SWAP z 1,3 GTI do 1,3 4WD albo na odwrót:-)


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!! Jako że pytając ludzi którzy coś tam doczynienia mają z mechaniką itd nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi a wręcz nie uzyskałem jej żadnej chciałbym skorzystać z Waszej pomocy bo gdzie jak gdzie ale na zlosnikiu zawsze są prawdziwi fachowcy.
    Pytanie brzmi: Jak zrobić swifta GTI 103konie z napędem na 4 koła?
    Kupić swifta 4wd i wsadzić silnik od gti? Czy muszę wtedy również zmieniać hamulce, wahacze(czy takie same?), mcpersony(czy takie same?), mocowanie wahaczy i silnika(czy takie samo?)
    Czy łatwiej kupić swifta GTI i do niego włożyć napędy od 4wd. byłoby to łatwiejsze ale czy w ogóle realne? Proszę Was o poradę. Pozdrawiam Piotrek


  • Użytkownik archiwalny

    mogles sie podpiac do tematu ktory aktualnie jest walkowany, tam bylo cos podobnego poruszane.
    Lepiej jest przelozyc silnik i graty z gti do 4wd bo inaczej w gti trzeba by rzezbic podloge(miejsce na wal i wydech). na starcie do przelozenia jest elektryka z drzwi, wiazka elektryczna, zegrary, silnik, hamulce, zawieszenie, zderzaki, listwy progowe, siedzenia, itd itp. Lecz jesli chodzi o 4x4 to chyba sensownym jedynym wyjsciem jest kupienie justy.


  • Użytkownik archiwalny

    mogles sie podpiac
    do tematu ktory aktualnie jest walkowany, tam bylo cos podobnego poruszane.
    Lepiej jest
    przelozyc silnik i graty z gti do 4wd bo inaczej w gti trzeba by rzezbic
    podloge(miejsce na wal i wydech). na starcie do przelozenia jest elektryka z drzwi,
    wiazka elektryczna, zegrary, silnik, hamulce, zawieszenie, zderzaki, listwy progowe,
    siedzenia, itd itp. Lecz jesli chodzi o 4x4 to chyba sensownym jedynym wyjsciem jest
    kupienie justy.

    ech dzięki szukałem po szukajkach a tu wystarczyło spojrzeć kilka tematów w dół:-/ sory
    Co do justy to one mają też z tego 1,3 około 75 koni. Potrzebuje zbudować coś co kjs i myślę że mając 4wd 103 konne + ewentualne modyfikacje 120-130konne dosyć lekkie małe i zwinne dałoby radę powalczyć o generalkę. Muszę to wszystko sobie dobrze przeliczyć bo koszty pewnie sporawe a jeśli chodzi o mocowania silnika i podłużnice jest to to samo? bo nie chce wielkiego rzeźbienia w konstrukcji samochodu typu wycinanie i przesuwanie podłużnic bo na pierwszej hopie będę składał w dwa kawałki. pzdr.


  • Użytkownik archiwalny

    Motory 1.3 maja te same bloki.
    Wiec szukaj 1.3 4x4.


  • Użytkownik archiwalny

    Motory 1.3 maja te
    same bloki.
    Wiec szukaj 1.3
    4x4.

    ale z tego co mi wiadomo(a może niewiadomo:)) 1,3 4x4 v8 a 1,3 gti v16 na dwóch wałkach? i to wszystko w tym samym bloku?


  • Użytkownik archiwalny

    ale z tego co mi
    wiadomo(a może niewiadomo:)) 1,3 4x4 v8 a 1,3 gti v16 na dwóch wałkach? i to
    wszystko w tym samym bloku?

    tak na tym samym bloku ... blok jest wspólny


  • Użytkownik archiwalny

    blok ten sam ale inne graty wewnarz wiec nie licz ze sama glowa i jest ok;p,
    Prawde mowiac jesli chodzi CI o koszty to moze lepiej przegladaj allegro i upolowac mozna by jakas dobra rajdowke napenwo taniej bedzie niz kupic justy i silnik z gitajca.


  • Użytkownik archiwalny

    kwestia jest taka że to co rajdowcy sprzedają na allegro już naczęściej jest na wykończeniu...
    nie chce kupić justy i wkładać silnik od swifta tylko swifta 4wd i włożyć tam 1,3 gti. ale to dobra wiadomość że blok jest ten sam, czyli mocowania są te same czyli dużo rzeźby nie potrzeba. tylko teraz znaleźć swifta w jako takim stanie blacharskim to


  • Użytkownik archiwalny

    Motory 1.3 maja te same bloki.

    A czy skrzynie w 1.3 4wd i 1.6 4wd oraz mosty sa te same?


  • Użytkownik archiwalny

    Przekładka silnika bez zmiany zawiasu i hamulców mija się z celem. Poszukaj jakiegoś gti na części a justy jako auto które będzie CI się opłacało przerabiać. To się najbardziej kalkuluje bo będziesz miał już dobrą bazę. Przekładka silnika tylko z GTi do 4x4. Odwrotnie w łatwy stosunkowo sposób się po prostu nie da. Podłoga bagażnika w 4x4 jest płaska, do tego masz kołyskę na dyfer, bak, tunel jest profilowany pod wał i jego podpory. Inne jest mocowanie silnika od strony ściany grodziowej.

    Przekładka silnika jest nawet łatwa. Z 4x4 potrzebne jest tylko koło zamachowe ze sprzęgłem bo to z GTi jest za wąskie a wielowypust pod wałek sprzęgłowy ma za małą średnicę (pisałem o tym w swoim wątku). Zrobienie elektryki to banał jeśli ktoś ma jakieś pojęcie w tej kwestii (mi to zajęło w sumie może ze 2h). Ważne żeby mieć pewien kawałek wiązki silnikowej z GTi wtedy to kwestia połączenia kolorami wg schematu.

    W justy jest już wspomaganie kierownicy więc trzeba jeszcze pompę przełożyć do twin cama. Chyba że ktoś ma mocne ręce wtedy się może obejdzie.

    Hamulce pasują P&P. To samo zawias. Wszystko jest wymienne więc śmiało można się bawić.


  • Użytkownik archiwalny

    tylko teraz znaleźć swifta w jako takim stanie blacharskim to

    hehe no to slabo wykonalne 4x4 ciezko trafic a co dopiero w dobrym stanie.


  • Użytkownik archiwalny

    Inne jest mocowanie silnika od strony ściany grodziowej.

    Jak to przerobić dużo jest z tym zabawy??


  • Użytkownik archiwalny

    serdeczne dzięki za wszystkie podpowiedzi. poccieszyliście mnie że wiele rzeczy prasuje p&p.
    co do znalezienia egzmp. w jako takim stanie to i tak chyba w pierwszej kolejności pójdzie do blacharza na obspawanie i klatke także coś tam da radę zrobić.


  • Użytkownik archiwalny

    Ogólnie to łapy najłatwiej dać wszystkie z justyny wtedy alles pasuje


  • Użytkownik archiwalny

    To jesli chodzi o mnie mam problem... Watpie, że znajdę taka budę jak moja o czym pisałem tustaj tutaj.
    Przekładkę silnika z gti do 4wd zrobił bym bez problemu bo już kiedyś przerzuciłem silnik w gti i było naprawd łatwo. Chciałem zrobić swap napędów z 4wd do gti zeby zachować budę. Ehh


  • Użytkownik archiwalny

    Chciałem zrobić swap napędów z 4wd do gti zeby zachować budę. Ehh

    To lepiej sobie zrób drugiego GTi 4wd a tego swojego zostaw w spokoju jak jest w takim fajnym stanie


Log in to reply