ogrzewane


  • Użytkownik archiwalny

    Witam . czy ktoś pomoże mi z rozwiązaniem problemu ogrzewania w suzuki Swifcie 1.6 16v b+g
    idzie zima wiec trzeba sie zabrac za to a słabo grzeje na wolnych obrotach i na trasie w mieście przy normalnej jezdzie ( but w podłodze) jest ok
    wymieniłem płyn chłodniczy
    termostat
    płukany cały układ 3 razy
    gaz był podłączony równolegle zmieniłem na szeregowo
    pozdrawiam i czekam na propozycje



  • Naprawdę teraz nie uczą interpunkcji?



  • Naprawdę teraz nie
    uczą interpunkcji?

    A taki stary user...


  • Użytkownik archiwalny

    Przepraszać za interpunkcje .


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Nie za bardzo napisałeś co robiłeś
    Sprawdź wlot powietrza do nagrzewnicy ,może zatkany sprawdź nagrzewnicę.Czy chłodnica jest ok czy temperatura wody jest ok ,Czy zawór nagrzewnicy otwiera do końca itd,itd Objaw typowy dla zamulonej nagrzewnicy (płukanie nie koniecznie pomaga).Czemu wymieniałes termostat bo co?,itd ,itd
    Temat rzeka więc napisz czy to wszystko jest ok to pomyślimy dalej


  • Użytkownik archiwalny

    Czy zawór nagrzewnicy...

    Co to i gdzie jest?


  • Użytkownik archiwalny

    witam .
    1. wlot powietrza nie zatkany dmucha jak tornado z nawiewów
    2. jak sprawdzić nagrzewnice ?
    3. chłodnica jest ok
    4. temperatura na środku i ani drgnie
    5. klapki chadza zamyka i otwiera się
    6. termostat wymieniłem bo po wjechaniu w wodę temperatura spadała
    7. płukałem nagrzewnice parę razy podłączony był do króćców waz ogrodowy lała sie woda z 15 minut w obie strony i naprawdę pod sporym ciśnieniem


  • Użytkownik archiwalny

    Zawór nagrzewnicy z zasady jest przed nagrzewnicą służy do zamykania i otwierania wlotu ciepłej wody do nagrzewnicy.Jak by go nie było to by Ci w lato "podeszwy się od butów odkleiły"Nagrzewnicę sprawdzamy tak samo jak chłodnicę To że ją płukałeś zimną wodą to nie znaczy że jest ok Może być w niej kamień i wtedy żadne płukanie wodą nie pomaga Z twojego opisu wnioskuję że jest zbyt mały obieg wody tzn im mniejsza prędkość obrotowa tym zimniej Napisz jeszcze raz czy chłodnica i węże są tak samo gorące u góry jak i u dołu jak silnik się nagrzeje Bo napisałeś tylko że chłodnica jest ok Ja tego nie rozumiem co to znaczy OK?Możesz mieć tak zwany mały obieg zamulony Mały obieg to jest coś takiego że ciepło dochodzi do nagrzewnicy bezpośrednio z bloku przed otwarciem termostatu Ja jednak myślę ze winna jest nagrzewnica Zobacz czy węże nagrzewnicy sa też gorące czy tylko ciepłe( oba ten wchodzacy i wychodzacy musza byc tak samo gorace) Aha i sprawdź też luz na pompie wody bo ona czasami też bywa przyczyną słabego grzania na niskich obrotach (małe ciśnienie w obiegu)Podaję domowy sposób na nagrzewnicę robiłem to parę razy i efekt był

    spusc plyn jak masz warunki zalej woda z rdobrze rozpuszczona kostka od zmywarek . odpal silnik niech pochodzi z pol godz . od czasu do czasu przegazuj . potem spusc ten syf . zrob plukanie ukladu czysta woda ze trzy cztery razy z kazdorazowym odpalaniem i grzaniem silnika do otwarcia termostatu . potem jak masz warunki to przedmuchaj calosc sprezonym powietrzem . jak nie mozesz to przynajmniej nagrzewnice i chlodnice pompka do materacow plazowych . potem zalej swiezym plynem lub do plynu dolej 1/2 l koncentratu aby nie obnizyc temp zam plynu ponizej jego wartosci na skutek pozostalosci wody w ukladzie . plynem zalewaj dopiero jak się cos poprawi przy ostatnim plukaniu i ogrzewanie bedzie dzialac na postoju ok . jesli nie to wyciagaj nagrzewnice i sprawdzaj na zewnatrz .


  • Użytkownik archiwalny

    Zawór nagrzewnicy z zasady jest przed nagrzewnicą służy do zamykania i otwierania wlotu ciepłej wody do nagrzewnicy.

    Dalej będę przy swoim , że takiego zaworu nie ma. Termostat reguluje przepływ na "duży i mały" obieg.

    No chyba, że naprawdę się mylę i coś takiego jest w Swifcie to stawiam skrzynkę piwa.


  • Użytkownik archiwalny

    witaj. W swiifcie niema zaworu tylko klapki na nagrzewnicy węzę od nagrzewnicy rożna się temperatura , wychodzący jest chłodniejszy po dłuższej chwili przewody wyrównują swoja temperaturę są tak samo gorące. a układ płukałem jakimś preparatem "prestone" nie wiem czy dobrze napisałem nazwę
    jak by co ma ktoś nagrzewnice do sprzedania?????


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Sprawdziłem myszywy masz racje Zamiast zaworu jest tu klapka sterowana z kabiny Ja jednak stawiam na nagrzewnice


Log in to reply