swap 1.6 16v z baleno do swifta 1.6 16v


  • Użytkownik archiwalny

    najprosciej chodzi o to by wsadzic głowice z baleno z wielopunktowym wtryskiem do swifta 1.6

    pytania
    robił ktoś coś takiego? ewentualnie jakie koszta ile pracy , jak bardzo trzeba ruszyc elektryke?

    ewentualnie poszukuje magika ktory by potrafił wsadzic do swifyta kopletna wiazke elektryczna od baleno tak zeby wszystko w swifcie dzialalo jak trzeba.. mowa o wszelakich przełącznikach, nawiewy regulaje swiateł, włączniki odbiornikow , szyby elekt itd
    gdyby to miała byc rajdowka to by to olał.. chodzi by w srodku nikt nie nie skapował ze cos było modzone


  • Użytkownik archiwalny

    a to nie łatwiej dać głowice od GTi ?
    było już to robione, więc metoda sprawdzone, temat zresztą poruszany całkiem niedawno...

    nie twierdzę, że głowicy od baleno nikt nie wsadzał ale, wydaje mi się, że byłby słabszy przyrost mocy na takim modzie, niż na główce od GTi.


  • Użytkownik archiwalny

    gti jest na przepływce a baleno na map sensorze .. a generalnie przepływki bym sie chciał pozbyc.... inna sprawa to mysle ze w baleno pzrepustnica jest chyba wieksza niz w gti ale moge sie mylic


  • Użytkownik archiwalny

    gti jest na
    przepływce a baleno na map sensorze .. a generalnie przepływki bym sie chciał
    pozbyc.... inna sprawa to mysle ze w baleno pzrepustnica jest chyba wieksza niz w
    gti ale moge sie mylic

    no wiadomo lepszy map sensor niz przeplywka. Patrząc na to z innej strony to przepływkę można ciutke rozwiercić, a przepustnice dać większą od nissana i też będzie miodzio


  • Użytkownik archiwalny

    moim zdaniem neich tam nei pcha glowy z gtika przy pozostawieniu dolu w serii,

    Ogolnie hubiRALLY widze ze chyba zaduzo pojecia nie masz o wiazce elektrycznej w aucie wypisujac w pierwszym poscie takie bzdury.


  • Użytkownik archiwalny

    kolego Wesyl... nie ma głupich pytań a sa za to głupie odpowiedzi


  • Użytkownik archiwalny

    1. to nie byla odpowiedz tylko stwierdzenie.
    2. nie bylo tak sprecyzowane pytanie. bo chodzi mi o twoje obawy o elektryke szyb nawiewu czy lamp, wiec jakbys mial jakeis pojecie bys wiedzial ze ma sie to nijak do zmiany elektryki pod glowice.

    A teraz zniszcze Twoje zdanie na temat glupich pytan:P
    http://www.joemonster.org/art/7259/Uwazasz_ze_nie_ma_glupich_pytan_III

    a wracajac do tematu. glowy z gti nie pchaj bo spod silnika by sie wtedy zdalo zmienic a to koszty, wkladajac glowe z baleno musisz wsadzic elektryke tez z baleno(glownie ze wzgledu na wtryski), sam niebedziesz robil, jesli podliczysz koszty to wyjdzie jednak niemala sumka: glowica z wtryskami, dolotem i trzeba zobaczyc czy kolektor wydechowy jest taki sam, do tego dochodzi planowanie glowicy(bo nie ma sensu bez planowania zakladac- a to z 150zl), wiazka elektryczna z baleno, komp z baleno i do tego ktos kto ci to posklada i pobawi sie z elektryka, glowice wsadzic to nie problem to z 5h roboty jak masz przyszykowana glowice. Elektryka tez bez wiekszych problemow tylko trzeba wiedziec co od czego i jakie czujniki gdzie sa i jakie powinny byc. Zalezy w jakiej cenie czesci dotaniesz i ile za robote wezma ale celowal bym w jakies 2k zl. Dokladnej ceny nikt tu Ci raczej nie poda poniewaz sa rozne ceny robocizny zaleznie od miasta i zakladu, a czesci tez w roznych cenach i stanie mozesz kupic. Chyba ze bedziesz chcial sam robic to wtedy mozemy dalej temat ciagnac;]


  • Użytkownik archiwalny

    Patrząc na to z innej strony to przepływkę można ciutke
    rozwiercić, a przepustnice dać większą od nissana i też będzie miodzio

    3x za bogato na wolnych?


