Zgrzytająca skrzynia Swift GTI


  • Użytkownik archiwalny

    Witam wszystkich,
    Dopiero co zmieniłem zmieloną skrzynię biegów a już moja nowa ( używana ze szrotu) zaczyna na dwójce zgrzytać. Jak pojeździłem nim w miarę spokojnie jeszcze zapoznawczo na starym oleju nic się nie działo, teraz wlałem nowy Valvoline 75W90 full syntetyk API GL-5 więc według parametrów manuala się zgadza ale moje pytanie i spostrzeżenie - czy możliwe jest to że był tam jakiś specyfik który zapobiegał zgrzytaniu skrzyni i powodował że ciaśniej wchodziły biegi? Bo po wylaniu starego skrzynia chodzi inaczej, nie koniecznie lepiej.


  • Użytkownik archiwalny

    Powinieneś wlać GL-4 !
    Powiem ci ze mialem podobnie wyienialem olej nie tak dawno i w skrzyni był jakiś gesty ciemno zielony płyn (olej) z taki troche z metalicznym połyskiem ale bez opiłków.
    Po zalaniu pełnego syntetyka Valvoline 75W90 tez mi biegi inaczej chodzą, sam ruch lewarka jest lepszy ale za to 3 gorzej wchodzi i na postoju czasem ciężko 1 wbić trzeba sprzęgło i jeszcze raz.


  • Użytkownik archiwalny

    W 100% sprawdzony olej do skrzyni to Castrol TAF-X 75W-90 ale kombinujcie z innymi jak chcecie to będzie może jakaś alternatywa


  • Użytkownik archiwalny

    nie sadze ze TAF-X to jakieś cudowne remedium i nie wydaje mi sie ze jest znacząco lepszy niż valvo, oczywiście mogę sie mylić. Przyznaje na taf-x nie jeździłem ale może ktoś ma porównanie miedzy Castrolem a Valvoline.


  • Użytkownik archiwalny

    Miałem poprzednio castrola ale za valvolina zapłaciłem połowę mniej castrol 29pln za 0,5l a za valvolina 36pln za 1l, do skrzyni wchodzi 2,4l.
    W końcu parametry te same więc powinny tak samo działać..


  • Użytkownik archiwalny

    ja mam taf-x i faktycznie jest drogi, ostatnio kupiłem skrzynie niby z kiepską juz dwójką zalałem castrol-em i działa, a co ile zmieniacie olej w skrzyni ?


  • Użytkownik archiwalny

    tzn. mi też działa 2-ka i na zwykłej jeździe też synchronizator nie zgrzyta, problem pojawia się przy wyższych obrotach gdy jeździmy na czerwonym...
    Stąd moje pytanie czy jest jakiś specyfik czy też nie?


  • Użytkownik archiwalny

    Ja miałem podobny problem. Zgrzytało mi przy zmianie z 1 na 2. Po wymianie synchronizatorów jest cisza i spokój. Auto dostaje w dupę... Olej Valvoline.


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie jak Dżeju pisze - najlepiej, żeby kompetentna osoba rozebrała skrzynię i wymieniła pierścień synchronizatora (ewentualnie cały synchronizator używany można wrzucić).
    Wtedy skrzynia będzie pewna i sprawdzona i długo posłuży.


  • Użytkownik archiwalny

    wszystko się zgadza tylko gdzie taki synchronizator dostać i jaka to moneta bo mi kiedyś ktoś zaśpiewał 2oo pln więc stwierdziłem że łatwiej kupować używane skrzynie ale przy kosztach wymiany w granicach 500 pln i zalewaniu co chwilę nowym olejem 200pln już mi to średnio pasuje... dlatego żeby nie rozbierać i znowu demontować świeżo włożonej skrzyni pytałem o ów specyfik - czy cuś takiego w ogóle istnieje co znacznie wydłuży żywotność skrzyni?


  • Użytkownik archiwalny

    Niestety ale nic za darmo nie ma. Trzeba zapłacić ze 140 zł za pierścień synchro + za robotę (wyciągnięcie, rozłożenie, poskładanie i włożenie skrzyni) i dobrze nalać porządny olej (ja polecam mobilube 1 shc). Ale jeśli ktoś dobrze poskłada skrzynię, to taka seria będzie jeździć długo (o ile jej kierowca nie zakatuje - niestety, ale skrzynia w swifcie jest delikatna).


  • Użytkownik archiwalny

    Nie chce mi się wierzyć że nikt nie robił jakiś zamienników i nie dopasowywał czegoś z Matiza lub Tico czy czegoś jeszcze innego, może to by pozwoliło też skrócić skrzynię i kolejne przełożenia - Panowie uchylcie rąbka tajemnicy, bo jak już składać to typowo pod sport.


