kiepski ręczny



  • Witam, jako że chyba coś za słabo szukałem i nie znalazłem tematu, postanowiłem dać nowy wątek. Auto to swift gti, niedawno mechanik wymienił mi tarcze i klocki, po pewnym czasie podciągnął ręczny.
    Pan diagnosta wczoraj przyczepił się do słabego ręcznego na jednym kole. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, jak realizowany jest ręczny w swifcie gti ? jak mechanicznie jest to rozwiązane ? Ew. czy to kwestia przesmarowania linki tylko, bo ogólnie rzecz biorąc hamulce zasadnicze są git, tylko ten zakichany ręczny daje ciała. Wolałem najpierw obadać sprawę, popytać się niż lecieć i rozbierać tył.


  • Użytkownik archiwalny

    linki od recznego przy dzwigni są regulowane jako jednosc, jedyne co pozostaje Tobie to zobaczyc czy przekladnia sily ktora rozklada ją rowno na obie linki dziala jak powinna. Jesli to nie to(wg mnie) jedyna opcja przy dzialajacych zaciskach jest umierająca linka, mozliwe ze pancerz gdzies zostal przetarty i woda sie dostala. Jesli przyjdzie Ci wymiana linek to musisz uwazac, bo wg katalogu albo sciagali linki do hamulcow bebnowych bo w katalogach jest ze tarcze/bebny, a jak pojdą dalej to znajdza do jednego kola linke do tarczy a z 2giej strony od bebna wiec nalezy brac tą od tarczy, jakies bledy w katalogach chyba sa. Linka kosztuje ponad 100zl, ja placilem 125/szt.

    Duza jest rozncia na kolach?



  • tak, dosyć duża według odczytu miłego pana diagnostyka, zrobiłem dziś z rana próbę drogową, na winklach tylko jedno koło blokuje, niezależnie w którą stronę skręcam i jak mocno ciągnę za wajchę.

    Kurde kolejny wydatek, ale czego się nie robi dla GTi


  • Użytkownik archiwalny

    sciagnij kolo odkrec linke(tylko te metalowa lape co trzyma pancerz przy piascie) lnka bedize luzna to zobacz czy dasz rade przy pomocy jakiegos przelozenia(wiekszy wkretak) ruszyc troche tloczkiem poprzez mechanizm recznego) jesli tak to bedzie sprawny zacisk 100 wiec pozostanie linke zmienic, bez kanalu bedzie troche niewygodnie. a u siebie obie linki ostatnio zmienialem, stare linki po kapieli tygodniowej w ropie nawet nie drgnely;/


  • Użytkownik archiwalny

    Zdejmij plastikową osłonę z dźwigni ham. ręcznego. Pod linkę która mniej hamuje podłóż jedną lub więcej podkładek. Tym samym dostosujesz tę stronę co lżej hamuje do mocniejszej. Na koniec wyreguluj napięcie obu linek naciągiem głównym. W swifcie wbrew pozorom da się podregulować precyzyjnie ręczny.


  • Użytkownik archiwalny

    precyzyjnie to sie sam reguluje podczas zaciagania, niewiem gdize chcesz podkladac podkladki mocowania linek wchodza tam na wcisk wiec niewiem gdzie chcesz cos podlozyc, pozatym zawsze na dzwignia sie bedzie samo regulowalo i poprsotu zaciagalo mocniej 2gie kolo.


  • Użytkownik archiwalny

    Podłożyłem i działa. Spróbuj to sie przekonasz. Miedzy pancerzem linki co idzie na koło a tym metalowym trójnikiem. Przecięta metalowa podkłada przechodzi przez linkę i dystansuje pancerz. Bardzo proste i działa.



  • rozumiem, w sobotę dopiero będę miał chwilę żeby przy świetle dziennym to obejrzeć i dokładnie się z tym pobawić.
    Dziękuję za rady, mam nadzieję że poprawię ten ręczny


  • Użytkownik archiwalny

    hm o tym miejscu mowisz. hm esli linka jest ruchoma(a niby jest bo lekko hamuje) to powinno pomoc, ale lepiej odrazu sprawdz czy napewno pancerz jest caly bo po zimie bedzie ciezko z ta linka jak jest walniety.


  • Użytkownik archiwalny

    Przede wszystkim muszą być sprawne zaciski i tarcze - od tego trzeba zacząć - kolego likaon. A takie podkładki to jedynie mogą pomóc jak np linka jest jedna delikatnie naciągnięta.



  • Tarcze jak mówiłem są nowe, parę miesięcy mają zaledwie, a co do zacisków to były regenerowane


Log in to reply