[GTi] Rozmyślania na temat zmiany przepływomierza na większy


  • Użytkownik archiwalny

    Seryjny MAF jak wiadomo dużego otworu nie ma.
    Ponieważ na sportowych wałkach może to być problemem (aczkolwiek nie musi bo i tak nie jest wykorzystywany pełen zakres napięć w przepływomierzu) to zastanawiam się nad zmianą seryjnego przepływomierza na większy - i nie myślę tu tylko o jego rozwierceniu.

    Przeszukując internet (póki nie jest cenzurowany ) znalazłem info o pasującyh przepływomierzach z Forda 2.3L R4 lub 4.0L V6.

    [url=TUTAJ]http://www.teamswift.net/viewtopic.php?f=11&t=1665[/url] znalazłem takie info (ostatni post)

    "The MAF you want is from a Ford 2.3L 4cyl. or a 4.0L V6."

    Czy ktoś może bawił się z takim przepływomierzem??
    W Ecumasterze można podobno odpowiednio wykorzystać jego potencjał modyfikując sygnały czy jakoś tak. Zawsze będzie to dokładniejsze niż zakładanie MAP sensora do silnika wolnossącego.



  • Pierwsze co przychodzi mi na myśl, aby sprawdzić pinout, napięcie zasilania, napięcie na wyjściu, bo tak pierwszy rzut oka na allegro to maf z 2.3 ma więcej pinów, chyba ze chodzi o jakieś stare silniki forda bo tam były mafy 4 pinowe.


  • Użytkownik archiwalny

    Chodzi chyba o silniki z lat 90'tych
    Przepływomierz musi być koniecznie na napięcie 5V bo niektóre są na 12V a wtedy podobno komputer zrobi papa.
    Na teamswift.net znalazłem ciekawe informacje:

    [url=Ford MAFs - makes models & years]http://www.teamswift.net/viewtopic.php?f=2&t=7596&hilit=+ford+maf+[/url]

    [url=Ford MAF Housing Sizes]http://www.chrisross.name/swift_docs/TeamSwift_Doc_MAF_Sizes.pdf[/url]


  • Użytkownik archiwalny

    To, ze ten przeplywomierz nie pokazuje max wartosci nie znaczy ze nie stanowi on restrykcji w dolocie. Wszystko zalezy od konstrukcji. Co do tego co tam mozna wlozyc, to zalezy tylko od logicznego myslenia osoby wkladajacej.
    Z ciekawostek bardzo podobny przeplywomierz jest w nissanach - tam w zeszlym roku wkladalem przeplywke o srednicy okolo 70mm do wolnossaka i 80mm turbo. Obydwie mialy charakterystyke podobna do seryjnych ale ponad dwa razy wieksza powierzchnie przekroju. Mniejsza konczyla sie na okolicy 340KM, wieksza nie skonczyla sie jeszcze przy 400...


  • Użytkownik archiwalny

    Podłącze się do tematu z małym pytankiem. Mam zamiar założyć do swojego gti przepustnice od nissana. Jedni rozwiercają przepływke inni nie. Jak to w końcu z tym jest


  • Użytkownik archiwalny

    Tak jest, ze po rozwierceniu trzeba sprawdzic sklad mieszanki. Jak dobry to mozna jezdzic, jak zly to trzeba dostroic.
    Moze ktos, kto wiercil sprawdzil to?


  • Użytkownik archiwalny

    A jak wygląda ta operacja. Trzeba wyjąć przepływke i rozwiercić otwór ??? Na jaki wymiar, tak na czuja? A jagbym sie zdecydował na map sensor to od czego podejdzie do swifta ? Map sensor można założyć bez jakieś świnki czy będzie świrował ?


  • Użytkownik archiwalny

    Podłącze się do
    tematu z małym pytankiem. Mam zamiar założyć do swojego gti przepustnice od nissana.
    Jedni rozwiercają przepływke inni nie. Jak to w końcu z tym jest

    Założyłem przepustnice z Nissana. Przepływomierza nie ruszałem. Przyrost mocy i momentu nastąpił w całym zakresie prędkości obrotowych. Skład mieszanki w porządku. W sumie nie widzę potrzeby rozwiercania przepływki. No chyba, że po jej rozwierceniu, parametry silnika ulegają jeszcze większej poprawie...ale tego nie wiem.