  • Użytkownik archiwalny

    1. to nie byla
    odpowiedz tylko stwierdzenie.
    2. nie bylo tak
    sprecyzowane pytanie. bo chodzi mi o twoje obawy o elektryke szyb nawiewu czy lamp,
    wiec jakbys mial jakeis pojecie bys wiedzial ze ma sie to nijak do zmiany elektryki
    pod glowice.
    A teraz zniszcze
    Twoje zdanie na temat glupich pytan:P
    http://www.joemonster.org/art/7259/Uwazasz_ze_nie_ma_glupich_pytan_III
    a wracajac do
    tematu. glowy z gti nie pchaj bo spod silnika by sie wtedy zdalo zmienic a to
    koszty, wkladajac glowe z baleno musisz wsadzic elektryke tez z baleno(glownie ze
    wzgledu na wtryski), sam niebedziesz robil, jesli podliczysz koszty to wyjdzie
    jednak niemala sumka: glowica z wtryskami, dolotem i trzeba zobaczyc czy kolektor
    wydechowy jest taki sam, do tego dochodzi planowanie glowicy(bo nie ma sensu bez
    planowania zakladac- a to z 150zl), wiazka elektryczna z baleno, komp z baleno i do
    tego ktos kto ci to posklada i pobawi sie z elektryka, glowice wsadzic to nie
    problem to z 5h roboty jak masz przyszykowana glowice. Elektryka tez bez wiekszych
    problemow tylko trzeba wiedziec co od czego i jakie czujniki gdzie sa i jakie
    powinny byc. Zalezy w jakiej cenie czesci dotaniesz i ile za robote wezma ale
    celowal bym w jakies 2k zl. Dokladnej ceny nikt tu Ci raczej nie poda poniewaz sa
    rozne ceny robocizny zaleznie od miasta i zakladu, a czesci tez w roznych cenach i
    stanie mozesz kupic. Chyba ze bedziesz chcial sam robic to wtedy mozemy dalej temat
    ciagnac;]

    Wesyl spokojnie... Za wcześnie ludzi osądzasz i zarzucasz niewiedzę człowiekowi co zęby zjadł na różnego rodzaju swapach, modach i budowach rajdowych potworków... Nie jednego mógłbyś się od Huberta nauczyć Możesz się przekonać chociażby tu:
    http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=947564#Post947564

    Co do elektryki to oczywiste jest, że chce wsadzić całą wiązkę z Baleno (napisał wprost), łącznie z kompem a pyta jedynie o ew. problemy przy łączeniu balenowej wiązki z detalami Swiftowymi (włączniki, sterowniki, nawiewy, zegary i tym podobne) bo to faktycznie może być problematyczne. Nie wiem co w tym pytaniu jest dziwnego i laickiego? Jakbym wiedział, że ktoś to ogarnie bez problemu to też bym to komuś zlecił zamiast się z tym babrać...

    A czy dół z 1.6 słaby to już zależy od przeznaczenia auta i dalszych modów. Jak ma tam trafić seryjna głowica to czemu nie?


  • Użytkownik archiwalny

    gti jest na
    przepływce a baleno na map sensorze .. a generalnie przepływki bym sie chciał
    pozbyc.... inna sprawa to mysle ze w baleno pzrepustnica jest chyba wieksza niz w
    gti ale moge sie mylic

    Może głowica z Gti + przepustnica z Nissana + Ecumaster z konwersją MAF -> MAP?


  • Użytkownik archiwalny

    chodzi mi o to:
    "mowa o wszelakich przełącznikach, nawiewy regulaje swiateł, włączniki odbiornikow , szyby elekt itd"

    zmiana elektryki pod glowice wiec nie mam pojecia co do tego maja nawiewy, szyby elektryczne, regulacja swiatel, bo przykladowo przelaczniki zespolone wiadomo ze jak komp pojdzie z wiazka inna to trzeba bedzie pewnie all polutowac bo moga styki niepasowac. Wydaje mi sie ze jesli osoba wiaze ze soba zmiane glowicy i je elektroniki z szybami nawiewem itp to chyba srednio sie orientuje jak to lezy w aucie.

    Nie wiem czy zbudowal te buggy ale jesli tak to pewnie wie ze zmiana kompa i wiazki niema sie praktycznie w zaden sposob bo nawiewow, szyb czy swiatel, bardziej odpowiednia tematyka to zegary, kontrolki przy wskaznikach, czujniki.

    A niestety na forum nikt chyba nigdy nie robil swapa glowy z baleno(przynajmniej sie nie chwalil zabardzo) wiec chyba dokladnego opisu nikt nie poda. bo moze byc tak ze wtyczki zrobili uniersalne a moze byc tak ze kazdy sygnal bedzie trzeba sprawdzac i odpowiednio lutowac wg schematu.