  • Użytkownik archiwalny

    Ktos uzywal w sporcie bebechow z matiza i podobno mielilo sie zdecydowanie za szybko


  • Użytkownik archiwalny

    Niekoniecznie się mieliło. Taką skrzynię do swojego swifta poskładał Bartek Wajzer z Olsztyna. Potem tego swifta kupił mój kolega. Później od niego kupił Szymon z Górnego Śląska. Ostatnio Szymon wystawiał go na sprzedaż. Póki auto było w Ziębicach na pewno miało taką pokombinowaną skrzynię. Nie pamiętam czy Szymon też ją ma dalej. Jednak trzeba pamiętać, że skrzynia ze swifta po skróceniu będzie na pewno problematyczna - tzn. będa problemy z rozwalającym się dyfrem. Trzeba by wsadzić szperę lub dyfer na 4 satelitach z gti mk1.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie chce mi się
    wierzyć że nikt nie robił jakiś zamienników i nie dopasowywał czegoś z Matiza lub
    Tico czy czegoś jeszcze innego, może to by pozwoliło też skrócić skrzynię i kolejne
    przełożenia - Panowie uchylcie rąbka tajemnicy, bo jak już składać to typowo pod
    sport.

    No dobra... Da się
    Wsadzasz wszystkie biegi z Matiza oprócz wstecznego. Przełożenie główne możesz zostawić z Gti a możesz też dać krótsze z Matiza albo dowolne krótkie pod Gti.
    Jedyny problem to wsteczny, który trzeba dorabiać na zamówienie. Zestopniowanie biegów dużo lepsze, nie ma takiej "dziury" obrotów po wbiciu wyższego biegu jak w serii.
    Taka hybryda jeździ obecnie u mnie w aucie i ma się dobrze.

    Może w nowym sezonie jeszcze krótkie biegi ożenię z przełożeniem głównym 4.72 które mam w drugiej skrzyni... Wtedy dopiero będzie hardkorowo krótko


  • Użytkownik archiwalny

    Miałem poprzednio
    castrola ale za valvolina zapłaciłem połowę mniej castrol 29pln za 0,5l a za
    valvolina 36pln za 1l, do skrzyni wchodzi 2,4l.
    W końcu parametry te same więc powinny tak samo działać..

    Cena oczywiście kusząca ale parametry to nie wszystko - wcześniej miałem Mobile 75W90 i chrupały synchro 1 i 2 biegu. Po zalaniu TAF-X od razu wszystko magicznie ucichło...


  • Użytkownik archiwalny

    Jednak trzeba
    pamiętać, że skrzynia ze swifta po skróceniu będzie na pewno problematyczna - tzn.
    będa problemy z rozwalającym się dyfrem. Trzeba by wsadzić szperę lub dyfer na 4
    satelitach z gti mk1.

    Pamietam na 100%, ze ktos narzekal na awaryjnosc przy ostrych startach na dobrej cywilnej oponie typu Federal czy R888.

    Skrzynia z Matiza wyglada bardzo zachecajaco:
    1 bieg 3,818
    2 bieg 2,210
    3 bieg 1,423
    4 bieg 1,029
    5 bieg 0,837
    wsteczny 3,583
    Przełożenie końcowe 4,444

    Na oponach 195/45 R15 daje to:

    _______ I II III IV V
    1000rpm 6 11 17 25 28
    2000rpm 12 21 33 50 56
    3000rpm 19 32 50 75 85
    4000rpm 25 44 63 101 113
    5000rpm 31 53 83 126 141
    6000rpm 37 64 99 151 169
    7000rpm 43 75 116 176 197
    7500rpm 46 80 124 188 211


  • Użytkownik archiwalny

    Cena oczywiście
    kusząca ale parametry to nie wszystko - wcześniej miałem Mobile 75W90 i chrupały
    synchro 1 i 2 biegu. Po zalaniu TAF-X od razu wszystko magicznie ucichło...

    no właśnie czasem jak się chce oszczędzić to się wydaje 2 razy...chyba spróbuję jeszcze raz z castrolem bo jak był zalany ze starej skrzyni castrolem to nie zgrzytała, a zaraz po wlaniu valvolina zaczęła ...


  • Użytkownik archiwalny

    z chęcią się przekonam czy rzeczywiście olej zrobi różnice



  • z chęcią się
    przekonam czy rzeczywiście olej zrobi różnice

    ja też


Zaloguj się, aby odpowiedzieć