reduktor w swifcie 1.0 GL
-
witam
mam pytanie dotyczące reduktora tzn mam swifta 1.0 Gl z lpg, reduktorem se 81. byłem u gazownika niedawno i powiedział że reduktor jest do wymiany (nie trzyma wolnych obrotów na lpg). Mam reduktor Lovtec 67R 010034, (jezdził w peugocie). Nie wiem czy może być taki na zamiane, czy będzie współpracowal z instalacją tak jak powinien. Doradzcie -
reduktory nie róznią sie niczym specjalnym. Ważne żeby ten Twój lovato mial membramy w dobrym stanie i był reduktorem o odpowiedniej "mocy" dla silnika.
-
Będzie działał, nawet króćce pod węże są prawie takie same. Tylko tak jak wyżej kolega pisał, trzeba mieć pewność co do jego stanu. Dodam też, że od "leżenia na półce" reduktor też się niszczy.
-
Tak jak pisał kolega Macq, jeśli podejście na węże jest podobne i nie będzie za dużej rzeźby z podłączeniem to marka reduktora nie ma znaczenia. Sprawdź koniecznie membrany, mogły już się zleżeć - jakby co to na Motoallegro można kupić zestaw do regeneracji reduktora - Lovato to popularna marka gratów do LPG
-
Dzięki Panowie bardzo za pomoc.
-
po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem funduszy i wymianą membran w starym reduktorze mam pytanie(a) dalej gaśnie jak schodzi z obrotów lecz nie zawsze pali około 8 l lpg a staram sie jezdzić bardzo spokojnie, gazem nie smierdzi i ma problem z odpalaniem na pb w zimne poranki. co to może być ? Poradzcie coś
-
sciagnij nadkole prawe przednie i z rezonatora zdejmij rurkę zakrzywioną aby nie łapał powietrza wdmuchiwanego podczas jazdy.
-
pomoże ? chcę tylko dodać że najcześściej gasnie w chłodne dni
-
zmieniałeś membrany. ustawiłeś ponownie reduktor ?
-
tak membrany zmienione, srubki od regulacji nie ruszałem, silnik zachowuje sie tak samo po jak i przed regenracją reduktora. a czy może to być elektrozawór ?
-
powiem tak... co z tego ze nie zmieniales ustawien reduktora skoro wymieniles membrany ? wg mnie troszkę niepoważne podejscie. nowe membrany wymagaja nowego ustawienia reduktora.
-
z tego co czytałem na mudmasters-4x4.pl to nie wolno ruszac tej srubki od regulacji czyli ze sie nie reguluje, to samo mowil gazownik u ktorego byłem sie pytac. Jeśli się mylę to proszę wyprowadż mnie z błędu, ale jeśli to byłaby wina reduktora to powinien trzymać nawet i wysokie obroty a nie gasnąć lub falować.
-
w trakcie eksploatacji reduktora membrany się zużywają. zmienia się ich elastyczność itp. dlatego powinno się co pewien czas jeździć na regulację parownika. im bardziej zużyta membrana tym trzeba było zmieniać jej napięcie śrubką.
jak to zatem wygląda, że dla tamtych zużytych membran stosujesz to samo ustawienie dla nowych ? wg mnie należało by go podregulować
proszę także o podanie jakiś innych jeszcze danych odnośnie auta. nie wystarczy mi 1.0 GL bo może być wiele przyczyn nie trzymania wolnych obrotów. i nie musi być to wina gazu
-
a jakie dane cie interesują ?
-
rocznik! wersja mk ile... ważne rzeczy.
od wolnych obrotów jest "pseudo" silnik krokowy. ważne czy masz ssanie w aucie na benzynie jak i gazie. czy masz pełen zakres obrotów silnika i na gazie i na benzynie ... każdy szczegół się liczy
-
rocznik 99 gaz jest od 2002 roku, 12 zaworow, ssania wlasnie nie ma na zimnym silniku utrzymuje ok 800 obrotow, jak sie troche nagrzeje i przełaczy na gaz trzyma niecaly 1000 a po rozgrzaniu do temp roboczej trzyma ok 1300-1500 roznie bywa z tym, przy wrzuceniu na luz obroty spadaj nawet do 300 na lpg pzniej wzrastaja do ponad 1000. poprzedni wlasciciel ustawil obroty na przepustnicy na okolo 2000-2100 zeby nie gasl ale jesli ma zgasnac to i tak zgasnie obojestne czy zimny czy cieply, na benzynie zachowuje sie podobnie tyle tylko ze nie gasnie a i wtrysk jednopunktowy, na gazie i na benzynie jest pelen zakres obrotow tylko ze na lpg troszke mulowaty jest
-
PW
-
12 zaworow,
-
z tego co wyczytałem w ksiżkach serwisowych o ma 12 zaworów
-
źle wyczytałeś.