przednie szyby latają jak chudy w golfie


  • Użytkownik archiwalny

    Siema zakupiłem swifta mk3. Jest dosyć ztyrany jak przystało na 18 letnie autko. Kolejna usterka którą wypada naprawić przed wyruszeniem w drogę są szyby. Uszczelka z lewej strony jest wciągnięta do środka (wewnętrzna strona) dlatego też szyba wyłazi krzywo no i z lekka jest lipa. Z drugiej strony jest problem że mechanizm nie działa jak trzeba 5 cm przed końcem wszystko się blokuje a po kilku próbach przekręca się i można kręcić i kręcić i nic. Co może być przyczyną ? Na co mam zwrócić uwagę po otworzeniu drzwi ? Miał ktoś podobne problemy ?



  • Po pierwsze powinieneś się przywitać skoro jesteś nowy na forum(w powitaniach)!Co do szyby to zdemontuj sobie boczek i sprawdź czy szyba nie wypadła z prowadnic ,a jeśli tak to ją tam wsadź.Ja wczoraj rozbierałem sobie bok i też się okazało ,że wypadła guma z metalowej prowadnicy i szyba strasznie ciężko chodziła ,bo jeździła mi po metalu.Wsadzenie szyby w prowadnicę jest bardzo proste ,a jak rozbierzesz już boczek to przy okazji zobaczysz co Ci blokuje szybę...


  • Użytkownik archiwalny

    prowadnice często są ok . mozna je nawet lekko regulować bo potrafia sie wygiac.

    szyba musi chodzic w nich - w gumie też

    Przyczyna na pewno jest cały mechanizm podnoszenia szyby. Jeśli on krzywo podnosi szybę to ta potrafi wypaść z prowadnicy. Wyjmij wszystko i sprawdź czy każde mocowanie jest proste ( u mnie bylo lekko wygięte i szyba wiecznie pod koniec krzywo się domykała )


  • Użytkownik archiwalny

    Wykręć drzwi i po klopocie na lato jak znalazl dodam ze w moim mk3 mam taki sam problem. jedna szyba wogole nie schodzi a druga tylko 5cm i sie blokuje


  • Użytkownik archiwalny

    moze drzwi sa krzywe

    elektryke szybek masz czy krecisz korbka??


  • Użytkownik archiwalny

    kręce ręczenie Powinienem zacząć od zdjęcia tapicerki a następnie pytać na forum w razie potrzeby wiem ... ale dzieki waszej pomocy mam juz pozytywne nastawienie bo widze ze raczej nie trudno to zreperowac


  • Użytkownik archiwalny

    kręce ręczenie
    Powinienem zacząć od zdjęcia tapicerki a następnie pytać na forum w razie potrzeby
    wiem ... ale dzieki waszej pomocy mam juz pozytywne nastawienie bo widze ze raczej
    nie trudno to zreperowac

    Jeszcze się tak nie ciesz.
    Uszczelki prowadnic mogły powiedzieć
    W ASO cena zabija (ca. 400PLN/szt.).
    Trzeba dzwonić po ludziach z allegro ze Swiftami na części, ponieważ nie pojawiają się takie wynalazki luzem na aukcjach.
    Na przyszłość warto kupić np. w Castoramie silikon do uszczelek i smarować nim uszczelki prowadnic.

    Tapicerkę najłatwiej ściąga się na opuszczonej całkowicie szybie


  • Użytkownik archiwalny

    Tapicerkę
    najłatwiej ściąga się na opuszczonej całkowicie szybie

    jak masz elektryczne to tak w manualnych zero roznicy xD
    przerabialem to ostatnio

    a do smarowania to ja uzywam gestego smaru maszynowego tez daje rade xD


  • Użytkownik archiwalny

    widzę że nie tylko ja mam problemy z szybą...
    po prawej stronie się domyka tylko z 10 cm..a później muszę ją naprostować....;/


  • Użytkownik archiwalny

    widzę że nie tylko
    ja mam problemy z szybą...
    po prawej stronie
    się domyka tylko z 10 cm..a później muszę ją naprostować....;/

    Mów za siebie, bo u mnie problem rozwiązałem tak szybko jak powstał i łapą nie muszę szyb domykać.
    Nie licz na to, że od klepania w klawiaturę problem sam zniknie, trzeba łapy pobrudzić i parę złotych wydać lub zmienić auto.


  • Użytkownik archiwalny

    Zdradzisz nam twoja tajemnice ? U mnie problem jets z uszczelka ... jest ta mala prowadnica obok lusterka wyprostowalem ja bylo ok ale znow sie wygiela po kilku zamknieciach ...okleilem ja taka oszczelka do okien ale z lekka lipa no ... Jesli masz jakis dobry patent na to to daj znac bede wdzieczny


  • Użytkownik archiwalny

    Zdradzisz nam twoja
    tajemnice ? U mnie problem jets z uszczelka ... jest ta mala prowadnica obok
    lusterka wyprostowalem ja bylo ok ale znow sie wygiela po kilku zamknieciach
    ...okleilem ja taka oszczelka do okien ale z lekka lipa no ... Jesli masz jakis
    dobry patent na to to daj znac bede wdzieczny

    U mnie problemem były potargane uszczelki właśnie w tym miejscu przy lusterku.
    Kupiłem ze szrotu, założyłem i jest git.
    Jeszcze prowadnicę później miałem poluzowaną na dolnej śrubie pod tapicerką i też okno latało.
    Przy okazji założyłem plastikowe "coś" na górnej części drzwi nad szybą.
    Nie wiem po co to jest, ale kupiłem w ASO, bo używane mają wyłamane zaczepy najczęściej, więc jest lipa.
    Od tego czasu smaruję uszczelki sylikonem do uszczelek okiennych i jest dobrze w obu autach.
    IMHO zacznij od kupna i wymiany uszczelek szyby, tych w prowadnicach.

    Jak jesteś z Krakowa to mogę rzucić okiem.


  • Użytkownik archiwalny

    no niejestem niestety dziekiu za pomoc

    No i o ile w 1 drzwiach wystarczy wymienic uszczelke to w drzwiach z prawej strony niestety cos jest z mechanizmem 2 cm od konca przy zamykaniu szyby mechanizm przeskakuje i szyba ani rusz - reka da sie dopchac do konca jakies pomysly jak z tym sobie radzic ?


  • Użytkownik archiwalny

    Przy okazji
    założyłem plastikowe "coś" na górnej części drzwi nad szybą.
    Nie wiem po co to
    jest, ale kupiłem w ASO, bo używane mają wyłamane zaczepy najczęściej, więc jest
    lipa.

    Również mi tego czegoś brakuje i nie daje mi to spokoju, wie ktoś, do czego to służy?


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki temu szyba nie leci w kosmos a jest na swoim miejscu . Raczej pomocna pierdólka , szyba zachodzi pod ten plastik i wszystko trzyma sie kupy .



  • Dzięki temu szyba
    nie leci w kosmos a jest na swoim miejscu . Raczej pomocna pierdólka , szyba
    zachodzi pod ten plastik i wszystko trzyma sie kupy .

    Niestety u mnie tak nie było i szyba wybiła mi od strony kierowcy tą zaślepkę! Generalnie takie małe gówienko nie zatrzyma Ci szyby jeśli jest choć minimalnie źle przymocowane np. częściowo odklejone od uszczelki...


Log in to reply