Przejdź do treści
  • Kategorie
  • Ostatnie
  • Tagi
  • Popularne
  • Użytkownicy
  • Grupy
  • Szukaj
Skórki
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Domyślna (Brak skórki)
  • Brak skórki
Zwiń
zlosniki.pl
  1. Start
  2. SUZUKI SWIFT / ALTO / IGNIS - forum
  3. Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
  4. Swift GTI - tylne wahacze

Swift GTI - tylne wahacze

Zaplanowany Przypięty Zablokowany Przeniesiony Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
27 Posty 7 Uczestników 424 Wyświetlenia
  • Najpierw najstarsze
  • Najpierw najnowsze
  • Najwięcej głosów
Odpowiedz
  • Odpowiedz, zakładając nowy temat
Zaloguj się, aby odpowiedzieć
Ten temat został usunięty. Mogą go zobaczyć tylko użytkownicy upoważnieni do zarządzania tematami.
  • T Niedostępny
    T Niedostępny
    Toydols
    Użytkownik archiwalny
    napisał ostatnio edytowany przez Toydols
    #6

    Mylisz się. Te tulejki, o których mówię są złożone w całość. Ale po kolei...
    Z tyłu mamy dwa wahacze na stronę. Do głównego idzie duża poducha z przodu i wprasowywana tuleja z tyłu. Dodatkowo do zwrotnicy w miejscu łączenia z tym wahaczem idzie dwudzielna tuleja (na zdjęciu jest złożona w całość). Do wahacza pomocniczego idą te tulejki z samego dołu (po jednej na każdy koniec wahacza).
    Prawdopodobnie na zdjęciu wszystkie tulejki są ułożone względem siebie tak jak mają być zamontowane w aucie, czyli na górze dwie przednie poduchy głównych wahaczy (zakładane na wąs wahacza i zabezpieczane dużą blachą i nakrętką), potem w drugim rządku wewnątrz wewnętrzne tuleje głównych wahaczy (wprasowywane do wahacza), na zewnątrz dzielone tuleje łączące zwrotnicę i wahacz główny. Na dole tulejki wahaczy pomocniczych (tych do ustawiania zbieżności).
    Tak wygląda zwrotnica tylna z złożoną tuleją, której Ci brak:

    Ta tulejka jest jakby przecięta w połowie. Wyciągasz metalową rurkę i masz dwie części, które po obfitym wysmarowaniu smarem, który dostaje się w komplecie z poliuretanami, wkładasz z obu stron w zwrotnicę. Potem jeszcze wkładasz metalową rurkę (oczywiście nie żałujesz smaru - bo zawias będzie skrzypieć jak cholera).

    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
    0
    • J Niedostępny
      J Niedostępny
      Johny82
      Użytkownik archiwalny
      napisał ostatnio edytowany przez Johny82
      #7

      Mylisz się. Te
      tulejki, o których mówię są złożone w całość. Ale po kolei...
      Z tyłu mamy dwa
      wahacze na stronę. Do głównego idzie duża poducha z przodu i wprasowywana tuleja z
      tyłu. Dodatkowo do zwrotnicy w miejscu łączenia z tym wahaczem idzie dwudzielna
      tuleja (na zdjęciu jest złożona w całość). Do wahacza pomocniczego idą te tulejki z
      samego dołu (po jednej na każdy koniec wahacza).
      Prawdopodobnie na
      zdjęciu wszystkie tulejki są ułożone względem siebie tak jak mają być zamontowane w
      aucie, czyli na górze dwie przednie poduchy głównych wahaczy (zakładane na wąs
      wahacza i zabezpieczane dużą blachą i nakrętką), potem w drugim rządku wewnątrz
      wewnętrzne tuleje głównych wahaczy (wprasowywane do wahacza), na zewnątrz dzielone
      tuleje łączące zwrotnicę i wahacz główny. Na dole tulejki wahaczy pomocniczych (tych
      do ustawiania zbieżności).
      Tak wygląda
      zwrotnica tylna z złożoną tuleją, której Ci brak:

      Ta tulejka jest
      jakby przecięta w połowie. Wyciągasz metalową rurkę i masz dwie części, które po
      obfitym wysmarowaniu smarem, który dostaje się w komplecie z poliuretanami, wkładasz
      z obu stron w zwrotnicę. Potem jeszcze wkładasz metalową rurkę (oczywiście nie
      żałujesz smaru - bo zawias będzie skrzypieć jak cholera).

