Żarzy się ikonka akumulatora
-
Podczas jazdy żarzy mi się ikonka akumulatora. Występuje głównie powyżej 3000obr.min - pasek jest nowy i dobrze naciągnięty.
Myślałem że to dody regulujące napięcie i elektryk to naprawiał ale problem wrócił po kilku dniach i jadę do niego z reklamacją. Czy może to być jakaś przyczyna poza diodami regulującymi napięcie??
Na wolnych obrotach wszystko jest ok a na wyższych jest okł 13.65V a pownno być 13.8 do 14.4V
Przy okazji - czy alternator w GTi był taki sam jak w innych wersjach silnikowych ??
-
Alternatory są te same. Różnice mogą być jedynie w kole pasowym ale to można przełożyć ze starej prądnicy.
-
Alternatory są te
same. Różnice mogą być jedynie w kole pasowym ale to można przełożyć ze starej
prądnicy.Starsze wersje mają koło na dwa rowki, nowsze na trzy. Sam się na to naciąłem. Wymiana... Hmmm Poważna sprawa. Nakrętki siedziały tak, że porządnym poligonem 22 mm nie dało rady, nawet po wkręceniu koła w imadło. Walczył z tym mechanik też nie dał rady. Siknięcie wurthem na zapieczone śruby nie przyniosło rezultatu. Skończyło się na cięciu niepotrzebnego koła i nakrętki kątówką, a przy drugim alternatorze (z którego potrzebowałem koło) nawiercaniu nakrętki tuż przy gwincie. A później wystarczyło poszukać w sklepie nową nakrętkę fi 16 (chyba) i już.
-
Alternatory są te
same.nie są zrób przegląd, masz 3 wersje bodajże + do tego tak jak pisał kolega z różnymi kółkami.
-
Widać miałem szczęście wymieniając w swoim bo przełożyłem z justy i pasuje bez problemu. Zresztą po co mieliby se życie komplikować ? No chyba że różnią się mocą.
Z kółkami nie miałem najmniejszego problemu, z ich przełożeniem oczywiście.
-
Widać miałem
szczęście wymieniając w swoim bo przełożyłem z justy i pasuje bez problemu. Zresztą
po co mieliby se życie komplikować ? No chyba że różnią się mocą.
Z kółkami nie
miałem najmniejszego problemu, z ich przełożeniem oczywiście.Popytaj w sklepie o paski do altka,są 2 rowkowe i 3 rowkowe,także to chyba o czymś świadczy Na pewno GTi i 1.0 mają inne alternatory(sprawdzone).
-
Sory moja wina. Myślałem że inne wersje silnikowe to 1.3 8V, nie brałem pod uwagę litrówek
-
Popytaj w sklepie o
paski do altka,są 2 rowkowe i 3 rowkowe,także to chyba o czymś świadczy Na pewno
GTi i 1.0 mają inne alternatory(sprawdzone).A może GTi i 1.3 8V mają takie same altki??? W sumie blok silnika ten sam chyba jest ?
-
Tutaj na 100% mam pewność że z 8V pasuje do GTi. Bo w justy miałem taki alternator który zanim kupiłem auto właściciel wymieniał i kupił używkę na której było jeszcze napisane "Swift/Justy". Altek z GTi mi umarł więc przełożyłem ten z justy. Pasuje P&P. Kwestia koła pasowego, które można przełozyć.
-
Dwa tygodnie temu założyłem alternator od 1.3 8V więc na pewno pasuje. Tak jak pisze dawcy trzeba tylko zamienić kółko.
-
Podczas jazdy żarzy
mi się ikonka akumulatora. Występuje głównie powyżej 3000obr.min - pasek jest nowy i
dobrze naciągnięty.
Myślałem że to dody
regulujące napięcie i elektryk to naprawiał ale problem wrócił po kilku dniach i
jadę do niego z reklamacją. Czy może to być jakaś przyczyna poza diodami
regulującymi napięcie??
hmm, może gdzieś przewód masowy albo + luźny -
hmm, może gdzieś przewód masowy albo + luźny
Też o tym myślałem ale elektrycy samochodowi we dwóch to sprawdzali to chyba coś takiego sprawdzili (chociaż cholera ich wie... )
Przypomnijcie mi gdzie jest podpięta z drugiej strony masa od altka bo nie chce mi się teraz po nocy szukać (dziś jestem zmęczony i leniwy )
-
Też o tym myślałem
ale elektrycy samochodowi we dwóch to sprawdzali to chyba coś takiego sprawdzili
(chociaż cholera ich wie... )
Przypomnijcie mi
gdzie jest podpięta z drugiej strony masa od altka bo nie chce mi się teraz po nocy
szukać (dziś jestem zmęczony i leniwy )A Erde nie ma już alternatorów z GTI? Miał je chyba po 50 zł...
-
A Erde nie ma już alternatorów z GTI? Miał je chyba po 50 zł...
Chyba wszystkie sprzedał albo o czymś nie wiem... Erde??
-
Chyba wszystkie
sprzedał albo o czymś nie wiem... Erde??Matos71 ma jeszcze jeden mój alternator ale chyba kółko pasowe ma mniej rowków więc musiałbyś je sobie przełożyć (Matos nie chciał kombinować i mu wysłałem inny altek). No i mam jeszcze chyba jeden ale bez tej elektryki co w nim siedzi (cokolwiek to jest)
-
Matos71 ma jeszcze
jeden mój alternator ale chyba kółko pasowe ma mniej rowków więc musiałbyś je sobie
przełożyć (Matos nie chciał kombinować i mu wysłałem inny altek). No i mam jeszcze
chyba jeden ale bez tej elektryki co w nim siedzi (cokolwiek to jest)Kółko jeśli się bez problemu przekłada to ok bo mam drugi uszkodzony altek ale elektrykę w środku potrzebuję w dobrym stanie.