Przejdź do treści
  • Kategorie
  • Ostatnie
  • Tagi
  • Popularne
  • Użytkownicy
  • Grupy
  • Szukaj
Skórki
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Domyślna (Brak skórki)
  • Brak skórki
Zwiń
zlosniki.pl
  1. Start
  2. SUZUKI SWIFT / ALTO / IGNIS - forum
  3. Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
  4. Jak najszybciej i bezpiecznie ściągnąć deskę rozdzielczą?

Jak najszybciej i bezpiecznie ściągnąć deskę rozdzielczą?

Zaplanowany Przypięty Zablokowany Przeniesiony Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
30 Posty 11 Uczestników 443 Wyświetlenia
  • Najpierw najstarsze
  • Najpierw najnowsze
  • Najwięcej głosów
Odpowiedz
  • Odpowiedz, zakładając nowy temat
Zaloguj się, aby odpowiedzieć
Ten temat został usunięty. Mogą go zobaczyć tylko użytkownicy upoważnieni do zarządzania tematami.
  • S Niedostępny
    S Niedostępny
    simon2312
    Użytkownik archiwalny
    napisał ostatnio edytowany przez simon2312
    #1

    Jak w temacie jak najszybciej ściągnąć deskę rozdzielcza by dojść do całej elektryki.

    Jednak przy zmianie silnika nie obejdzie się bez zmiany całej elektryki tzn, przełożenie z 1.3 wszystkich wiązek do 1.0. Jak ro zrobić najszybciej i najlepiej bo już mnie ... bierze jak to wszystko widzę.

    Ma ktoś może jakieś foto, co jak po kolei ?

    Z góry dziękuję, pozdrawiam

    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
    0
    • J Niedostępny
      J Niedostępny
      jajco112
      Użytkownik archiwalny
      napisał ostatnio edytowany przez jajco112
      #2

      Najpierw radio proponuje zewnętrzny zestaw grający bo deska trochę czasu zajmuje... Całość zajmuje jakieś 2h (mi tyle zajęło) robiłem to 2 razy w sumie to 3 bo raz miałem deskę tylko położoną i tak jeździłem przez 3 tyg... Ale wracając do tematu...

      Zaczynamy od osłonek głośników...
      Demontujemy je odkręcając bodajrze po 2 śrubki i wyciągając jeden kołek... kołek wyciągamy wpychając delikatnie środek do wewnątrz a potem podważamy i wuala...
      tak więc dalej odkręcamy otwieranie maski (jedna śruba)...
      Potem konsola środkowa (bodajże 4 po dwie od deski i 2 przy podłodze)...
      Odkręcamy gałkę lewarka (w lewo kręcimy) i ściągamy konsole środkową...
      Następnie możemy przejść do demontażu kierownicy...
      Kierownica typu podważamy od strony licznika i kolan i zrywamy...
      Kierownica GS/GTI wciskamy śrubokręt zboku klaksonu i staramy się go delikatnie pociągnąć do góry...(trzeba uważać bo klakson ma zatrzask tylko 1 jest na dole bądź na górze już nie pamiętam)...
      Odkręcamy śrubę mocującą kierownice m10 17mm (najlepiej wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i zablokować na blokadzie i w tedy można się porządnie zaprzeć bo w serii ta śruba jest chyba przyklejona)... Potem odblokowujemy kierownice, ustawiamy prosto koła i zaznaczamy sobie markerem na gwincie i kierownice pozycje...
      Zabieramy się za licznik... 2 śruby u góry licznika i chyba 2 na dole potem wyciągamy całość (uwaga bo plastik trzeba trochę pomaltretować bo ciężko wchodzi na swoje miejsce jednak zawsze wchodzi idealnie)... teraz przydało by się zdemontować tą osłonę pod kierownicą (2 śrubki i u góry jest zahaczona na zatrzaskach lub wsuwkach)... Wracając do licznika odkręcamy blaszkę na dole i po bokach licznik... a teraz musimy zapuścić rękę pod deskę i w jakiś dziwny sposób ściągnąć linkę (polecam ściągnąć wszystką biżuterię bo można się gdzieś zaklinować i będzie ała...)

      cdn... (jeżeli ktoś zechce)

      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
      0
      • A Niedostępny
        A Niedostępny
        adamo81
        napisał ostatnio edytowany przez adamo81
        #3

        Ja zawsze przy zdejmowaniu licznika odpinam linkę prędkościomierza od strony skrzyni i wtedy licznik daje się na tyle odchylić, że spokojnie można wsadzić za niego łapę i odpiąć od niego linkę i kostki

        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
        0
        • J Niedostępny
          J Niedostępny
          jajco112
          Użytkownik archiwalny
          napisał ostatnio edytowany przez jajco112
          #4

          No widzisz ja bym w życiu na to nie wpadł Deska jest prosta w ściągnięciu tylko są 4 ukryte śruby przez które pogryzłem trochę swoją deskę ze złości Kontynuuje jak wrócę z pracy...

