słabe hamulce 1.0 98 HB


  • Użytkownik archiwalny

    szukałem dość długo informacji jak można poprawić hamowanie w modelu 1.0 bo jak wszyscy wiemy po prostu nie hamuje..lepsze klocki produkują do wyższych wersji 1.3..myślałem o wstawieniu tarcz na tył, czy ktoś próbował? czy zaciski od 1.3 na przód przełożyć? co polecacie?
    ..jeśli wątek się już pojawił to poproszę o link;)i sorka za odgrzewanie kotleta;)


  • Użytkownik archiwalny

    szukałem dość długo
    informacji jak można poprawić hamowanie w modelu 1.0 bo jak wszyscy wiemy po prostu
    nie hamuje..lepsze klocki produkują do wyższych wersji 1.3..myślałem o wstawieniu
    tarcz na tył, czy ktoś próbował? czy zaciski od 1.3 na przód przełożyć? co
    polecacie?
    ..jeśli wątek się
    już pojawił to poproszę o link;)i sorka za odgrzewanie kotleta;)

    Jesli problem nie wynika z opony (ktora sie slizga zblokowana po asfalcie) to na starcie musisz ozywic zaciski przednie- rozebrac i zobaczyc czy pracują jak nalezy.
    1.0L a 1.3L mialy inne tarcze? chyba tylko Gti ma inne zaciski i tarcze. Jesli sa takie same w litrze i w 1.3l to wez lepssze klocki i przednie tarcze nacinane(napewno są takie), to zalatwi sprawe chyba ze masz pompe uwalona ale to bys tu nie pisal;]

    Umnie w GTi, po ozywieniu wszystkich zacisków, wymianie tarczy przod: nacinane speedmaxa, tyl: seryjne nowe, klocki: tyl seria, przod Kashiyama, auto latem powyzej 80km/h potrafi zblokowac laczki 195/45/15 bez mocniejszego zaciskania posladow



  • W 1.0 z tego co kojarzę są tarcze niewentylowane jak w Tico. W 1.3 są wentylowane


  • Użytkownik archiwalny

    W 1.0 też są wentylowane.


  • Użytkownik archiwalny

    witam!
    co do poprawienia hamowania polecam na przód Tarcze Brembo i Klocki Ferodo(Premier)p.s pamiętaj ze masz system klocków boscha.
    W porównaniu do serii odczuwalna jest różnica hamowania. przy kołach 175/55/R15 Felga 7Cali
    przy 100km/h blokuje koła bez problemu a przy serii było to niemożliwe
    pozdro


  • Użytkownik archiwalny

    p.s pamiętaj ze
    masz system klocków boscha.

    system hamulcowy
    jak się oczyści rdzę z zacisku, to na jego górze powinien być duuuży napis BOSCH


  • Użytkownik archiwalny

    DZIEKI!!

    czyli klocki i tarcze są takie same jak do 1.3?? moge kupować ??
    szukałem lepszych tarcz(wentylowanych) czy klocków lepszych marek(EBC czy ferrodo), ale w większości sygnowane są do wersji 1.3..dlatego nie jestem przekonany czy będą pasowały..

    Pozdrawiam!!


  • Użytkownik archiwalny

    Nie ciesz się za wcześnie. Typ klocków zależy od producenta zacisku. Musisz sprawdzić, po ściągnięciu koła (i oczyszczeniu zacisku ze rdzy) będzie wybity na zacisku jego producent. Ktoś wyżej sugerował, że masz system bosha, jeśli to prawda, to masz nieciekawą sytuację, bo do tego systemu klocki są mega drogie.


  • Użytkownik archiwalny

    Znalazłem coś takiego :

    http://www.rallyshop.pl/index.php?p133926

    Opłaca się ? Bo muszę na bank wymienić płyn bo mój pamięta jeszcze chyba kitańców

    http://www.expolmozbyt.com/klocki-hamulc...owe-fdb780.html

    Tutaj jest napisane, że klocki pasują do rocznika maks 1993 to jak mam 94 to nie podejdą ?


  • Użytkownik archiwalny

    Znalazłem coś
    takiego :
    http://www.rallyshop.pl/index.php?p133926
    Opłaca się ? Bo
    muszę na bank wymienić płyn bo mój pamięta jeszcze chyba kitańców
    http://www.expolmozbyt.com/klocki-hamulc...owe-fdb780.html
    Tutaj jest
    napisane, że klocki pasują do rocznika maks 1993 to jak mam 94 to nie podejdą ?

    Cena średnia, można kupić tańszy innej firmy, byle DOT4. Ile trzeba kupić jest w FAQ.
    Klocki to sobie zobacz jakie masz w aucie, bo w katalogach lubią być błędy i potem będzie płacz.


  • Użytkownik archiwalny

    Cena średnia, można
    kupić tańszy innej firmy, byle DOT4. Ile trzeba kupić jest w FAQ.

