Kolektor z vitary 1.6 do swifta 1.6
-
Zasadniczo czary z kompem od gti nie maja sensu - i tak to trzeba bedzie dostrajac.
Moim zdaniem lepiej kupic DET3 i w trybie FI zrobic sobie wielopunktowy wtrysk na nim. Zaplon zostaje oryginalny z 1.6 z mozliwoscia jego opozniania za pomoca DET3. Proste i zasadniczo najtansza opcja jaka sie da zrobic. -
w sumię pomyślę nad tym
myślałem nad głowicą, ale gdzies czytalem ze stopien kompresji spada. dodatkowo hydropopychacze mnie nie przekonują. i nie widzę sensu 2 wałków dla mnie... napewno kółek bym nie zmieniał, zatem po co ? weksze gniazda zaworowe ma ? nie... bo 1.6 i gti maja takie same zawory
-
Sama glowica sohc (nie wiem tylko czy 1.3 czy moze 1.6) ma lepsze kanaly w serii niz gti. Gorszy jest za to walek rozrzadu, kolektory itp. Moze lepiej kupic jakis walek, np w 3tech performance?
-
tylko sęk w tym ze jak chęci pozwolą, czas i kilka innych rzeczy to ja nie chce modować silnika NA. to w pewnym sensie mają być przygotowania do czego innego, a w miedzyczasie auto ma jeździć. heh. szukam najlepszej opcji na tą chwilę bo monowtrysk wg mnie nie będzie najlepszym rozwiązaniem i sobie kombinuję i myślę
-
tylko sęk w tym ze
jak chęci pozwolą, czas i kilka innych rzeczy to ja nie chce modować silnika NA. to
w pewnym sensie mają być przygotowania do czego innego, a w miedzyczasie auto ma
jeździć. heh. szukam najlepszej opcji na tą chwilę bo monowtrysk wg mnie nie będzie
najlepszym rozwiązaniem i sobie kombinuję i myślęJak będziesz jeździł na gazie to po co Ci te mody W lpg i tak omijasz wtrysk
-
skoro mam gaz wbity w dowód i instalację w aucie to mam jej nie wykorzystać? narazie nie podłączałem zeby oszacować czy silnik jeszcze się nadaje na gaz.
BTW, wg mnie nic się nie wyklucza.
-
No ale jaki w takim razie masz plan?
Bo raczej do tego lepiej mody dostosowac -
mysle o doladowaniu turbina. i sobie szacuje, kalkuluje itp. tylko ze to jest faza myslenia, a nie deklaracja ze bedzie
-
skoro mam gaz wbity
w dowód i instalację w aucie to mam jej nie wykorzystać? narazie nie podłączałem
zeby oszacować czy silnik jeszcze się nadaje na gaz.
BTW, wg mnie nic
się nie wyklucza.Załóż sobie ten gaz i śmigaj
Naprawdę aż tak brakuje Ci mocy po przesiadce z 1.0 na 1.6?
-
nikt nie mowi tutaj o braku mocy ... ani razu nigdzie nikomu nie powiedzialem ze jest jej mało. lubię moje auto, lubię także sam w nim dłubać, w litrówce w sumie mocy tez mi nie brakowało.
lubię poprostu to i chce mieć coś niezwykłego.
i tak pewnie nikt nie rozumie co mam w głowie
-
nikt nie mowi tutaj
o braku mocy ... ani razu nigdzie nikomu nie powiedzialem ze jest jej mało. lubię
moje auto, lubię także sam w nim dłubać, w litrówce w sumie mocy tez mi nie
brakowało.
lubię poprostu to
i chce mieć coś niezwykłego.
i tak pewnie nikt
nie rozumie co mam w głowiecos niezwyklego bedzie 1.6 z glowa od gti
ok 120 koni ktore niezle odpycha lekka bude
i wcale nie takie drogie do zrobienia, nawet samemu
-
Jak chcesz turbo to nie kombinuj nic narazie, tylko zbieraj kase aby to zrobic raz a porzadnie. Nakombunujesz sie, czesc z tych rzeczy okaze sie nie do konca pod turbo te mody pasuja a koszty wlasciwego uturbiania wzrosna.
Co do gazu, to jaka to ma byc instalacja?
-
wg mnie blos - wiem ze ma problemy z doładowaniem, ale można sterować go podobnież inaczej podłączając (przed turbo odpada) lub za pomocą instalki 2 generacji, sterować jego uchylanie silnikiem krokowym (duzo kombinowania)
fetorman - na podstawie czego uważasz ze głwoica DOHC da tyle i czemu zatem moja głowica + kolektor z Vitary miało by dać mniej i jest gorszym rozwiązaniem
-
http://www.nox6.nl/motor/16_gti_conversie/pagina_1/
gdziestam pisalo o tym... albo na redlajnie juz nie pamietam
-
Ehh blos... Jak nie planujesz wtrysku to sobie to odpusc. Wysra sie, trzeba bedzie nowy motor i znowu sie wysra a pozniej dojdziesz do wniosku, ze jakbys zrobil raz a porzadnie to by ciagle bylo ok
-
dobrze wiedzieć w sumie wiem, ze na sekwencji będzie najlepiej. na tą chwilę mam 2generację. przerobienie na sekwenję oczywiście nie wykluczam.
a jak z tym kolektorem i głowicą ?
bo wg mnie wychodzi na to że różnica jest w DOHC i SOHC taka, że w DOHC na wałek działa mniejsze obciążenie po prostu i może jest mniej podatna na temperaturę (lepsze odprowadzenie ciepła?). ale ujemnie na DOHC przemawia to ze jest na szklankach.
-
Ogolnie czy dwa walki czy jeden to nie jest zaden wyznacznik tak na dzien dobry.
Natomiast w glowicach dohc latwiej uzyskac wiekszy kat pomiedzy zaworami, co pozwala uzyskac lepszy ksztalt kanalow. Z drugiej strony jak nie ma checi zrobienia dobrych kanalow, to na cuda nie ma liczyc (gti ma marne kanaly wydechowe). Drugi plus taki, ze walek nie ma na sztywno ustawionego wspolotwarcia, wiec przy modach masz troche wiecej mozliwosci wplywania na charakterystyke silnika.
Jezeli planujesz doladowanie, to skup sie na tym, aby poradzic sobie z wystrojeniem tego. Sam silnik zniesie wiele, ale jak nie bedzie zbyt ubogiej mieszanki i spalania stukowego. jak to wystapi, to najbardziej pancerny motor zajedziesz szybko.
Juz troche swifta 10 lat temu zepsulem i moje wnioski sa poparte doswiadczeniem