Dopuszczalny zakres rozmiaru opon
-
koleżanka
kolega, koleżanka mi to lotto ... jak ktoś pisze o 14, a temat jest ewidentnie o 13" ...
-
Bardzo dobrze, że koleżanka chce jakiś szerszy lać, bo na 155/70/13 to można się tylko zabić :] kupiłem mojego z takim rozmiarem i momentami boję się jeździć po zakrętach
jakbym sobie miał coś założyć innego to minimum 175 szerokości -
W tym swoim bolidzie masz standardowe suzukowskie felgi 13" o szerokości 4,5"? I na to weszła 175? Dawaj zdjęcia jak opona siedzi na takiej wąskiej feldze
A może masz jakieś kombinowane szersze stalowe fele np. od jakiegoś Mitsubishi?
-
W tym swoim
bolidzie masz standardowe suzukowskie felgi 13" o szerokości 4,5"? I na to weszła
175? Dawaj zdjęcia jak opona siedzi na takiej wąskiej feldze
A może masz jakieś
kombinowane szersze stalowe fele np. od jakiegoś Mitsubishi?teraz cmok jak jutro rano bede w stanie wzglednej wazkosci to wam foto walne choc mozesz w moim temacie sobie zobacyc jak to siedzi xD
-
Bardzo dobrze, że
koleżanka chce jakiś szerszy lać, bo na 155/70/13 to można się tylko zabić :]
kupiłem mojego z takim rozmiarem i momentami boję się jeździć po zakrętachstab na przód i tył i już nie będziesz się tak bał a na 175 też się można zabić
-
W tym swoim
bolidzie masz standardowe suzukowskie felgi 13" o szerokości 4,5"? I na to weszła
175? Dawaj zdjęcia jak opona siedzi na takiej wąskiej feldze
A może masz jakieś
kombinowane szersze stalowe fele np. od jakiegoś Mitsubishi?Również mam 175 na ori feldze, jutro dam fotki, powiem więcej, chciałem 185 założyć i tez by weszło ale, że znalazłem w domu komplet 175 to poszły 175
-
ja tam wierzę na słowo, że się da 175 na tą felge założyć
skoro są fanatycy i jeżdżą z naciągiem to pewnie i w drugą stronę się da -
ja tam wierzę na
słowo, że się da 175 na tą felge założyć
skoro są fanatycy i
jeżdżą z naciągiem to pewnie i w drugą stronę się daW sumie racja, chociaż wszędzie jest napisane, że do felgi 4,5 cala to max. jest 165...
-
W sumie racja,
chociaż wszędzie jest napisane, że do felgi 4,5 cala to max. jest 165...Tak samo będzie minimum, a "naciągacze" robią swoje
-
A może masz jakieś
kombinowane szersze stalowe fele np. od jakiegoś Mitsubishi?Mitsubishi maja otwor centrujacy 67mm, a Suzi 60.1mm, ale sama felga z Mituwisi ma 5" szerokosci i 175 byly seryjnie wkladane (ja tak mam zreszta).
-
Dać się na pewno wsadzić szerszą, czy węższą. Tylko chodzi o to, że większe prawdopodobieństwo nieprzyjemności występuje, gdy jeździmy na kombinowanych rozmiarach, niż kiedy jeździmy na rozmiarach poprawnych. Może się okazać ze na 175 jeździło 20 osób i tylko jedna miała np. fik do rowu na zakręcie, spowodowany przez złe dopasowanie opony do felgi. Wtedy 19 osób będzie mówiło że jeździ i jest dobrze, a jedna wszystkim będzie odradzać. Więc sprawa prosta, można zakładać inne rozmiary, ale wtedy jesteśmy bliżej niebezpieczeństwa, niż gdy mamy normalne rozmiary.
-
Mitsubishi maja
otwor centrujacy 67mm, a Suzi 60.1mm, ale sama felga z Mituwisi ma 5" szerokosci i
175 byly seryjnie wkladane (ja tak mam zreszta).Pierścień centrujący to nie problem...
-
Hej,
Właśnie o tym myślę, też wydaje mi się, że jednak te zalecane są najbezpieczniejsze.
