych, więc zagwozdka jest konkretna
Taki dziwny dźwięk- lekkie chrupanie podczas przyspieszania, a na tarce lub większych dołkach głośny
stuk. Ogólnie wydaje się, że dochodzi z prawego podszybia, lub spod góry błotnika
Mogą to być też dwie różne rzeczy. Stukanie to jakiś luz (np. na drążku), chrupanie - sprężyna w górnym gnieździe - tu pozostaje dokładne umycie wszystkiego tam i nasmarowanie elementów ruchomych.
A może wyrobiła się
poduszka silnika od strony rozrządu i podczas przyspieszania chrupie, a na
nierównościach zespół napędowy podskakuje i wydobywa się stuk
Chyba trzeba będzie
zdjąć maskę i kogoś na silniku posadzić, żeby ręką wymacał źródło hałasu
Czy prawa sprężyna jest cała? Nie jest pęknięta lub skrócona?Zasadniczo takie rzeczy ciężko znaleźć, ale najlepiej to robić w dwie osoby na podnośniku. Jedna rusza kołem tył-przód, góra-dół, prawo-lewo, druga słucha i dotyka dwóch współpracujących części (na dotyk najszybciej znajdziesz luz). Potem można pokręcić kierownicą, itp...
- lekkie chrupanie podczas przyspieszania, a na tarce lub większych dołkach głośny
-
Drążek też ma swój
przegub kulowy. I ten przegub się wyrabia i stuka. Ale na pewno nie powoduje
szurania. Tylko stuka.
Mogą to być też
dwie różne rzeczy. Stukanie to jakiś luz (np. na drążku), chrupanie - sprężyna w
górnym gnieździe - tu pozostaje dokładne umycie wszystkiego tam i nasmarowanie
elementów ruchomych.
Czy prawa sprężyna
jest cała? Nie jest pęknięta lub skrócona?
Zasadniczo takie
rzeczy ciężko znaleźć, ale najlepiej to robić w dwie osoby na podnośniku. Jedna
rusza kołem tył-przód, góra-dół, prawo-lewo, druga słucha i dotyka dwóch
współpracujących części (na dotyk najszybciej znajdziesz luz). Potem można pokręcić
kierownicą, itp...Obie sprężyny przednie były ze 2 lata temu skrócone o ok. 1/3 zwoju, ale wcześniej też stukało na nierównościach
Pęknięta na pewno nie jest, bo 2 tygodnie temu kolumna była rozkręcana
-
na tym kielichu od
mocowania sprezyny jest napis OUT
sprawdz czy na
pewno jest dobrze ustawiony ten napis ( musi być w strone koła )To jest akurat ok - dziś profilaktycznie rozmontowałem i zmontowałem kolumnę zgodnie ze schematem
Efekt - dalej stuka i trzeszczy podczas przyspieszania na pierwszych 3 biegach
Ale mam nowego podejrzanego - łożysko podpory długiej półosi - zauważyłem, że ma luz i to by tłumaczyło trzeszczenie podczas przyspieszania
Zamieszczam schemat, żeby było wiadomo o co mi biega klik
Wiecie może panowie, jakie łożysko tam siedzi i jakie uszczelniacze będą potrzebne?
-
Stukanie/grzechotanie przy przyspieszaniu lub hamowaniu , taki krótki stuk właśnie przy prawym zawiasie maski, szukałem swego czasu winowajcy i żeby ten zawias wyeliminować podłożyłem kawał gumy grubości 0,5cm przy zawiasie i był to strzał w 10, jeżdżę z tą gumą już chyba ponad pół roku...., nie za bardzo wiem co z tą usterką zrobić:)
-
Stukanie/grzechotanie przy przyspieszaniu lub hamowaniu , taki krótki stuk właśnie
przy prawym zawiasie maski, szukałem swego czasu winowajcy i żeby ten zawias
wyeliminować podłożyłem kawał gumy grubości 0,5cm przy zawiasie i był to strzał w
10, jeżdżę z tą gumą już chyba ponad pół roku...., nie za bardzo wiem co z tą
usterką zrobić:)U mnie zawias maski sprawdzony, chciałbym, żeby to było takie proste
-
Na jakiejś ruskiej stronie z częściami do suzuki znalazłem, że uszczelniacze mają wymiar 40x58x9,5 mm, a na amerykańskiej stronie wyszukałem, że samo łożysko podpory półosi ma wymiary 28x58x... i nie wiem teraz jaka jest szerokość... Przekopuję cały internet i zero informacji...
