Sonda Lambda
-
Byłem sprawdzić auto na komputerze po zaświeceniu lampki Check Engine. Diagnoza: Sonda Lambda Rząd 1 za niski.
Rozumiem, że to ta sonda przed katalizatorem, co mogło być przyczyną zapalenia się lampki ? -
A masz dwie sondy u siebie?
Sonda pada z wielu powodów, ale najczęściej jest winne paliwo. Obecnie nie ma już dodatków ołowiowych (a szkoda) w paliwie- jego obecności sondy bardzo nie tolerują. Mimo to uważałbym gdzie tankuje. Druga przyczyna to olej który zalepia pory i niszczy ogniwo.
Jeśli pewny jesteś, że to sonda nawala a nie jakiś inny czujnik psuje wartość dawki paliwa to ją wymień.
Świece w jakim masz stanie?
A jak jeździsz autem? Dostaje czasem w dupę czy raczej eco-driving? Jeśli "zamulasz" zbyt często silnik to niespalone resztki paliwa również będą mieć znaczenie.
-
No właśnie nie wiem jak autko było traktowane bo kupiłem je tydzień temu, ale byłem na oględzinach ze znajomym mechanikiem i ocenił że jest OK.
Ewentualnie wykręcę świece i zobaczę w jakim są stanie. Przebiegu ma 79 tyś. A kiedy trzeba wymieniać świece? Bo to mój pierwszy benzynowy samochód, wcześniej jeździłem tylko dieslami -
Witam
Ja też podłączę się do wątku.
Moja Suzi to Swift MK5 16v 86kM 2001 rok.
Wymieniłem świece, sondę lambda przed katalizatorem, czyszczony był zawór EGR (komputer wykazał dwa błędy, sondę i zapchany EGR). Po przejechaniu kilkunastu kilometrów znowu zaświeciła się kontrolka check engine. Jadę w poniedziałek z reklamacją ale może ktoś mi doradzi na co zwrócić im uwagę (firma Wamer Jaworzno).
Pozdrawiam
Jacek -
Witam
Ja też podłączę się
do wątku.
Moja Suzi to Swift
MK5 16v 86kM 2001 rok.
Wymieniłem świece,
sondę lambda przed katalizatorem, czyszczony był zawór EGR (komputer wykazał dwa
błędy, sondę i zapchany EGR). Po przejechaniu kilkunastu kilometrów znowu zaświeciła
się kontrolka check engine. Jadę w poniedziałek z reklamacją ale może ktoś mi
doradzi na co zwrócić im uwagę (firma Wamer Jaworzno).
Pozdrawiam
JacekZ EGR'em będziesz miał problemy. znam z autopsjii. Olej to, nie ma innego wyjścia.
-
Dzięki, przynajmniej wiem czego oczekiwać.
Pozdrawiam -
Witam
Ja też podłączę się do wątku.
Moja Suzi to Swift MK5 16v 86kM 2001 rok.
Wymieniłem świece, sondę lambda przed katalizatorem, czyszczony był zawór EGR >komputer wykazał dwa błędy, sondę i zapchany EGR). Po przejechaniu kilkunastu kilometrów znowu zaświeciła się kontrolka check engine. Jadę w poniedziałek z reklamacją ale może ktoś mi doradzi na co zwrócić im uwagę (firma Wamer Jaworzno).
Pozdrawiam
JacekMiałem podobny problem odnośnie kontrolki Check Engine, która zaświecała się z powodu EGR.
Czyściłem zawór lecz kontrolka zaświecała się ponownie po przejechaniu kilkudziesięciu km. Powodem okazał się zapchany kawałek rurki, który wchodzi do kolektora dolotowego zaraz za przepustnicą.
Opisywałem ten problem w osobnym wątku KLIK
Być może tu jest przyczyna zaświecania się kontrolki - warto sprawdzić -
Przygotowałem się teoretycznie przed odwiedzeniem serwisu.
Dziękuję za rady a jutro napiszę co stwierdził serwis.
Pozdrawiam
Jacek -
A tak w ogóle po kiego grzyba EGR w benzyniaku? Ja bym to już dawno zatkał żeby mi mocy nie odbierało. Też tych NOx nie naprodukuje nie wiadomo ile zwłaszcza tak mały silniczek jak 1.3. Jeśli nadal będzie wywalało Ci CHECK ENGINE to go zatkaj (jeśli masz możliwość). Dowiesz się czy to elektrozawór się wiesza (bo brudny) czy coś ze składem mieszanki.
-
Witam
Dzisiaj wróciłem z serwisu.
Znaleźli trzy błędy, dwa EGR i jeden katalizatora.
Przeczyścili EGR, kazałem przeczyścić też ten kawałek rurki jak w manualu.
Stwierdzili, że silnik jest zamulany (może, bo córa jest dopiero początkującym kierowcą i zmienia biegi przy niskich obrotach ) i bym go "przegonił" .
Przynajmniej zrobili to za dziękuję. Trochę to dziwne bo znam ludzi, którzy jeżdżą podobnie i check im nie wyskakuje.
Pozdrawiam
Jacek