Uszczelki silnika a Niskie temperatury


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!
    Swift 1.0 mk4 1999r.
    Dziś dźwigam maskę i uszczelka pokrywy zaworów przecieka olej sączy się bo obu stronach kolektora sącego i wydechowego i koło aparatu zapłonowego ;/
    Co dziwne na początku stycznia było OK wszystko sucho itp.
    Nie dość ze pokrywa zaworów to jeszcze uszczelka miski olejowej poszła a w tamtym roku robiłem ją i też było sucho na początku stycznia.
    Stan oleju jest w normie ale cały wydech i miska obrzygana olejem najbardziej od strony skrzyni ;/

    Teraz pytanie moje czy aby wymienić uszczelkę pokrywy zaworów wystarczy odkręcić te 4 śruby od góry czy coś jeszcze np aparat zapłonowy itp.
    Bo co do miski olejowej już to robiłem ale przy tych mrozach to nie wiem czy zabawa z silikonem i uszczelką korkową ma sens? czy poczekać aż się ociepli?


  • Użytkownik archiwalny

    u mojej mamy w Fieścinie wywyaliło wczoraj simering na wale był twardy jak skała, tyle dobrze ze z pracy nie ma daleko to olej nie zdarzył do konca wycieć i dopiero pod domem zauwazyła ze sie swieci jakis czerowny czajniczek



  • u mojej mamy w
    Fieścinie wywyaliło wczoraj simering na wale był twardy jak skała, tyle dobrze ze z
    pracy nie ma daleko to olej nie zdarzył do konca wycieć i dopiero pod domem
    zauwazyła ze sie swieci jakis czerowny czajniczek

    Nie tylko u Twojej Mamy... U mnie też kilka dni temu poszedł górny simering i musiałem oddać auto do mechanika(a nie jestem teraz w domu). Okazało się również, że zasyfiło pasek rozrządu, więc i on poleciał do wymiany...



  • Dziś dźwigam maskę
    i uszczelka pokrywy zaworów przecieka olej sączy się bo obu stronach kolektora
    sącego i wydechowego i koło aparatu zapłonowego ;/
    Co dziwne na
    początku stycznia było OK wszystko sucho itp.
    Nie dość ze pokrywa
    zaworów to jeszcze uszczelka miski olejowej poszła a w tamtym roku robiłem ją i też
    było sucho na początku stycznia.
    Stan oleju jest w
    normie ale cały wydech i miska obrzygana olejem najbardziej od strony skrzyni ;/

    Sprawdź sobie szybko odmę - pewnie zapchała się trochę musztardą z oleju i wodą parującą ze skrzyni korbowej i mogło Ci to zamarznąć - ja ostatnio to regularnie czyszczę i puściłem odmę do plastikowej buteleczki - naprawdę sporo się tego dziadostwa zbiera... W niektórych modelach VW też odmy zamarzają i powodują duże zniszczenia silnika...

    A jak odma jest zapchana/zamarznięta to puszczają wszelkie uszczelnienia - ciśnienie ze skrzyni korbowej musi znaleźć ujście...

    Teraz pytanie moje
    czy aby wymienić uszczelkę pokrywy zaworów wystarczy odkręcić te 4 śruby od góry czy
    coś jeszcze np aparat zapłonowy itp.
    Bo co do miski
    olejowej już to robiłem ale przy tych mrozach to nie wiem czy zabawa z silikonem i
    uszczelką korkową ma sens? czy poczekać aż się ociepli?

    Z miską olejową to poczekaj jeśli strasznie z niej nie kapie, ale za pokrywę zaworów musisz się wziąć - rozbierasz filtr powietrza, odpinasz odmę, odkręcasz 4 śruby na pokrywie zaworów i złazi - aparatu zapłonowego nie ruszasz - uszczelka idzie nad nim Tylko nie smaruj nowej uszczelki silikonem - ja tak na jesieni zrobiłem i poszła na śmietnik i musiałem chwilowo założyć starą


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie tak jak Adamo pisze przyczyna było masło w wielkich ilościach pod pokrywa zaworów w odmie i tak dalej. Wiec wywaliło uszczelniacz na wale. Auto jezdzi po 2,5km dzienie, w stylu piatka 50km/h, do tego uszkodzony termostat, najtańszy olej minerał lotos.


