Kolektor z vitary 1.6 do swifta 1.6


  • Użytkownik archiwalny

    witam, myślę nad zmianą kolektora dolotowego w moim manuelu na taki z Vitary:
    http://allegro.pl/suzuki-vitara-1-6-16v-kolektor-ssacy-i2156190482.html

    może ktoś się orientuje... on ma wtryskiwacze wkręcane w kolektor, a nie jak w przypadku GTI w głowicę ?


  • Użytkownik archiwalny

    Ale swift 1.6 ma wtrysk jednopunktowy z tego co pamietam, wiec bedziesz mial problem u odpaleniem tego w jakikolwiek sposob na oryginalnym kompie.


  • Użytkownik archiwalny

    wstępnie chce zaślepić te otwory na wtryski i w dolot monowtrysk wmontować + przepustnica z 1.6 16v baleno, a z czasem komp + wiązka z GTI


  • Użytkownik archiwalny

    Pamietaj, ze monowtrysk musi miec inna konstrukcje kolektora niz wielopunkt i dlatego moim zdaniem albo wywalisz polowe kolekotra z vitary i zastapisz tym ze swifta, albo bedziesz mial duze problemy.


  • Użytkownik archiwalny

    na tą chwilę dążę do tego aby odpalił z benzyny na monowtrysku, a potem na lpg go przełączyć. chce mieć go na wtryskach z gti + komp, ale to chwilę potrwa.

    kolektor do silnika powinien podejść bo głowice te same są (a przynajmniej powinny).

    jak to się mówi... bez kombinowania nie powstanie nic nowego heh


  • Użytkownik archiwalny

    Ale to nie kombinowanie, tylko robienie drzwi do lasu
    Kolektor zaloz razem z kompem od gti, teraz szkoda czasu i nerwow.


  • Użytkownik archiwalny

    a to nie lepiej odrazu głowice z Gti pod ten blok z 1.6 ?


  • Użytkownik archiwalny

    Zasadniczo czary z kompem od gti nie maja sensu - i tak to trzeba bedzie dostrajac.
    Moim zdaniem lepiej kupic DET3 i w trybie FI zrobic sobie wielopunktowy wtrysk na nim. Zaplon zostaje oryginalny z 1.6 z mozliwoscia jego opozniania za pomoca DET3. Proste i zasadniczo najtansza opcja jaka sie da zrobic.


  • Użytkownik archiwalny

    w sumię pomyślę nad tym

    myślałem nad głowicą, ale gdzies czytalem ze stopien kompresji spada. dodatkowo hydropopychacze mnie nie przekonują. i nie widzę sensu 2 wałków dla mnie... napewno kółek bym nie zmieniał, zatem po co ? weksze gniazda zaworowe ma ? nie... bo 1.6 i gti maja takie same zawory


  • Użytkownik archiwalny

    Sama glowica sohc (nie wiem tylko czy 1.3 czy moze 1.6) ma lepsze kanaly w serii niz gti. Gorszy jest za to walek rozrzadu, kolektory itp. Moze lepiej kupic jakis walek, np w 3tech performance?


  • Użytkownik archiwalny

    tylko sęk w tym ze jak chęci pozwolą, czas i kilka innych rzeczy to ja nie chce modować silnika NA. to w pewnym sensie mają być przygotowania do czego innego, a w miedzyczasie auto ma jeździć. heh. szukam najlepszej opcji na tą chwilę bo monowtrysk wg mnie nie będzie najlepszym rozwiązaniem i sobie kombinuję i myślę



  • tylko sęk w tym ze
    jak chęci pozwolą, czas i kilka innych rzeczy to ja nie chce modować silnika NA. to
    w pewnym sensie mają być przygotowania do czego innego, a w miedzyczasie auto ma
    jeździć. heh. szukam najlepszej opcji na tą chwilę bo monowtrysk wg mnie nie będzie
    najlepszym rozwiązaniem i sobie kombinuję i myślę

    Jak będziesz jeździł na gazie to po co Ci te mody W lpg i tak omijasz wtrysk


  • Użytkownik archiwalny

    skoro mam gaz wbity w dowód i instalację w aucie to mam jej nie wykorzystać? narazie nie podłączałem zeby oszacować czy silnik jeszcze się nadaje na gaz.

    BTW, wg mnie nic się nie wyklucza.


  • Użytkownik archiwalny

    No ale jaki w takim razie masz plan?
    Bo raczej do tego lepiej mody dostosowac


  • Użytkownik archiwalny

    mysle o doladowaniu turbina. i sobie szacuje, kalkuluje itp. tylko ze to jest faza myslenia, a nie deklaracja ze bedzie



  • skoro mam gaz wbity
    w dowód i instalację w aucie to mam jej nie wykorzystać? narazie nie podłączałem
    zeby oszacować czy silnik jeszcze się nadaje na gaz.
    BTW, wg mnie nic
    się nie wyklucza.

    Załóż sobie ten gaz i śmigaj

    Naprawdę aż tak brakuje Ci mocy po przesiadce z 1.0 na 1.6?


  • Użytkownik archiwalny

    nikt nie mowi tutaj o braku mocy ... ani razu nigdzie nikomu nie powiedzialem ze jest jej mało. lubię moje auto, lubię także sam w nim dłubać, w litrówce w sumie mocy tez mi nie brakowało.

    lubię poprostu to i chce mieć coś niezwykłego.

    i tak pewnie nikt nie rozumie co mam w głowie


  • Użytkownik archiwalny

    nikt nie mowi tutaj
    o braku mocy ... ani razu nigdzie nikomu nie powiedzialem ze jest jej mało. lubię
    moje auto, lubię także sam w nim dłubać, w litrówce w sumie mocy tez mi nie
    brakowało.
    lubię poprostu to
    i chce mieć coś niezwykłego.
    i tak pewnie nikt
    nie rozumie co mam w głowie

    cos niezwyklego bedzie 1.6 z glowa od gti

    ok 120 koni ktore niezle odpycha lekka bude

    i wcale nie takie drogie do zrobienia, nawet samemu


  • Użytkownik archiwalny

    Jak chcesz turbo to nie kombinuj nic narazie, tylko zbieraj kase aby to zrobic raz a porzadnie. Nakombunujesz sie, czesc z tych rzeczy okaze sie nie do konca pod turbo te mody pasuja a koszty wlasciwego uturbiania wzrosna.

    Co do gazu, to jaka to ma byc instalacja?


  • Użytkownik archiwalny

    wg mnie blos - wiem ze ma problemy z doładowaniem, ale można sterować go podobnież inaczej podłączając (przed turbo odpada) lub za pomocą instalki 2 generacji, sterować jego uchylanie silnikiem krokowym (duzo kombinowania)

    fetorman - na podstawie czego uważasz ze głwoica DOHC da tyle i czemu zatem moja głowica + kolektor z Vitary miało by dać mniej i jest gorszym rozwiązaniem


Log in to reply