      Bardzo, bardzo dzięki za wyczerpującą podpowiedź
      Rozumiem, że nie mam alternatywy dla poliuretanów - w sensie nie kupię tej tulei od strony koła? Czy do smarowania tychże elementów potrzeba specjalnego smaru, czy też zwykły ŁT, może miedźpasta?
      Może ktoś orientuje się w kosztach takiej części w serwisie?

      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
      0
      • T Niedostępny
        T Niedostępny
        Toydols
        Użytkownik archiwalny
        napisał ostatnio edytowany przez Toydols
        #8

        Nie wiem czy nie kupisz. Idź do dobrego sklepu i popytaj. Może Tedgum takie coś robi?
        Jeśli chodzi o smar, to kupując poliuretany dostaniesz smar z nimi. Ten smar jest silikonowy, innego raczej nie polecam. Natomiast tulei gumowych nie smarujemy. Tylko poliuretan.

        To chyba ta tuleja:
        http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=5_185_2369_4865&products_id=3631

        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
        0
        • J Niedostępny
          J Niedostępny
          Johny82
          Użytkownik archiwalny
          napisał ostatnio edytowany przez Johny82
          #9

          Nie wiem czy nie
          kupisz. Idź do dobrego sklepu i popytaj. Może Tedgum takie coś robi?
          Jeśli chodzi o
          smar, to kupując poliuretany dostaniesz smar z nimi. Ten smar jest silikonowy,
          innego raczej nie polecam. Natomiast tulei gumowych nie smarujemy. Tylko poliuretan.

          Ok. Ale jak ten wąs mocowany na dwie śruby do budy wchodzi w tuleję, to tam zaaplikować jakiś smar - zwykły?

          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
          0
          • T Niedostępny
            T Niedostępny
            Toydols
            Użytkownik archiwalny
            napisał ostatnio edytowany przez Toydols
            #10

            Możesz trochę zwykłego dać. Łatwiej będzie założyć i zabezpieczy trochę przed zapiekaniem.

            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
            0
            • M Niedostępny
              M Niedostępny
              mockba
              Użytkownik archiwalny
              napisał ostatnio edytowany przez mockba
              #11

              zwyklego nie powinno sie dawac bo smar niszczy gume, najlepiej uzyj mydła w płynie

              1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
              0
              • J Niedostępny
                J Niedostępny
                Johny82
                Użytkownik archiwalny
                napisał ostatnio edytowany przez Johny82
                #12

                zwyklego nie
                powinno sie dawac bo smar niszczy gume, najlepiej uzyj mydła w płynie

                Nie no, patent na ludwika przy składaniu elementów gumowych opanowany

                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                0
                • J Niedostępny
                  J Niedostępny
                  Johny82
                  Użytkownik archiwalny
                  napisał ostatnio edytowany przez Johny82
                  #13

                  Nie wiem czy nie
                  kupisz. Idź do dobrego sklepu i popytaj. Może Tedgum takie coś robi?
                  Jeśli chodzi o
                  smar, to kupując poliuretany dostaniesz smar z nimi. Ten smar jest silikonowy,
                  innego raczej nie polecam. Natomiast tulei gumowych nie smarujemy. Tylko poliuretan.
                  To chyba ta tuleja:
                  http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=5_185_2369_4865&products_id=3631

                  Napisałem do sklepu w Olkuszu z poliuretanami i można kupić na sztuki, więc wezmę poli od strony piasty i będzie na lata

                  1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                  0
                  • J Niedostępny
                    J Niedostępny
                    Johny82
                    Użytkownik archiwalny
                    napisał ostatnio edytowany przez Johny82
                    #14

                    Napisałem do sklepu
                    w Olkuszu z poliuretanami i można kupić na sztuki, więc wezmę poli od strony piasty
                    i będzie na lata

                    Update:
                    Dwa dni i przyszły poliuretany, firma świetnie się spisała. Polecam.

