Sprężyny do GTi KJS


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć!
    Jakie polecilibyście sprężyny do GTi na KJS'y?
    Obecnie mam H&R i jest nisko i twardo, jakby się trafił jakiś szutrowy OS, to byłoby za nisko i za twardo
    Nie miałem praktycznie okazji jeździć serią, więc nie wiem jak się takie spiszą, dadzą radę?
    Czy może jest coś innego co pozwoliłoby na w miarę spokojne pokonywanie szutrów z niewielkim ubytkiem właściwości jednych na asfalcie? (Tak, tak wiem, takie rzeczy tylko w erze, ale nie zaszkodzi spróbować )

    Bak


  • Użytkownik archiwalny

    Eibach, ale z dostępnością ciężko. Ostatecznie Vogtland, Erde ma i nie narzeka


  • Użytkownik archiwalny

    Wzmacniane o seryjnej wysokości, są tu użytkownicy takowych.


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie gdzieś tam na forum znalazłem o Eibach'ach, ale też w żadnym sklepie znaleźć nie mogłem.

    Vogtland- ale one są chyba też obniżające (-40mm), tak?

    Wzmacniane o
    seryjnej wysokości, są tu użytkownicy takowych.

    A gdzie można takowe nabyć?


  • Użytkownik archiwalny

    Do seryjnych amorów nie ma sensu zakładać nic obniżającego. Jeśli już mają być twardsze sprężyny, to muszą być na seryjną wysokość. Można takie coś zamówić za naprawdę dobre pieniądze u Adriana Grodzkiego http://www.grodzki.info/.
    Co innego jak mamy koni sport albo bilsteina na grubej rurze, które pracują również z krótszymi sprężynami, wtedy można jakieś kupne zakładać.
    Wydaje mi się, że najlepsze zestawy do kjsów (przede wszystkim w ujęciu koszt - efekt):

    • wersja budżet - sprawne amory gazowe porządnej marki + twarde sprężyny na seryjną wysokość od Grodzkiego (oczywiście one muszą być minimalnie krótsze, bo na twardszych auto mniej siądzie - Adrian powinien już wiedzieć jaka dokładnie ma być wysokość, bo robił i potem poprawiał takie sprężyny dla przemask84),
    • wersja wypasiona - Koni Sport (lub Bilstein B6) + twarde sprężyny od Grodzkiego na wysokość -2 do 3 cm niżej niż seryjne auto + twarde stabilizatory Whiteline - na takim zawiasie po wrzuceniu poliuretanów i wstawieniu rurowych tylnych wahaczy do zbieżności można śmiało myśleć nie tylko o kjsach, ale i 3 lidze, RPP, Volnym Pucharze itp... to już naprawdę niezły zawias.

  • Użytkownik archiwalny

    Toydols, Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

    Duża jest różnica pomiędzy serią, a takimi utwardzonymi o tej samej wysokości?

    Chwilowo będzie wersja budżet- B4 (wydaje mi się, że z jakiejś starszej serii, albo po prostu dobre mi się trafiły- po 2 latach 90% na ścieżce ) + seria lub wzmocnione od Grodzkiego.

    Później (może w przyszłym sezonie) będę chciał przymierzyć się do wersji wypasionej, o ile budżet pozwoli- na razie mam dużo wydatków

    Jeszcze raz dzięki, będę kontaktował się z A. Grodzikim.

    Bak


  • Użytkownik archiwalny

    Osobiście polecam zawieszenie jakie udało mi sie kupić używane, przód Bilstein B6, tył Koni sport sprężyny Eibach skrócone o jeszcze jeden krążek niż oryginał.
    Nie jeździłem po szutrach ale to jest zawieszenie które mi pozwala w pełni panować nad autkiem i jest ładnie przylepiony do trasy ;D


  • Użytkownik archiwalny

    Nie jeździłem po
    szutrach

    No własnie


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie.
    U nas jest sporo odcinków szutrowych i niestety nawet z płytą pod silnikiem może być ciężko.
    Musi być coś wyższego


Log in to reply