Ale sprawa wzięła się stąd, że mój mechanik ma nowe opony do sprzedania za nieduże
pieniądze, tylko że ich rozmiar to R13 145/80, więc zastanawiam się, czy to
rozmiar dopuszczalny - na stronie Klubu znalazłam link do www.opony.com.pl
i podstrony o zamiennikach opon, gdzie był artykuł, który opisywał pewne zalety
węższych opon. Co myślicie? Do mojego Swiftolota mogą być węższe i wyższe?
Alternatywą dla mnie są już w stadnardowym rozmiarze jakieś w miarę tanie opony
nowe (nie pytam jakie, przejrzę wątek o producentach opon:)) albo jakieś używane,
ale nie mam zaufanej firmy zajmującej się sprzedażą/obsługą opon.
Pozdrawiam i dzięki, żeście podjęli temat.
Ania -
takie opony beda za waskie raczej do swifta ja ten rozmiar dalbym co najwyzej do malacza xD
minimum 155 choc jak juz polecalbym ci 165/70 swift bedzie sie lepiej trzymal nawierzchni a to duzo daje jak cos to odezwij sie na PW to podesli ci pare propozycji co mozesz kupic
-
Takie kapetki do bolida to raczej szybsza śmierć dla plastelinowych przegubów Wydaje mi sie że jak koleżanka nie będzie szaleć w zakrętach to te oponki będą sie nadawać, wizualnie nie zaciekawie będzie trakcyjnie też (ucierpi przyczepność, hamowanie i przedewszystkim komfort podróżowania), ale powinno działać
-
Hej,
Właśnie o tym
myślę, też wydaje mi się, że jednak te zalecane są najbezpieczniejsze.
Ale sprawa wzięła
się stąd, że mój mechanik ma nowe opony do sprzedania za nieduże
pieniądze, tylko że
ich rozmiar to R13 145/80, więc zastanawiam się, czy to
rozmiarJeździłem na takich i na śniegu rewelacja. Gorzej na suchym / mokrym asfalcie ale bez szaleństw można jeździć
-
Jeżeli mają 80 wysokości, to powinny mieć lepszy komfort jazdy, ponieważ opona bedzie lepiej tłumic nierówności nawierzchni. Czym niższa, tym mocniej da sie odczuć dziury w drodze. Ja mam 45 i na dziurach telefon mi podskakuje na desce ;p Na 80 pewnie w ogóle dziur nie będzie czuć. Jednak na takich wąskich oponach(145), droga hamowania strasznie się wydłuży. Wiec teraz wchodzi w grę bezpieczeństwo. Lepiej dołożyć troche pieniedzy i kupić chociaż te 165 szerokości. Mnie moje opony(195.45) kilka razy już uratowały. Raz zatrzymałem się pół metra przed drzwiami kierowcy samochodu, który mi chciał przeciąć droge na skrzyżowaniu. Na oponach 145 na pewno bym zmiażrzył kierowce tego samochodu, a tak to skończyło sie tylko na pisku opon.
Pamiętaj że opony to bardzo ważna rzecz. Nawet z najlepszymi hamulcami, a na kiepskich oponach, samochód będzie miał problem z zatrzymaniem. Ja bym radził nie kupować tych opon. Lepiej dołóż sobie troche kasy i kup troche szersze. Na pewno bedzie bezpieczniej. -
Tak jest jak mówisz, ale akurat w wypadku 145/80 komfort podróżowania napewno nie wzrośnie porównując chociażby do seryjnego 155/70
-
Mnie moje opony(195.45) kilka razy już
uratowały. Raz zatrzymałem się pół metra przed drzwiami kierowcy samochodu, który mi
chciał przeciąć droge na skrzyżowaniu. Na oponach 145 na pewno bym zmiażrzył
kierowce tego samochodu, a tak to skończyło sie tylko na pisku opon.Zakładam, że chodzi o zimówki. Spróbuj zrobić to samo np. na kopnym śniegu i zobacz na których się szybciej zatrzymasz Nie ma reguły, wszystko zależy od warunków
-
Tak jest jak
mówisz, ale akurat w wypadku 145/80 komfort podróżowania napewno nie wzrośnie
porównując chociażby do seryjnego 155/70Kurcze, mówicie jakby to była jakaś limuzyna z tym komfortem
Ja w swoim mam 155/70/13 i "komfort" jest gorszy niż w moim drugim aucie gdzie mam "naleśniki" 205/45/17 Także proszę nie przesadzajcie z tym komfortem