Uszczelki silnika a Niskie temperatury
-
Witam!
Swift 1.0 mk4 1999r.
Dziś dźwigam maskę i uszczelka pokrywy zaworów przecieka olej sączy się bo obu stronach kolektora sącego i wydechowego i koło aparatu zapłonowego ;/
Co dziwne na początku stycznia było OK wszystko sucho itp.
Nie dość ze pokrywa zaworów to jeszcze uszczelka miski olejowej poszła a w tamtym roku robiłem ją i też było sucho na początku stycznia.
Stan oleju jest w normie ale cały wydech i miska obrzygana olejem najbardziej od strony skrzyni ;/Teraz pytanie moje czy aby wymienić uszczelkę pokrywy zaworów wystarczy odkręcić te 4 śruby od góry czy coś jeszcze np aparat zapłonowy itp.
Bo co do miski olejowej już to robiłem ale przy tych mrozach to nie wiem czy zabawa z silikonem i uszczelką korkową ma sens? czy poczekać aż się ociepli? -
u mojej mamy w Fieścinie wywyaliło wczoraj simering na wale był twardy jak skała, tyle dobrze ze z pracy nie ma daleko to olej nie zdarzył do konca wycieć i dopiero pod domem zauwazyła ze sie swieci jakis czerowny czajniczek
-
u mojej mamy w
Fieścinie wywyaliło wczoraj simering na wale był twardy jak skała, tyle dobrze ze z
pracy nie ma daleko to olej nie zdarzył do konca wycieć i dopiero pod domem
zauwazyła ze sie swieci jakis czerowny czajniczekNie tylko u Twojej Mamy... U mnie też kilka dni temu poszedł górny simering i musiałem oddać auto do mechanika(a nie jestem teraz w domu). Okazało się również, że zasyfiło pasek rozrządu, więc i on poleciał do wymiany...
-
Dziś dźwigam maskę
i uszczelka pokrywy zaworów przecieka olej sączy się bo obu stronach kolektora
sącego i wydechowego i koło aparatu zapłonowego ;/
Co dziwne na
początku stycznia było OK wszystko sucho itp.
Nie dość ze pokrywa
zaworów to jeszcze uszczelka miski olejowej poszła a w tamtym roku robiłem ją i też
było sucho na początku stycznia.
Stan oleju jest w
normie ale cały wydech i miska obrzygana olejem najbardziej od strony skrzyni ;/Sprawdź sobie szybko odmę - pewnie zapchała się trochę musztardą z oleju i wodą parującą ze skrzyni korbowej i mogło Ci to zamarznąć - ja ostatnio to regularnie czyszczę i puściłem odmę do plastikowej buteleczki - naprawdę sporo się tego dziadostwa zbiera... W niektórych modelach VW też odmy zamarzają i powodują duże zniszczenia silnika...
A jak odma jest zapchana/zamarznięta to puszczają wszelkie uszczelnienia - ciśnienie ze skrzyni korbowej musi znaleźć ujście...
Teraz pytanie moje
czy aby wymienić uszczelkę pokrywy zaworów wystarczy odkręcić te 4 śruby od góry czy
coś jeszcze np aparat zapłonowy itp.
Bo co do miski
olejowej już to robiłem ale przy tych mrozach to nie wiem czy zabawa z silikonem i
uszczelką korkową ma sens? czy poczekać aż się ociepli?Z miską olejową to poczekaj jeśli strasznie z niej nie kapie, ale za pokrywę zaworów musisz się wziąć - rozbierasz filtr powietrza, odpinasz odmę, odkręcasz 4 śruby na pokrywie zaworów i złazi - aparatu zapłonowego nie ruszasz - uszczelka idzie nad nim Tylko nie smaruj nowej uszczelki silikonem - ja tak na jesieni zrobiłem i poszła na śmietnik i musiałem chwilowo założyć starą
-
Dokładnie tak jak Adamo pisze przyczyna było masło w wielkich ilościach pod pokrywa zaworów w odmie i tak dalej. Wiec wywaliło uszczelniacz na wale. Auto jezdzi po 2,5km dzienie, w stylu piatka 50km/h, do tego uszkodzony termostat, najtańszy olej minerał lotos.
-
ok thx za info. ostatnio czyściłem odmę w lato ale przez rok czasu dużo tego tam nie było
zobaczę to i profilaktycznie przeczyszczę całość.
Czyli uszczelkę pokrywy zaworów ściągam starą czyszczę całą powłokę odtłuszczam zakładam new i kładę pokrywę i zakręcam. -
ok thx za info.
ostatnio czyściłem odmę w lato ale przez rok czasu dużo tego tam nie było
zobaczę to i
profilaktycznie przeczyszczę całość.
Czyli uszczelkę
pokrywy zaworów ściągam starą czyszczę całą powłokę odtłuszczam zakładam new i kładę
pokrywę i zakręcam.W zimę więcej tego jest i zamarza dziadostwo...
A co do uszczelki to zrób dokładnie tak jak napisałeś, tylko dokręcaj z wyczuciem, bo się uszczelka przetnie i dalej będzie ciekło
-
Adamo81
Thx miałeś racje! Jak zobaczyłem jak wygląda pod filtrem powietrza to mało co nie osiwiałem jak by łopatę błota tam dać ;/
pełno lodu było też musiałem skrobać śrubokrętem.
Poczyściłem to tak na lajcie na razie bo zimno strasznie jestZapodasz mi foto ja ty zrobiłeś z tą odmą. chodzi mi jak puściłeś odmę nie do puchy filtra itp Bo mam zamiar catch tank zrobić.
Bo jeden przewód idzie z kolektora sącego drugi wychodzi z silnika pokrywy zaworów i potem się łączy i idzie do puchy to razem. -
Adamo81
Thx miałeś racje!
Jak zobaczyłem jak wygląda pod filtrem powietrza to mało co nie osiwiałem jak by
łopatę błota tam dać ;/
pełno lodu było też
musiałem skrobać śrubokrętem.
Poczyściłem to tak
na lajcie na razie bo zimno strasznie jestBo jak się okazuje - olej mineralny do Swifta to zło...
Zapodasz mi foto ja
ty zrobiłeś z tą odmą. chodzi mi jak puściłeś odmę nie do puchy filtra itp Bo mam
zamiar catch tank zrobić.Przedłużyłem rurkę od odmy i wsadziłem w jej końcówkę buteleczkę z dziurką, żeby gazy odchodziły... Zdjęć na razie nie ma, bo rzeźba konkretna i nie ma się czym chwalić
Bo jeden przewód
idzie z kolektora sącego drugi wychodzi z silnika pokrywy zaworów i potem się łączy
i idzie do puchy to razem.Ja zaworek PCV (ten co siedzi w kolektorze dolotowym mam już od dawna zaślepiony, więc miałem tylko pojedynczą rurkę odma-filtr powietrza.
Generalnie sprawa wygląda tak: Zaślepiasz zaworek PCV, zaślepiasz dziurę w puszce filtra powietrza, a pojedynczą rurkę odmy puszczasz od pokrywy zaworów do buteleczki. Jak nie masz małej buteleczki to może być nawet 0,5 litrowa buteleczka po wodzie/coli
-
Bo jak się okazuje
- olej mineralny do Swifta to zło...
Mobil 1 5W-50 Rally Formula i innego oleju auto nie widziało od nowości
OK to już wszystko wiem co i jak jak porobię to się pochwalę