Pozostaje chyba tylko rozbebeszyć auto, pomierzyć zdemontowane części i dobrać w sklepie z łożyskami... Kupno używanej podpory lub całej półosi nie wchodzi w grę, bo po co się wpędzać w koszty a i tak mogę dostać części w gorszym stanie niż mam
-
Jeśli podpora jest taka sama jak w gti to wieczorem podam Ci wymiary i oznaczenia łożyska i uszczelniaczy. W każdym razie uszczelniaczy jest 2 i maja rożne wymiary.
-
Jeśli podpora jest
taka sama jak w gti to wieczorem podam Ci wymiary i oznaczenia łożyska i
uszczelniaczy. W każdym razie uszczelniaczy jest 2 i maja rożne wymiary.A widzisz, z tego schematu wynika, że obydwa uszczelniacze są takie same klik
Znalazłem też dwie wersje wymiarów łożyska - wg tureckiej strony to 28x58x16 mm, a wg węgierskiej to 28x57x16 mm
A na jakiejś ruskiej stronie ustaliłem, że wymiary uszczelniaczy to 40x58x9,5 mm...
Wychodzi na to, że łożysko też musi mieć średnicę zewnętrzną 58 mm
W każdym razie jeśli udałoby Ci się zmierzyć łożysko i uszczelniacze to będę wdzięczny
-
moje łożysko ma wymiary 67x36x19 nie ze strony tylko mierzone ręcznie, uszczelniacze 42x67x10 i 40x54x10
moje łozysko miało oznaczenie koyo 83a831g jest to nr oem producenta, mozesz szukać łozyska tez koyo bo tylko oni robia w tym wymiarze o oznaczeniu 83a831***
np. 83a831cg5 albo najlepiej 83a831sc5 - 36.2 x 67 x 18.4pomocne strony:
http://www.redlinegti.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=47250
http://redlinegti.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=47425&start=20
klik -
moje łożysko ma
wymiary 67x36x19 nie ze strony tylko mierzone ręcznie, uszczelniacze 42x67x10 i
40x54x10
moje łozysko miało
oznaczenie koyo 83a831g jest to nr oem producenta, mozesz szukać łozyska tez koyo bo
tylko oni robia w tym wymiarze o oznaczeniu 83a831***
np. 83a831cg5 albo
najlepiej 83a831sc5 - 36.2 x 67 x 18.4Dzięki za pomiary, ale wychodzi na to, że w zwykłym 1,3 8V ta podpora jest inna, a w GTI siedzi taka z większym łożyskiem jak w wersji 1,3 z automatem lub jak w 1,6 - większa moc - więc i większe łożysko w podporze...
Schemat 1.3 8V - klik
Schemat 1.3 automat lub GTI - klik
Schemat 1.6 - klikWszystkie wątpliwości rozwieje jeszcze jakbyś porównał kształt podpory jaką masz z tymi 3 schematami
Ja jeszcze ze swojej strony wczołgam się pod auto i zmierzę średnicę tej podpory - wtedy będę wiedział więcej o wymiarach zewnętrznych łożyska - to, które podałeś ma o 9 mm większą średnicę, więc sprawdzę czy wlazłoby do mojej podpory
A najlepiej jak rozbiorę to dziadostwo i pojadę z wymontowanymi gratami do sklepu z łożyskami i uszczelniaczami
-
ja mam taka jak na schemacie nr 100
niestety ale nie zrobisz tego bez wyciągnięcia i dobrego młota zeby wybić ta krotka półośkę.
Jedz do dobrego sklepu najlepiej zeby nie msieli sprowadzać przez 10 pośredników bo to łozysko tanie nie jest, chyba ze Twoje okaże sie jednak inne.
-
ja mam taka jak na
schemacie nr 100
niestety ale nie
zrobisz tego bez wyciągnięcia i dobrego młota zeby wybić ta krotka półośkę.
Jedz do dobrego
sklepu najlepiej zeby nie msieli sprowadzać przez 10 pośredników bo to łozysko tanie
nie jest, chyba ze Twoje okaże sie jednak inne.Czyli Twoje jest większe
Ceny mojego zaczynają się od 32 zł netto