  • Użytkownik archiwalny

    No patrzac po samej srednicy to powinny
    Poprosze kumpla, ktoremu robilismy wieksza przeplywke w sr20 o wykresy, to zobaczycie jak sie sprawy maja.

    Ponizej wykresy. Na malej przeplywce bylo 187KM i 203Nm.
    Na duzej widac na wykresie.
    Ponizej wykres porownania MAF 49mm vs 70mm

    Uploaded with ImageShack.us


  • Użytkownik archiwalny

    Chester też mi mówił, że w Nissanach sa jakieś podobne. ciekawe która by przypasowała do GTi... oczywiście dawkę paliwa się potem zmieni w Ecumasterze więc z tym nie ma problemu...


  • Użytkownik archiwalny

    Zdefiniuj slowo: "przypasowala"


  • Użytkownik archiwalny

    Zdefiniuj slowo: "przypasowala"

    Jest na 5V i da się zmodyfikować jej sygnały na potrzeby Swifta


  • Użytkownik archiwalny

    No to w czym problem? Jaka srednice potrzebujesz?
    Jak dostane zgnilka to zapewne pierwsza rzecza jaka postaram sie zalatwic to wieksza przeplywka


  • Użytkownik archiwalny

    No to w czym problem? Jaka srednice potrzebujesz?
    Jak dostane zgnilka to zapewne pierwsza rzecza jaka postaram sie zalatwic to wieksza przeplywka

    Średnice przepływomierza wewnątrz to nawet nie wiem jaką potrzebuję - odpowiednią do okł 140 konnego wolnossaka 1.3
    Jeśli chodzi o to na jakie rury to obecnie mam 70mm przez tą Nissanowską przepustnicę 60mm z SR20DE


  • Użytkownik archiwalny

    Napewno mysle, ze chyba lepiej 60mm i taka tez rure do przepustnicy.
    Jak zrobie, to sie podziele wrazeniami. Ale potrzebujejeszcze troche czasu


  • Użytkownik archiwalny

    Cytat:

    Napewno mysle, ze chyba lepiej 60mm i taka tez rure do przepustnicy.
    Jak zrobie, to sie podziele wrazeniami. Ale potrzebujejeszcze troche czasu

    No to czekam cierpliwie
    Na przepustnice wchodzi idealnie rura 70mm więc rozumiem, że sugerujesz zastosowanie redukcji i rury 60mm jak w oryginale jest ?


  • Użytkownik archiwalny

    Trzebaby przetestowac co lepsze...



  • Panowie mówicie o dużej przepustnicy oraz przepływomierzu, a jak sprawa ma się z 4 przepustnicami z motocykla wsadzonymi na G13b?
    Czy w takim przypadku można skorzystać z nissanowej przepływki i istnieje szansa aby to wystroić ?
    Sory MKV za takiego lekkiego offa, ale chcę nazbierać jak najwięcej info no i działać


  • Użytkownik archiwalny

    No w takim wypadku to robilem DET3 FI z Alpha-N i dzialalo bez problemu. Wtedy nie trzeba przeplywki. Chyba ze ktos bardzo lubi takim autem do kosciola jezdzic, to airbox i przeplywke tez mozna zalozyc, majac na uwadze ze reakcjana gaz bedzie gorsza wtedy.


  • Użytkownik archiwalny

    Panowie mówicie o
    dużej przepustnicy oraz przepływomierzu, a jak sprawa ma się z 4 przepustnicami z
    motocykla wsadzonymi na G13b?
    Czy w takim
    przypadku można skorzystać z nissanowej przepływki i istnieje szansa aby to wystroić
    ?
    Sory MKV za takiego
    lekkiego offa, ale chcę nazbierać jak najwięcej info no i działać

    Ja tak mialem, jedynie w celach testowych ale jezdzilo sie normalnie.

    Ale jak juz dales w palnik to dfoma rencoma sie czabylo kurczowo trzymac


Log in to reply