                    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                    0
                    • D Niedostępny
                      D Niedostępny
                      Dżizas
                      napisał ostatnio edytowany przez Dżizas
                      #15

                      Chciałbym wymienić wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu bo w 3 wahaczach są powybijane wszystkie tuleje i zastanawiam się...

                      1. Czy kupić nowe wahacze (przód Yamato a z tyłu jakie? bo coś gorzej z ich dostępnością a jak jakieś są to niewiadomego pochodzenia)?

                      2. Czy kupić poliuretanowe tuleje i wymienić w starych?

                      3. Czy może kupić nowe wahacze i do nich wsadzić poliuretany (z racji tego, że 3 z nich są oryginalne i mogą być już zmęczone, a czwarty ma 3 lata i jest w najgorszy z nich wszystkich)?

                      Która opcja jest najlepsza, bo chciałbym to zrobić raz a porządnie

                      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                      0
                      • T Niedostępny
                        T Niedostępny
                        Toydols
                        Użytkownik archiwalny
                        napisał ostatnio edytowany przez Toydols
                        #16

                        Ja proponowałbym tak: idź do dobrego sklepu i zamów 4 wahacze Yamato - jeśli nie ma ich na stanie, niech zamówią np. w intercarsie. Pewnie trzeba będzie poczekać tydzień, dwa, albo i dłużej. W tylnych wahaczach wzmocnij okolice wąsa, który idzie do przedniej tulei tych wahaczy, bo lubi się wyrwać z wahacza po założeniu poliuretanów. Potem poskładaj wszystko na poliuretanach nie żałując smaru, który z nimi dostaniesz (bo Ci auto będzie skrzypieć strasznie). Wtedy będzie raz i na bardzo długi czas.

                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                        0
                        • T Niedostępny
                          T Niedostępny
                          Toydols
                          Użytkownik archiwalny
                          napisał ostatnio edytowany przez Toydols
                          #17

                          Dziś zauważyłem ciekawą rzecz jeśli chodzi o poliuretany do przedniego mocowania tylnych wahaczy. Tuleje w dużych poduszka w poliuretanach z Olkusza są za długie w stosunku do miejsca na nie. W związku z czym po założeniu poduszki na wahacz i przykręceniu jej, blacha trzymająca poduszkę nie tylko ją trzyma, ale i uniemożliwia jej ruch, co prędzej czy później skończy się złamaniem wahacza w tym miejscu. Jeśli więc ktoś ma tam założone olkuskie polibusze, to sprawdźcie czy wahacz swobodnie obraca się w poduszce. Jeśli tak nie jest, to trzeba taką poduszkę ściągnąć i zeszlifować nadmiar tulei (uwaga, żeby nie zrobić luzu - tuleja powinna być minimalnie krótsza niż wąs w wahaczu (ja zrobiłem 0,1 mm), żeby nie było luzu i żeby wahacz nie stukał). Przy jednej z poduszek zeszlifowałem też trochę samej poduszki, żeby nie tarła niepotrzebnie o wahacz.

                          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                          0
                          • D Niedostępny
                            D Niedostępny
                            Dżizas
                            napisał ostatnio edytowany przez Dżizas
                            #18

                            Czy tylne wahacze w GTi są takie same jak w 1.0 i w sedanach? W katalogach na tył są tylko podłużne dla GTi, ale dla 1.0 i sedanów już są i poprzeczne nr części Yamato J98000 i J98001 I może ktoś się orientuje czy można je kupić za mniej niż 190zł?

