SWAP z 1,3 GTI do 1,3 4WD albo na odwrót:-)
-
Witam!! Jako że pytając ludzi którzy coś tam doczynienia mają z mechaniką itd nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi a wręcz nie uzyskałem jej żadnej chciałbym skorzystać z Waszej pomocy bo gdzie jak gdzie ale na zlosnikiu zawsze są prawdziwi fachowcy.
Pytanie brzmi: Jak zrobić swifta GTI 103konie z napędem na 4 koła?
Kupić swifta 4wd i wsadzić silnik od gti? Czy muszę wtedy również zmieniać hamulce, wahacze(czy takie same?), mcpersony(czy takie same?), mocowanie wahaczy i silnika(czy takie samo?)
Czy łatwiej kupić swifta GTI i do niego włożyć napędy od 4wd. byłoby to łatwiejsze ale czy w ogóle realne? Proszę Was o poradę. Pozdrawiam Piotrek -
mogles sie podpiac do tematu ktory aktualnie jest walkowany, tam bylo cos podobnego poruszane.
Lepiej jest przelozyc silnik i graty z gti do 4wd bo inaczej w gti trzeba by rzezbic podloge(miejsce na wal i wydech). na starcie do przelozenia jest elektryka z drzwi, wiazka elektryczna, zegrary, silnik, hamulce, zawieszenie, zderzaki, listwy progowe, siedzenia, itd itp. Lecz jesli chodzi o 4x4 to chyba sensownym jedynym wyjsciem jest kupienie justy. -
mogles sie podpiac
do tematu ktory aktualnie jest walkowany, tam bylo cos podobnego poruszane.
Lepiej jest
przelozyc silnik i graty z gti do 4wd bo inaczej w gti trzeba by rzezbic
podloge(miejsce na wal i wydech). na starcie do przelozenia jest elektryka z drzwi,
wiazka elektryczna, zegrary, silnik, hamulce, zawieszenie, zderzaki, listwy progowe,
siedzenia, itd itp. Lecz jesli chodzi o 4x4 to chyba sensownym jedynym wyjsciem jest
kupienie justy.ech dzięki szukałem po szukajkach a tu wystarczyło spojrzeć kilka tematów w dół:-/ sory
Co do justy to one mają też z tego 1,3 około 75 koni. Potrzebuje zbudować coś co kjs i myślę że mając 4wd 103 konne + ewentualne modyfikacje 120-130konne dosyć lekkie małe i zwinne dałoby radę powalczyć o generalkę. Muszę to wszystko sobie dobrze przeliczyć bo koszty pewnie sporawe a jeśli chodzi o mocowania silnika i podłużnice jest to to samo? bo nie chce wielkiego rzeźbienia w konstrukcji samochodu typu wycinanie i przesuwanie podłużnic bo na pierwszej hopie będę składał w dwa kawałki. pzdr. -
Motory 1.3 maja te same bloki.
Wiec szukaj 1.3 4x4. -
Motory 1.3 maja te
same bloki.
Wiec szukaj 1.3
4x4.ale z tego co mi wiadomo(a może niewiadomo:)) 1,3 4x4 v8 a 1,3 gti v16 na dwóch wałkach? i to wszystko w tym samym bloku?
-
ale z tego co mi
wiadomo(a może niewiadomo:)) 1,3 4x4 v8 a 1,3 gti v16 na dwóch wałkach? i to
wszystko w tym samym bloku?tak na tym samym bloku ... blok jest wspólny
-
blok ten sam ale inne graty wewnarz wiec nie licz ze sama glowa i jest ok;p,
Prawde mowiac jesli chodzi CI o koszty to moze lepiej przegladaj allegro i upolowac mozna by jakas dobra rajdowke napenwo taniej bedzie niz kupic justy i silnik z gitajca. -
kwestia jest taka że to co rajdowcy sprzedają na allegro już naczęściej jest na wykończeniu...
nie chce kupić justy i wkładać silnik od swifta tylko swifta 4wd i włożyć tam 1,3 gti. ale to dobra wiadomość że blok jest ten sam, czyli mocowania są te same czyli dużo rzeźby nie potrzeba. tylko teraz znaleźć swifta w jako takim stanie blacharskim to -
Motory 1.3 maja te same bloki.
A czy skrzynie w 1.3 4wd i 1.6 4wd oraz mosty sa te same?
-
Przekładka silnika bez zmiany zawiasu i hamulców mija się z celem. Poszukaj jakiegoś gti na części a justy jako auto które będzie CI się opłacało przerabiać. To się najbardziej kalkuluje bo będziesz miał już dobrą bazę. Przekładka silnika tylko z GTi do 4x4. Odwrotnie w łatwy stosunkowo sposób się po prostu nie da. Podłoga bagażnika w 4x4 jest płaska, do tego masz kołyskę na dyfer, bak, tunel jest profilowany pod wał i jego podpory. Inne jest mocowanie silnika od strony ściany grodziowej.
Przekładka silnika jest nawet łatwa. Z 4x4 potrzebne jest tylko koło zamachowe ze sprzęgłem bo to z GTi jest za wąskie a wielowypust pod wałek sprzęgłowy ma za małą średnicę (pisałem o tym w swoim wątku). Zrobienie elektryki to banał jeśli ktoś ma jakieś pojęcie w tej kwestii (mi to zajęło w sumie może ze 2h). Ważne żeby mieć pewien kawałek wiązki silnikowej z GTi wtedy to kwestia połączenia kolorami wg schematu.
W justy jest już wspomaganie kierownicy więc trzeba jeszcze pompę przełożyć do twin cama. Chyba że ktoś ma mocne ręce wtedy się może obejdzie.
Hamulce pasują P&P. To samo zawias. Wszystko jest wymienne więc śmiało można się bawić.
-
tylko teraz znaleźć swifta w jako takim stanie blacharskim to
hehe no to slabo wykonalne 4x4 ciezko trafic a co dopiero w dobrym stanie.
-
Inne jest mocowanie silnika od strony ściany grodziowej.
Jak to przerobić dużo jest z tym zabawy??
-
serdeczne dzięki za wszystkie podpowiedzi. poccieszyliście mnie że wiele rzeczy prasuje p&p.
co do znalezienia egzmp. w jako takim stanie to i tak chyba w pierwszej kolejności pójdzie do blacharza na obspawanie i klatke także coś tam da radę zrobić. -
Ogólnie to łapy najłatwiej dać wszystkie z justyny wtedy alles pasuje
-
To jesli chodzi o mnie mam problem... Watpie, że znajdę taka budę jak moja o czym pisałem tustaj tutaj.
Przekładkę silnika z gti do 4wd zrobił bym bez problemu bo już kiedyś przerzuciłem silnik w gti i było naprawd łatwo. Chciałem zrobić swap napędów z 4wd do gti zeby zachować budę. Ehh -
Chciałem zrobić swap napędów z 4wd do gti zeby zachować budę. Ehh
To lepiej sobie zrób drugiego GTi 4wd a tego swojego zostaw w spokoju jak jest w takim fajnym stanie