Stożek SS 1.6 problem


  • Użytkownik archiwalny

    Witam , chciałbym założyć stożek i dolot do mojego Świstaka lecz tutaj nie mogę znaleźć czegoś dotyczącego 1.6 !! Może macie jakieś materiały albo wiecie kto robił powietrze w 1.6 oczywiście mk3 !! Bo mam filtr kołowy i musiał bym chyba zmienić całą przepustnice i czy w ogóle się da bez zbędnych przeróbek i czy opłacalne a przy okazji może ktoś z Was zna kogoś w WLKP albo Lubuskim kto obecni zajmuje się mechanika SS ,bo na wiosnę chciałbym pod pompować o kilkanaście kucyków
    pozdro


  • Użytkownik archiwalny

    Jeżeli chodzi o stożek to przy pełnej serii jest to jak najbardziej Zbędne
    A kuce? Główka DOHC, Odprężyć dół i zakuć i Turbinkę lub kompresor... Pomysłów jest wiele tylko wykonanie w 1.6 to raczej chyba będziesz pierwszy? Bo mój 1.6 umarł i dałem sobie siana z motoryzacją z Kraju Gnijącej wiśni... Ale tobie życzę jak najwięcej zapału... A co do mechanika to raczej rzadko się ktoś taki zdarza... U mnie w mieście tylko jeden sklep potrafił znaleźć taką podstawę jak przewody zapłonowe do 1.6 bo każdy strzelał Jak usłyszał 1.6... I każdego komentarz czy to aby napewno 1.6 a nie 1.3?


  • Użytkownik archiwalny

    no właśnie pierwszy 1,6 chyba będę a to jest troszkę inny silnik do modyfikacji ,jak dla mnie trudniejszy . Ale może jednak ktoś coś ogarnie


  • Użytkownik archiwalny

    no właśnie pierwszy
    1,6 chyba będę a to jest troszkę inny silnik do modyfikacji ,jak dla mnie
    trudniejszy . Ale może jednak ktoś coś ogarnie

    Ile kasy chcesz na to przeznaczyć? Bo przyrost mocy o kilkanaście kucy w 1.6 to musisz się liczyć z wydatkiem kilku tysięcy pln. Najtaniej chyba by faktycznie wyszło założenie głowicy z Gti + dodatki. Opis powinieneś znaleźć na teamswift.net


  • Użytkownik archiwalny

    Nie będziesz pierwszy, w Gdyni jest 1,6 turbo


  • Użytkownik archiwalny

    Jak dla mnie to dzięki pomocy MKV nie ma sensu w pchanie i robienie silnika od 1.6 nakład gotówki ogromny, a przypływ mocy mały no chyba, że kompresor, ale turbo no to spoko, ale chyba i tak inwestycja w 1.3 Gti jest bardziej opłacalna patrząc jeszcze na warunki jezdne, a nie na silniki no to 1.3 na bank robi robotę w porównaniu do 1.6 sedana.


  • Użytkownik archiwalny

    chyba i tak inwestycja w 1.3 Gti jest bardziej opłacalna patrząc jeszcze na warunki
    jezdne, a nie na silniki no to 1.3 na bank robi robotę w porównaniu do 1.6 sedana.

    chyba, no właśnie
    zobacz co robią w NL z 1.6
    Tam jest hybryda składana z turbo, niestety nie kręci się tak wysoko jak GTi, ale power ma
    tu mały opis dla n/a : link


  • Użytkownik archiwalny

    Jak dla mnie to
    dzięki pomocy MKV nie ma sensu w pchanie i robienie silnika od 1.6 nakład gotówki
    ogromny, a przypływ mocy mały no chyba, że kompresor, ale turbo no to spoko, ale
    chyba i tak inwestycja w 1.3 Gti jest bardziej opłacalna patrząc jeszcze na warunki
    jezdne, a nie na silniki no to 1.3 na bank robi robotę w porównaniu do 1.6 sedana.

    Dużej różnicy nie ma... Spójrz w dane techniczne obu silników... Miałem G16A i z gti można sobie poradzić... (zaraz mnie zlinczujecie ale co tam) Kręcenie wysoko? Co ci daje że masz odcięcie wyżej? Więcej mocy? Czy lepszą elastyczność? Ja kręciłem 1.6 do 7k czasem zdażyło się 7,5 i silnik jest w super kondycji ale buda w moim odmówiła...


  • Użytkownik archiwalny

    Dużej różnicy nie
    ma... Spójrz w dane techniczne obu silników... Miałem G16A i z gti można sobie
    poradzić... (zaraz mnie zlinczujecie ale co tam) Kręcenie wysoko? Co ci daje że masz
    odcięcie wyżej? Więcej mocy? Czy lepszą elastyczność? Ja kręciłem 1.6 do 7k czasem
    zdażyło się 7,5 i silnik jest w super kondycji ale buda w moim odmówiła...

    Nie chodziło mi raczej o kręcenie silnika do odcięcia i czy 1.3 Gti DOHC czy 1.6 kręci się wyżej tylko raczej o to jak auto klei się do asfaltu bo z budą sedana jest na bank ciężej ze względu na samą bryłę, a poza tym to z tymi silnikami już mam lepszą pozycję na start bo z tego co wiem to 1.3 jest na podwójnym wałku rozrządu, a 1.6 nie no i do wyciągania z niego mocy jest bardziej podatny. No nie wiem to tylko moje zdanie i również tak jak Ty chciałbym ze swojego wykręcić co nie co, ale to chyba mija się dla mnie z celem chyba, że jest ktoś kto mi to przetłumaczy to będę podzielał Twoje zdanie !