          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
          0
          • N Niedostępny
            N Niedostępny
            nanbu
            Użytkownik archiwalny
            napisał ostatnio edytowany przez nanbu
            #5

            No widzisz ja bym w
            życiu na to nie wpadł Deska jest prosta w ściągnięciu tylko są 4 ukryte śruby
            przez które pogryzłem trochę swoją deskę ze złości Kontynuuje jak wrócę z
            pracy...

            Opis wyciągania zegarów mojego autorstwa jest na forum, ale lepiej jest się męczyć, niż skorzystać z gotowego rozwiązania

            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
            0
            • S Niedostępny
              S Niedostępny
              simon2312
              Użytkownik archiwalny
              napisał ostatnio edytowany przez simon2312
              #6

              Tak oczywiście czekam na ciąg dalszy, szkoda tylko że nie ma fotek

              1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
              0
              • J Niedostępny
                J Niedostępny
                jajco112
                Użytkownik archiwalny
                napisał ostatnio edytowany przez jajco112
                #7

                Dobra kontynując mój elaborat...

                Po wyciągnieciu licznika wg FAQ umieszczonego na forum wyciągamy wszystkie przełączniki pod licznikiem (obok kierownicy) i je odłączamy...
                Następnie rozkręcamy osłonę kolumny kierowniczej ( 3 śrubki dostępne od dołu) i rozbieramy obudowę...
                Następnie odkręcamy przełącznik zespolony i zależnie od wersji świstaka odpinamy kostkę od przełącznika zespolonego lub (tak jak było u mnie w sedanie) po prostu zostawiamy go na razie na miejscu...
                Przechodzimy do konsoli i zapuszczamy się w otchłań pod zegarynką i najpierw dobrze jest sobie wymacać tą śrubkę i odkręcamy śrubkę trzymającą z tyłu schowek w którym zamontowany jest zegarek.
                Następnie odkręcamy śrubki trzymające konsole środkową ( 3 sztuki) i chyba popielniczka trzyma jeszcze ten bajer..
                Następnie wyciągamy suwaki z panelu sterowania nawiewem i delikatnie podważamy go...
                Ukazuje nam się gołe sterowanie odkręcamy za wczasu te śrubki...
                Następnie gdy całą osłonkę tego panelu możemy podnieść delikatnie wsuwamy cienki śrubokręt u góry nad nawiewami i delikatnymi ruchami wysuwamy panel... Jeżeli jeszcze nie odkręciliśmy zapalniczki z popielniczką to jest najwyższa pora na to...
                Wracając do lewej strony deski odkręcamy głośnik i wyciągamy wtyczki z niego tak samo robimy ze strony pasażera...
                Teraz nie pamiętam czy to było bardzo potrzebne ale lepiej zdemontować klapkę schowka tak więc zamykamy go i odkręcamy 3 śrubki mocujące drzwiczki schowka...
                Następnie duża śrubka wewnątrz schowka i wyciągamy tą w miarę elastyczną część schowka...
                Teraz czas na śrubki mocujące deskę do konstrukcji auta...
                Na podszybiu mamy 3 zaślepki delikatnie je podważamy (są na zatrzaskach po obu bokach)...
                Odkręcamy duże śruby (jeżeli są to są jeszcze mniejsze które trzymają tunele nawiewów...
                Teraz polecam obejrzeć okolice schowka bo nie pamiętam jak tam to było ale chyba są śrubki trzymające deskę do belki poprzecznej...
                Teraz najtrudniejsza sprawa z całej imprezy wkładamy rączkę w okolice środka deski od strony kierowcy jak i pasażera i musimy wymacać 2 wsporniki deski są z obu stron na przetłoczeniu (wypuście deski w stronę kabiny)... Jeżeli to odkręcimy (po 2 śrubki u góry) to wuala jeżeli o niczym nie zapomniałem

                P.S. Te wsporniki są przykręcone do belki poprzecznej i dosyć trudno się je w ogóle odkręca...