                            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                            0
                            • T Niedostępny
                              T Niedostępny
                              Toydols
                              Użytkownik archiwalny
                              napisał ostatnio edytowany przez Toydols
                              #19

                              Tak, to te same wahacze. Ostatnio w IC była wyprzedaż prawych (lewe wyszły wcześniej) wahaczy tylnych z firmy NAKAMOTO. Po jakieś 65 zł/szt. ale nie wiem czy jeszcze jakieś zostały.

                              1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                              0
                              • D Niedostępny
                                D Niedostępny
                                Dżizas
                                napisał ostatnio edytowany przez Dżizas
                                #20

                                Nadal jest, właśnie się zastanawiałem co takie tanie, a one dobre są? Na zdjęciu jedno mocowanie jakoś trochę licho mi wygląda

                                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                0
                                • T Niedostępny
                                  T Niedostępny
                                  Toydols
                                  Użytkownik archiwalny
                                  napisał ostatnio edytowany przez Toydols
                                  #21

                                  Oprócz jakiś detali wykonania, to różnic za dużych w stosunku do Yamato nie ma. Przy wąsie jest nawet lepiej zrobione. Ja i tak wzmacniam je obojętnie z jakiej firmy są.

                                  1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                  0
                                  • D Niedostępny
                                    D Niedostępny
                                    Dżizas
                                    napisał ostatnio edytowany przez Dżizas
                                    #22

                                    Cena kusi tych NAKAMOTO ale lewe raczej niedostępne a kupować lewy jednej firmy, prawy drugiej to chyba tak nie bardzo

                                    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                    0
                                    • T Niedostępny
                                      T Niedostępny
                                      Toydols
                                      Użytkownik archiwalny
                                      napisał ostatnio edytowany przez Toydols
                                      #23

                                      Ale dlaczego nie można zamontować wahaczy różnych firm? One muszą geometrycznie się zgadzać. Poza tym to nie amortyzatory, że muszą mieć identyczną charakterystykę. Zresztą i Yamato były w różnych wykonaniach.

                                      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                      0
                                      • D Niedostępny
                                        D Niedostępny
                                        Dżizas
                                        napisał ostatnio edytowany przez Dżizas
                                        #24

                                        A nie wiem tak jakoś jak takie rzeczy wymienia się parami to żeby były o podobnym standardzie, może taka moja fanaberia w sumie i tak poliuretany powsadzam to nie będzie różnicy w jakości elementów gumowych. Dzięki za wszystkie rady

                                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                        0
                                        • A Niedostępny
                                          A Niedostępny
                                          adamo81
                                          napisał ostatnio edytowany przez adamo81
                                          #25

                                          Ale dlaczego nie
                                          można zamontować wahaczy różnych firm? One muszą geometrycznie się zgadzać. Poza tym
                                          to nie amortyzatory, że muszą mieć identyczną charakterystykę. Zresztą i Yamato były
                                          w różnych wykonaniach.

                                          Dokładnie, ktoś z forum (chyba Zurex) kupował kiedyś przednie Yamato na obie strony i jeden z wahaczy wyglądał na podróbkę - inne wykonanie i guma na tulejach

                                          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                          0
                                          Odpowiedz
                                          • Odpowiedz, zakładając nowy temat
                                          Zaloguj się, aby odpowiedzieć
                                          • Najpierw najstarsze
                                          • Najpierw najnowsze
                                          • Najwięcej głosów


                                          • 1
                                          • 2
                                          • Zaloguj się

                                          • Nie masz konta? Zarejestruj się

                                          • Aby wyszukiwać zaloguj się lub zarejestruj.
                                          • Pierwszy post
                                            Ostatni post
                                          0
                                          • Kategorie
                                          • Ostatnie
                                          • Tagi
                                          • Popularne
                                          • Użytkownicy
                                          • Grupy
                                          • Szukaj