    Czyli płynu wcale nie trzeba żadnego dobrego ?

    Klocki to sobie
    zobacz jakie masz w aucie, bo w katalogach lubią być błędy i potem będzie płacz.

    A jak to sprawdzić ?


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli płynu wcale
    nie trzeba żadnego dobrego ?

    jak chcesz to zalej nawet Motula, ale nic Ci to nie da, DOT4 to DOT4, DOT5.1 to DOT5.1 i tyle

    A jak to sprawdzić
    ?

    podnośnik, kółko, zacisk, klocek


  • Użytkownik archiwalny

    jak chcesz to zalej
    nawet Motula, ale nic Ci to nie da, DOT4 to DOT4, DOT5.1 to DOT5.1 i tyle

    To porównaj sobie punkty wrzenia DOT4 z Tesco i DOT4 z Motul-a (RBF 660)


  • Użytkownik archiwalny

    To porównaj sobie
    punkty wrzenia DOT4 z Tesco i DOT4 z Motul-a (RBF 660)

    1.0 to nie GTi, przez kilka lat lałem no name (typu Orlen, Mobil) i żyję.
    Teraz przy okazji innych zakupów nabyłem dot4 Valvoline, ale różnicy nie czuję.
    Przy aucie, którym się śmiga po buły i raz do roku nad morze nie ma co szaleć. Ważne, żeby na brązowym płynie nie śmigać


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli płynu wcale
    nie trzeba żadnego dobrego ?
    A jak to sprawdzić
    ?

    Trzeba zdjąć koło i zobaczyć.
    Potem np. KLIK i zobaczyć w katalogu części, które to klocki.

    Możesz zrobić to sam albo zapraszam do Krakowa, na koszt firmy ci sprawdzę

    Jak będziesz miał wątpliwości to zapodaj fotkę a forum, tylko taką, żeby całe zaciski z klockami było widać.


  • Użytkownik archiwalny

    1.0 to nie GTi,
    przez kilka lat lałem no name (typu Orlen, Mobil) i żyję.
    Teraz przy okazji
    innych zakupów nabyłem dot4 Valvoline, ale różnicy nie czuję.
    Przy aucie, którym
    się śmiga po buły i raz do roku nad morze nie ma co szaleć. Ważne, żeby na brązowym
    płynie nie śmigać

    Zgadza się Nie namawiam nikogo do zalewania sportowego płynu przy normalnej jeździe, wystarczy zwykły byle nie zapomnieć go wymienić od czasu do czasu Chciałem tylko Hellsina uświadomić, że nie każdy DOT4=DOT4. Sama klasa to tylko opis szeregu minimalnych parametrów jakie płyn musi spełnić - i niekoniecznie świadczy o jego jakości


  • Użytkownik archiwalny

    Zgadza się Nie
    namawiam nikogo do zalewania sportowego płynu przy normalnej jeździe, wystarczy
    zwykły byle nie zapomnieć go wymienić od czasu do czasu Chciałem tylko Hellsina
    uświadomić, że nie każdy DOT4=DOT4. Sama klasa to tylko opis szeregu minimalnych
    parametrów jakie płyn musi spełnić - i niekoniecznie świadczy o jego jakości

    Święte słowa Erde. W pełni się zgadzam.


  • Użytkownik archiwalny

    Zgadza się Nie
    namawiam nikogo do zalewania sportowego płynu przy normalnej jeździe, wystarczy
    zwykły byle nie zapomnieć go wymienić od czasu do czasu Chciałem tylko Hellsina
    uświadomić, że nie każdy DOT4=DOT4. Sama klasa to tylko opis szeregu minimalnych
    parametrów jakie płyn musi spełnić - i niekoniecznie świadczy o jego jakości

    ja pisałem o zwykłych hamulcach, bez oplotów, wyczynowych tarcz i klocków, które trzeba dogrzać, żeby hamowały jak żyleta i auto blokowało koła nawet ze 160
    Do zwykłej jazdy nawet starczy DOT4 z Teco
    Ba nawet napiszę jeszcze dalej - taki z Teco częściej wymieniany będzie dużo lepszy, niż Motul wymieniany raz na xx czasu bo drogi


  • Użytkownik archiwalny

    Możesz zrobić to
    sam albo zapraszam do Krakowa, na koszt firmy ci sprawdzę
    Jak będziesz miał
    wątpliwości to zapodaj fotkę a forum, tylko taką, żeby całe zaciski z klockami było
    widać.

    Paliwo też na kosz firmy ?


  • Użytkownik archiwalny

    Paliwo też na kosz
    firmy ?

    Tak, ale tylko takie


Zaloguj się, aby odpowiedzieć
 

Wygląda na to, że twoje połączenie z Zlosniki.pl zostało przerwane. Proszę czekać, gdy staramy się je odnowić.