                Jeżeli o czymś zapomniałem to sor bo piszę to z pamięci...
                Miłego grzebania:)

                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                0
                • M Niedostępny
                  M Niedostępny
                  mlodyboruch
                  Użytkownik archiwalny
                  napisał ostatnio edytowany przez mlodyboruch
                  #8

                  Dobra kontynując
                  mój elaborat...
                  Po wyciągnieciu
                  licznika wg FAQ umieszczonego na forum wyciągamy wszystkie przełączniki pod
                  licznikiem (obok kierownicy) i je odłączamy...
                  Następnie
                  rozkręcamy osłonę kolumny kierowniczej ( 3 śrubki dostępne od dołu) i rozbieramy
                  obudowę...
                  Następnie odkręcamy
                  przełącznik zespolony i zależnie od wersji świstaka odpinamy kostkę od przełącznika
                  zespolonego lub (tak jak było u mnie w sedanie) po prostu zostawiamy go na razie na
                  miejscu...
                  Przechodzimy do
                  konsoli i zapuszczamy się w otchłań pod zegarynką i najpierw dobrze jest sobie
                  wymacać tą śrubkę i odkręcamy śrubkę trzymającą z tyłu schowek w którym zamontowany
                  jest zegarek.
                  Następnie odkręcamy
                  śrubki trzymające konsole środkową ( 3 sztuki) i chyba popielniczka trzyma jeszcze
                  ten bajer..
                  Następnie wyciągamy
                  suwaki z panelu sterowania nawiewem i delikatnie podważamy go...
                  Ukazuje nam się
                  gołe sterowanie odkręcamy za wczasu te śrubki...
                  Następnie gdy całą
                  osłonkę tego panelu możemy podnieść delikatnie wsuwamy cienki śrubokręt u góry nad
                  nawiewami i delikatnymi ruchami wysuwamy panel... Jeżeli jeszcze nie odkręciliśmy
                  zapalniczki z popielniczką to jest najwyższa pora na to...
                  Wracając do lewej
                  strony deski odkręcamy głośnik i wyciągamy wtyczki z niego tak samo robimy ze strony
                  pasażera...
                  Teraz nie pamiętam
                  czy to było bardzo potrzebne ale lepiej zdemontować klapkę schowka tak więc zamykamy
                  go i odkręcamy 3 śrubki mocujące drzwiczki schowka...
                  Następnie duża
                  śrubka wewnątrz schowka i wyciągamy tą w miarę elastyczną część schowka...
                  Teraz czas na
                  śrubki mocujące deskę do konstrukcji auta...
                  Na podszybiu mamy 3
                  zaślepki delikatnie je podważamy (są na zatrzaskach po obu bokach)...
                  Odkręcamy duże
                  śruby (jeżeli są to są jeszcze mniejsze które trzymają tunele nawiewów...
                  Teraz polecam
                  obejrzeć okolice schowka bo nie pamiętam jak tam to było ale chyba są śrubki
                  trzymające deskę do belki poprzecznej...
                  Teraz
                  najtrudniejsza sprawa z całej imprezy wkładamy rączkę w okolice środka deski od
                  strony kierowcy jak i pasażera i musimy wymacać 2 wsporniki deski są z obu stron na
                  przetłoczeniu (wypuście deski w stronę kabiny)... Jeżeli to odkręcimy (po 2 śrubki u
                  góry) to wuala jeżeli o niczym nie zapomniałem
                  P.S. Te wsporniki
                  są przykręcone do belki poprzecznej i dosyć trudno się je w ogóle odkręca...
                  Jeżeli o czymś
                  zapomniałem to sor bo piszę to z pamięci...
                  Miłego grzebania:)

                  trochę kolege w błąd wprowadziłeś. 3 razy szybciej jest zdemontować deske razem z całą belką poprzeczną mi to ostatnio zajeło niecałe 20minut

                  1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                  0
                  • S Niedostępny
                    S Niedostępny
                    simon2312
                    Użytkownik archiwalny
                    napisał ostatnio edytowany przez simon2312
                    #9

                    trochę kolege w
                    błąd wprowadziłeś. 3 razy szybciej jest zdemontować deske razem z całą belką
                    poprzeczną mi to ostatnio zajeło niecałe 20minut

                    no to jak odkręcić ta całą belkę ??

                    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                    0
                    • A Niedostępny
                      A Niedostępny
                      adamo81
                      napisał ostatnio edytowany przez adamo81
                      #10

                      Przecież klapa schowka nie jest demontowalna, bo nie ma w niej zawiasów... Wnętrze schowka jak najbardziej odkręcalne jest...