    Wsadzenie glowy z swifta gti bedzie jednak drozsze jesli chce sie przejsc na MAP. efekt wg mnie dosc ryzykowny jesli komus zalezy na podciągnieciu osiagow i chce aby silnik sie wysoko wkrecal(gdzies nawet bylo porownanie chocby samych korb z gti i 1,6l).

    A sadze ze kazdy szanujacy sie elektryk/elektronik samochoodowy ogarnol by cos takiego tylko by zawolal odpowiednia cene poniewaz jest to czasochlonne, bardziej niz wsadzenie samej glowicy. A sadze ze Ty zrobiles to samemu bo chciales miec pewnosc ze bedzie to zrobione jak nalezy bo o partactwo nie problem.


  • Użytkownik archiwalny

    3x za bogato na
    wolnych?

    ale sceptyczny jestes ostatnio pod kierunkiem gtikow;]
    umnie jakos nie ma problemow po takich zmianach spaliny mial ok, a co danbar'a tak wyszlo to mnie ciekawi po dzis;]


  • Użytkownik archiwalny

    ale sceptyczny
    jestes ostatnio pod kierunkiem gtikow;]
    umnie jakos nie ma
    problemow po takich zmianach spaliny mial ok, a co danbar'a tak wyszlo to mnie
    ciekawi po dzis;]

    Krzysiu pitoli głupoty, nie zna tematu a gada bzdury....
    to, że mi zalewa silnik na wolnych obrotach to nie jest wina nowej przepustnicy i stozka czy innych modow....
    miałem podobne objawy jeszcze przed montażem nowego dolotu....
    Koniec OT z mojej strony .... reszte jak ktos chce niech kontynuuje w moim temacie o tych obrotach ...

    ps.
    dla ścisłości to było 5x ponad normę


  • Użytkownik archiwalny

    chodzi mi o to:
    "mowa o wszelakich
    przełącznikach, nawiewy regulaje swiateł, włączniki odbiornikow , szyby elekt itd"
    zmiana elektryki
    pod glowice wiec nie mam pojecia co do tego maja nawiewy, szyby elektryczne,

    To że wrzucasz całą głowicę, z wszystkimi czujnikami wraz z nową wiązką i nowym kompem i masz sprawę załatwioną - silnik chodzi. Problem jest właśnie z resztą wiązki czyli pozostałymi pierdołami i o to pyta.

    Wydaje mi sie ze jesli osoba wiaze ze soba zmiane glowicy i je elektroniki z szybami
    nawiewem itp to chyba srednio sie orientuje jak to lezy w aucie.

    Albo na tyle dobrze, że wrzucenie silnika wraz z czujnikami, kompem, wiązką oraz jego odpalenie to najmniejszy problem. A problemem stają się detale gdy trzeba ożenić jedną wiązkę z drugą


  • Użytkownik archiwalny

    Wlasnie Erde wszysytko wyjasnil. chodziło o te pierdoły.... czasem wole zlecic cos komus bo zwyczajnie i sie nie chce czegos robic albo nie a czasu....dla ciekawosci powiem ze rozmieszzenie gratow w vitarce 1.6 16v jest prawie identyczne jjak w swifcie to teoretycznie rozwiazuje problem.. ale niestety vitarka ma nieszzesna przepływke
    dla nie temat zakonczony .... chyba juz mam koncepcje

    tak na rozluznienie ostatnia wydumka :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=zokdeQXEXPo

    http://www.youtube.com/watch?v=mkUuAcvOH1o&feature=related


  • Użytkownik archiwalny

    laczenie 2 wiazek konczy sie na polaczeniu czujnika predkosci, smarowania, i przekaznikow pompy i sterownika, check-a i innych bzdet, masz schematy od baleno i swifta to nie ma problemu jesli chociaz troche ogarniasz elektryke


  • Użytkownik archiwalny

    W wiekszosci przypadkow tak bedzie, ale bywaja auta w ktorych jak odepniesz wiazke od silnika to przestaja np elektryczne szyby dzialac
    Co do przeplywki, to juz kiedys pisalem, ze na codzien lepiej ja miec


  • Użytkownik archiwalny

    masz racje, jednak swift raczej nie jest az tak pogmatwany zeby komfort przestal dzialac po przelozeniu glowicy

    tak sie zastanawiam czy jest sens robic taka rzezbe dla kilku km?

    mozesz rozwinac dlaczego lepsza na codzien jest przeplywka? wiele aut seryjnie ma map-a i jezdzi


Log in to reply