  • Użytkownik archiwalny

    Nie chodziło mi
    raczej o kręcenie silnika do odcięcia i czy 1.3 Gti DOHC czy 1.6 kręci się wyżej
    tylko raczej o to jak auto klei się do asfaltu bo z budą sedana jest na bank ciężej
    ze względu na samą bryłę, a poza tym to z tymi silnikami już mam lepszą pozycję na
    start bo z tego co wiem to 1.3 jest na podwójnym wałku rozrządu, a 1.6 nie no i do
    wyciągania z niego mocy jest bardziej podatny. No nie wiem to tylko moje zdanie i
    również tak jak Ty chciałbym ze swojego wykręcić co nie co, ale to chyba mija się
    dla mnie z celem chyba, że jest ktoś kto mi to przetłumaczy to będę podzielał Twoje
    zdanie !

    rob glowke z GTi 1.3 tak jak helsin dal linka, a potem sie pochwal. Wysokie krecenie nic nie daje bo jezdzisz momentem a ten w 1.6 moze byc zdecydowanie lepszy.


  • Użytkownik archiwalny

    rob glowke z GTi
    1.3 tak jak helsin dal linka, a potem sie pochwal. Wysokie krecenie nic nie daje bo
    jezdzisz momentem a ten w 1.6 moze byc zdecydowanie lepszy.

    A w jakich cenach głowica z GTI ?


  • Użytkownik archiwalny

    A w jakich cenach
    głowica z GTI ?

    200-300zl


  • Użytkownik archiwalny

    200-300zl

    A dalej robota jej tak ? Czyli czyszczenie, szlify i co tam jeszcze popadnie czyli kolejne siano później przekładka do 1.6 no mi tam ryba bo mam 2 silnik więc jeździć i tak można, ale pewnie opcja nie do zamknięcia się w 1000zł!


  • Użytkownik archiwalny

    A dalej robota jej
    tak ? Czyli czyszczenie, szlify i co tam jeszcze popadnie czyli kolejne siano
    później przekładka do 1.6 no mi tam ryba bo mam 2 silnik więc jeździć i tak można,
    ale pewnie opcja nie do zamknięcia się w 1000zł!

    no wiesz mozesz sobie wsadzić taką jaka jest, ale jaki to sens ?
    najlepiej od razu szlif, planowanie, polerowanie kanałów itd...
    do samej głowicy przecież też trzeba by wsadzić kolektor dolotowy z gti + listwe z wtryskiwaczami paliwa itd... a najlepiej poczytać trochę o tym na tej stronce co wcześniej link był dany


  • Użytkownik archiwalny

    no wiesz mozesz
    sobie wsadzić taką jaka jest, ale jaki to sens ?
    najlepiej od razu
    szlif, planowanie, polerowanie kanałów itd...
    do samej głowicy
    przecież też trzeba by wsadzić kolektor dolotowy z gti + listwe z wtryskiwaczami
    paliwa itd... a najlepiej poczytać trochę o tym na tej stronce co wcześniej link był
    dany

    No zdaję sobie sprawę z tego, że mija się z celem taka robota żeby przekładać głowę bez roboty... No spoko poczytałbym tylko jakoś angielskiego nie preferuję do końca.

    Kali się dogadać, ale to na tym koniec więc nie poczytam za dużo!


  • Użytkownik archiwalny

    No zdaję sobie
    sprawę z tego, że mija się z celem taka robota żeby przekładać głowę bez roboty...
    No spoko poczytałbym tylko jakoś angielskiego nie preferuję do końca.
    Kali się dogadać,
    ale to na tym koniec więc nie poczytam za dużo!

    ktos wymyslil cos takiego jak google translator .... czasami pomaga


  • Użytkownik archiwalny

    No zdaję sobie
    sprawę z tego, że mija się z celem taka robota żeby przekładać głowę bez roboty...
    No spoko poczytałbym tylko jakoś angielskiego nie preferuję do końca.
    Kali się dogadać,
    ale to na tym koniec więc nie poczytam za dużo!

    Jeżeli chcesz dużo zyskać niskim kosztem to nie w Suzuki... Proponuje 1.9 TDI z grupy vag i każdy ci to powie że te silniki najszybciej i najtaniej się kręci... Uprzedzam pytanie... Tego raczej nikt nie robił Może się da ale koszty idą w tysiące pln :E


  • Użytkownik archiwalny

    ktos wymyslil cos
    takiego jak google translator .... czasami pomaga

    Uczynilem to juz, ale nie tlumaczy dokladnie!


  • Użytkownik archiwalny

    Idzie sie zakochac...

    Klik


  • Użytkownik archiwalny

    dzięki chłopaki w ..... Tylko jednak wolę pozostać przy główce 1.6 bardziej wytrzymała z tego co słyszałem a na gti będę się czaił po koniec lata jak uzbieram parę tysiów na autko i jego "przeróbki" , miło , że jest takie zainteresowanie tym tematem prawdopodobnie będę koniec wiosny początek lata kombinował z turbo i intercoolem !! Oczywiście będę dawał pełna "dokumentację" do wglądu tutaj !! i czy ktoś w WLKP , lubuskim lub zach.pomorskim zna kogoś kto zajebiście zajął by się moją "główka" itp. sprawami ?


Log in to reply