Sonda Lambda


  • Użytkownik archiwalny

    Byłem sprawdzić auto na komputerze po zaświeceniu lampki Check Engine. Diagnoza: Sonda Lambda Rząd 1 za niski.
    Rozumiem, że to ta sonda przed katalizatorem, co mogło być przyczyną zapalenia się lampki ?


  • Użytkownik archiwalny

    A masz dwie sondy u siebie?

    Sonda pada z wielu powodów, ale najczęściej jest winne paliwo. Obecnie nie ma już dodatków ołowiowych (a szkoda) w paliwie- jego obecności sondy bardzo nie tolerują. Mimo to uważałbym gdzie tankuje. Druga przyczyna to olej który zalepia pory i niszczy ogniwo.

    Jeśli pewny jesteś, że to sonda nawala a nie jakiś inny czujnik psuje wartość dawki paliwa to ją wymień.

    Świece w jakim masz stanie?

    A jak jeździsz autem? Dostaje czasem w dupę czy raczej eco-driving? Jeśli "zamulasz" zbyt często silnik to niespalone resztki paliwa również będą mieć znaczenie.


  • Użytkownik archiwalny

    No właśnie nie wiem jak autko było traktowane bo kupiłem je tydzień temu, ale byłem na oględzinach ze znajomym mechanikiem i ocenił że jest OK.
    Ewentualnie wykręcę świece i zobaczę w jakim są stanie. Przebiegu ma 79 tyś. A kiedy trzeba wymieniać świece? Bo to mój pierwszy benzynowy samochód, wcześniej jeździłem tylko dieslami


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Ja też podłączę się do wątku.
    Moja Suzi to Swift MK5 16v 86kM 2001 rok.
    Wymieniłem świece, sondę lambda przed katalizatorem, czyszczony był zawór EGR (komputer wykazał dwa błędy, sondę i zapchany EGR). Po przejechaniu kilkunastu kilometrów znowu zaświeciła się kontrolka check engine. Jadę w poniedziałek z reklamacją ale może ktoś mi doradzi na co zwrócić im uwagę (firma Wamer Jaworzno).
    Pozdrawiam
    Jacek



  • Witam
    Ja też podłączę się
    do wątku.
    Moja Suzi to Swift
    MK5 16v 86kM 2001 rok.
    Wymieniłem świece,
    sondę lambda przed katalizatorem, czyszczony był zawór EGR (komputer wykazał dwa
    błędy, sondę i zapchany EGR). Po przejechaniu kilkunastu kilometrów znowu zaświeciła
    się kontrolka check engine. Jadę w poniedziałek z reklamacją ale może ktoś mi
    doradzi na co zwrócić im uwagę (firma Wamer Jaworzno).
    Pozdrawiam
    Jacek

    Z EGR'em będziesz miał problemy. znam z autopsjii. Olej to, nie ma innego wyjścia.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki, przynajmniej wiem czego oczekiwać.
    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Ja też podłączę się do wątku.
    Moja Suzi to Swift MK5 16v 86kM 2001 rok.
    Wymieniłem świece, sondę lambda przed katalizatorem, czyszczony był zawór EGR >komputer wykazał dwa błędy, sondę i zapchany EGR). Po przejechaniu kilkunastu kilometrów znowu zaświeciła się kontrolka check engine. Jadę w poniedziałek z reklamacją ale może ktoś mi doradzi na co zwrócić im uwagę (firma Wamer Jaworzno).
    Pozdrawiam
    Jacek

    Miałem podobny problem odnośnie kontrolki Check Engine, która zaświecała się z powodu EGR.
    Czyściłem zawór lecz kontrolka zaświecała się ponownie po przejechaniu kilkudziesięciu km. Powodem okazał się zapchany kawałek rurki, który wchodzi do kolektora dolotowego zaraz za przepustnicą.
    Opisywałem ten problem w osobnym wątku KLIK
    Być może tu jest przyczyna zaświecania się kontrolki - warto sprawdzić


  • Użytkownik archiwalny

    Przygotowałem się teoretycznie przed odwiedzeniem serwisu.
    Dziękuję za rady a jutro napiszę co stwierdził serwis.
    Pozdrawiam
    Jacek


  • Użytkownik archiwalny

    A tak w ogóle po kiego grzyba EGR w benzyniaku? Ja bym to już dawno zatkał żeby mi mocy nie odbierało. Też tych NOx nie naprodukuje nie wiadomo ile zwłaszcza tak mały silniczek jak 1.3. Jeśli nadal będzie wywalało Ci CHECK ENGINE to go zatkaj (jeśli masz możliwość). Dowiesz się czy to elektrozawór się wiesza (bo brudny) czy coś ze składem mieszanki.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Dzisiaj wróciłem z serwisu.
    Znaleźli trzy błędy, dwa EGR i jeden katalizatora.
    Przeczyścili EGR, kazałem przeczyścić też ten kawałek rurki jak w manualu.
    Stwierdzili, że silnik jest zamulany (może, bo córa jest dopiero początkującym kierowcą i zmienia biegi przy niskich obrotach ) i bym go "przegonił" .
    Przynajmniej zrobili to za dziękuję. Trochę to dziwne bo znam ludzi, którzy jeżdżą podobnie i check im nie wyskakuje.
    Pozdrawiam
    Jacek


Zaloguj się, aby odpowiedzieć