[GTi] Rozmyślania na temat zmiany przepływomierza na większy
-
Seryjny MAF jak wiadomo dużego otworu nie ma.
Ponieważ na sportowych wałkach może to być problemem (aczkolwiek nie musi bo i tak nie jest wykorzystywany pełen zakres napięć w przepływomierzu) to zastanawiam się nad zmianą seryjnego przepływomierza na większy - i nie myślę tu tylko o jego rozwierceniu.Przeszukując internet (póki nie jest cenzurowany ) znalazłem info o pasującyh przepływomierzach z Forda 2.3L R4 lub 4.0L V6.
[url=TUTAJ]http://www.teamswift.net/viewtopic.php?f=11&t=1665[/url] znalazłem takie info (ostatni post)
"The MAF you want is from a Ford 2.3L 4cyl. or a 4.0L V6."
Czy ktoś może bawił się z takim przepływomierzem??
W Ecumasterze można podobno odpowiednio wykorzystać jego potencjał modyfikując sygnały czy jakoś tak. Zawsze będzie to dokładniejsze niż zakładanie MAP sensora do silnika wolnossącego. -
Pierwsze co przychodzi mi na myśl, aby sprawdzić pinout, napięcie zasilania, napięcie na wyjściu, bo tak pierwszy rzut oka na allegro to maf z 2.3 ma więcej pinów, chyba ze chodzi o jakieś stare silniki forda bo tam były mafy 4 pinowe.
-
Chodzi chyba o silniki z lat 90'tych
Przepływomierz musi być koniecznie na napięcie 5V bo niektóre są na 12V a wtedy podobno komputer zrobi papa.
Na teamswift.net znalazłem ciekawe informacje:[url=Ford MAFs - makes models & years]http://www.teamswift.net/viewtopic.php?f=2&t=7596&hilit=+ford+maf+[/url]
[url=Ford MAF Housing Sizes]http://www.chrisross.name/swift_docs/TeamSwift_Doc_MAF_Sizes.pdf[/url]
-
To, ze ten przeplywomierz nie pokazuje max wartosci nie znaczy ze nie stanowi on restrykcji w dolocie. Wszystko zalezy od konstrukcji. Co do tego co tam mozna wlozyc, to zalezy tylko od logicznego myslenia osoby wkladajacej.
Z ciekawostek bardzo podobny przeplywomierz jest w nissanach - tam w zeszlym roku wkladalem przeplywke o srednicy okolo 70mm do wolnossaka i 80mm turbo. Obydwie mialy charakterystyke podobna do seryjnych ale ponad dwa razy wieksza powierzchnie przekroju. Mniejsza konczyla sie na okolicy 340KM, wieksza nie skonczyla sie jeszcze przy 400... -
Podłącze się do tematu z małym pytankiem. Mam zamiar założyć do swojego gti przepustnice od nissana. Jedni rozwiercają przepływke inni nie. Jak to w końcu z tym jest
-
Tak jest, ze po rozwierceniu trzeba sprawdzic sklad mieszanki. Jak dobry to mozna jezdzic, jak zly to trzeba dostroic.
Moze ktos, kto wiercil sprawdzil to? -
A jak wygląda ta operacja. Trzeba wyjąć przepływke i rozwiercić otwór ??? Na jaki wymiar, tak na czuja? A jagbym sie zdecydował na map sensor to od czego podejdzie do swifta ? Map sensor można założyć bez jakieś świnki czy będzie świrował ?
-
Podłącze się do
tematu z małym pytankiem. Mam zamiar założyć do swojego gti przepustnice od nissana.
Jedni rozwiercają przepływke inni nie. Jak to w końcu z tym jestZałożyłem przepustnice z Nissana. Przepływomierza nie ruszałem. Przyrost mocy i momentu nastąpił w całym zakresie prędkości obrotowych. Skład mieszanki w porządku. W sumie nie widzę potrzeby rozwiercania przepływki. No chyba, że po jej rozwierceniu, parametry silnika ulegają jeszcze większej poprawie...ale tego nie wiem.
-
No patrzac po samej srednicy to powinny
Poprosze kumpla, ktoremu robilismy wieksza przeplywke w sr20 o wykresy, to zobaczycie jak sie sprawy maja.Ponizej wykresy. Na malej przeplywce bylo 187KM i 203Nm.
Na duzej widac na wykresie.
Ponizej wykres porownania MAF 49mm vs 70mmUploaded with ImageShack.us
-
Chester też mi mówił, że w Nissanach sa jakieś podobne. ciekawe która by przypasowała do GTi... oczywiście dawkę paliwa się potem zmieni w Ecumasterze więc z tym nie ma problemu...
-
Zdefiniuj slowo: "przypasowala"
-
Zdefiniuj slowo: "przypasowala"
Jest na 5V i da się zmodyfikować jej sygnały na potrzeby Swifta
-
No to w czym problem? Jaka srednice potrzebujesz?
Jak dostane zgnilka to zapewne pierwsza rzecza jaka postaram sie zalatwic to wieksza przeplywka -
No to w czym problem? Jaka srednice potrzebujesz?
Jak dostane zgnilka to zapewne pierwsza rzecza jaka postaram sie zalatwic to wieksza przeplywkaŚrednice przepływomierza wewnątrz to nawet nie wiem jaką potrzebuję - odpowiednią do okł 140 konnego wolnossaka 1.3
Jeśli chodzi o to na jakie rury to obecnie mam 70mm przez tą Nissanowską przepustnicę 60mm z SR20DE -
Napewno mysle, ze chyba lepiej 60mm i taka tez rure do przepustnicy.
Jak zrobie, to sie podziele wrazeniami. Ale potrzebujejeszcze troche czasu -
Cytat:
Napewno mysle, ze chyba lepiej 60mm i taka tez rure do przepustnicy.
Jak zrobie, to sie podziele wrazeniami. Ale potrzebujejeszcze troche czasuNo to czekam cierpliwie
Na przepustnice wchodzi idealnie rura 70mm więc rozumiem, że sugerujesz zastosowanie redukcji i rury 60mm jak w oryginale jest ? -
Trzebaby przetestowac co lepsze...
-
Panowie mówicie o dużej przepustnicy oraz przepływomierzu, a jak sprawa ma się z 4 przepustnicami z motocykla wsadzonymi na G13b?
Czy w takim przypadku można skorzystać z nissanowej przepływki i istnieje szansa aby to wystroić ?
Sory MKV za takiego lekkiego offa, ale chcę nazbierać jak najwięcej info no i działać -
No w takim wypadku to robilem DET3 FI z Alpha-N i dzialalo bez problemu. Wtedy nie trzeba przeplywki. Chyba ze ktos bardzo lubi takim autem do kosciola jezdzic, to airbox i przeplywke tez mozna zalozyc, majac na uwadze ze reakcjana gaz bedzie gorsza wtedy.
-
Panowie mówicie o
dużej przepustnicy oraz przepływomierzu, a jak sprawa ma się z 4 przepustnicami z
motocykla wsadzonymi na G13b?
Czy w takim
przypadku można skorzystać z nissanowej przepływki i istnieje szansa aby to wystroić
?
Sory MKV za takiego
lekkiego offa, ale chcę nazbierać jak najwięcej info no i działaćJa tak mialem, jedynie w celach testowych ale jezdzilo sie normalnie.
Ale jak juz dales w palnik to dfoma rencoma sie czabylo kurczowo trzymac