  • Użytkownik archiwalny

    ok thx za info. ostatnio czyściłem odmę w lato ale przez rok czasu dużo tego tam nie było
    zobaczę to i profilaktycznie przeczyszczę całość.
    Czyli uszczelkę pokrywy zaworów ściągam starą czyszczę całą powłokę odtłuszczam zakładam new i kładę pokrywę i zakręcam.



  • ok thx za info.
    ostatnio czyściłem odmę w lato ale przez rok czasu dużo tego tam nie było
    zobaczę to i
    profilaktycznie przeczyszczę całość.
    Czyli uszczelkę
    pokrywy zaworów ściągam starą czyszczę całą powłokę odtłuszczam zakładam new i kładę
    pokrywę i zakręcam.

    W zimę więcej tego jest i zamarza dziadostwo...

    A co do uszczelki to zrób dokładnie tak jak napisałeś, tylko dokręcaj z wyczuciem, bo się uszczelka przetnie i dalej będzie ciekło


  • Użytkownik archiwalny

    Adamo81
    Thx miałeś racje! Jak zobaczyłem jak wygląda pod filtrem powietrza to mało co nie osiwiałem jak by łopatę błota tam dać ;/
    pełno lodu było też musiałem skrobać śrubokrętem.
    Poczyściłem to tak na lajcie na razie bo zimno strasznie jest

    Zapodasz mi foto ja ty zrobiłeś z tą odmą. chodzi mi jak puściłeś odmę nie do puchy filtra itp Bo mam zamiar catch tank zrobić.
    Bo jeden przewód idzie z kolektora sącego drugi wychodzi z silnika pokrywy zaworów i potem się łączy i idzie do puchy to razem.



  • Adamo81
    Thx miałeś racje!
    Jak zobaczyłem jak wygląda pod filtrem powietrza to mało co nie osiwiałem jak by
    łopatę błota tam dać ;/
    pełno lodu było też
    musiałem skrobać śrubokrętem.
    Poczyściłem to tak
    na lajcie na razie bo zimno strasznie jest

    Bo jak się okazuje - olej mineralny do Swifta to zło...

    Zapodasz mi foto ja
    ty zrobiłeś z tą odmą. chodzi mi jak puściłeś odmę nie do puchy filtra itp Bo mam
    zamiar catch tank zrobić.

    Przedłużyłem rurkę od odmy i wsadziłem w jej końcówkę buteleczkę z dziurką, żeby gazy odchodziły... Zdjęć na razie nie ma, bo rzeźba konkretna i nie ma się czym chwalić

    Bo jeden przewód
    idzie z kolektora sącego drugi wychodzi z silnika pokrywy zaworów i potem się łączy
    i idzie do puchy to razem.

    Ja zaworek PCV (ten co siedzi w kolektorze dolotowym mam już od dawna zaślepiony, więc miałem tylko pojedynczą rurkę odma-filtr powietrza.

    Generalnie sprawa wygląda tak: Zaślepiasz zaworek PCV, zaślepiasz dziurę w puszce filtra powietrza, a pojedynczą rurkę odmy puszczasz od pokrywy zaworów do buteleczki. Jak nie masz małej buteleczki to może być nawet 0,5 litrowa buteleczka po wodzie/coli


  • Użytkownik archiwalny

    Bo jak się okazuje

    • olej mineralny do Swifta to zło...

    Mobil 1 5W-50 Rally Formula i innego oleju auto nie widziało od nowości

    OK to już wszystko wiem co i jak jak porobię to się pochwalę


Zaloguj się, aby odpowiedzieć