                      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                      0
                      • S Niedostępny
                        S Niedostępny
                        simon2312
                        Użytkownik archiwalny
                        napisał ostatnio edytowany przez simon2312
                        #11

                        trochę kolege w
                        błąd wprowadziłeś. 3 razy szybciej jest zdemontować deske razem z całą belką
                        poprzeczną mi to ostatnio zajeło niecałe 20minut

                        To powiesz mi jak to szybciej zdemontować ?

                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                        0
                        • A Niedostępny
                          A Niedostępny
                          adamo81
                          napisał ostatnio edytowany przez adamo81
                          #12

                          To powiesz mi jak
                          to szybciej zdemontować ?

                          Bierzesz solidny młotek, łamiesz nim plastik deski, wyrywasz resztki i potem montujesz drugą deskę z auta dawcy silnika i wiązki To najszybszy sposób

                          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                          0
                          • S Niedostępny
                            S Niedostępny
                            simon2312
                            Użytkownik archiwalny
                            napisał ostatnio edytowany przez simon2312
                            #13

                            tylko właśnie starą deskę od dawcy rozwaliłem młotkiem

                            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                            0
                            • A Niedostępny
                              A Niedostępny
                              adamo81
                              napisał ostatnio edytowany przez adamo81
                              #14

                              tylko właśnie starą
                              deskę od dawcy rozwaliłem młotkiem

                              O kurczę, to miał być żart :chaja:

                              Ale amatorszczyyyyznaaaa, chciałoby się rzec

                              1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                              0
                              • S Niedostępny
                                S Niedostępny
                                simon2312
                                Użytkownik archiwalny
                                napisał ostatnio edytowany przez simon2312
                                #15

                                O kurczę, to miał
                                być żart :chaja:
                                Ale
                                amatorszczyyyyznaaaa, chciałoby się rzec

                                a powiedz mi po co mi ta stara tapicerka co ? Może w pokoju sobie miałem ją powiesić ?

                                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                0
                                • A Niedostępny
                                  A Niedostępny
                                  adamo81
                                  napisał ostatnio edytowany przez adamo81
                                  #16

                                  a powiedz mi po co
                                  mi ta stara tapicerka co ? Może w pokoju sobie miałem ją powiesić ?

                                  Np. sprzedać poszczególne plastiki, albo całą deskę jeśli była ładna

                                  1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                  0
                                  • S Niedostępny
                                    S Niedostępny
                                    simon2312
                                    Użytkownik archiwalny
                                    napisał ostatnio edytowany przez simon2312
                                    #17

                                    Np. sprzedać
                                    poszczególne plastiki, albo całą deskę jeśli była ładna

                                    miesiąc wystawiam plastiki od tego dawcy, nawet tutaj na forum pisałem na moto że oddam darmo i żadnego odzewu, proszę Cię te wszystkie plastiki są nic nie warte, bo po pierwsze nikt nie będzie wymieniał deski tylko dlatego że na starej ma 3 ryski. Tak więc uważam że najcenniejsze rzeczy zostały powyciągane a reszta na śmietnik.
                                    Jak chcesz to mogę Ci wszyskie plastiki dać za darmola, tylko za wysyłkę zapłać ooo kanapę tylną z Gtika też Ci dam za friko Chcesz ?

                                    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                    0
                                    • D Niedostępny
                                      D Niedostępny
                                      Dajmos
                                      Użytkownik archiwalny
                                      napisał ostatnio edytowany przez Dajmos
                                      #18

                                      Zamiast rozwalać deskę młotem to trzeba było sobie ją na spokojnie ściągnąć i byś już wiedział co gdzie jak i po co

                                      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                      0
                                      • S Niedostępny
                                        S Niedostępny
                                        simon2312
                                        Użytkownik archiwalny
                                        napisał ostatnio edytowany przez simon2312
                                        #19

                                        Zamiast rozwalać
                                        deskę młotem to trzeba było sobie ją na spokojnie ściągnąć i byś już wiedział co
                                        gdzie jak i po co

                                        Wiem bo odkręcałem wszystkie śrubki tylko chodziło i o łatwiejszy sposób Tak jak kolega napisał np. ściągnięcia całej belki. Młotkiem to rozwaliłem jedną rzecz bo już nie miałem siły na to wszystko.

                                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                        0
                                        • A Niedostępny
                                          A Niedostępny
                                          adamo81
                                          napisał ostatnio edytowany przez adamo81
                                          #20

                                          ooo kanapę tylną z
                                          Gtika też Ci dam za friko Chcesz ?

                                          Nie wiem, czy do sedana będzie pasowała...

                                          Przednie kubełki bym wolał, ale wysyłka z Poznania będzie droga - aż tak mi na tym nie zależy

                                          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                          0
                                          Odpowiedz
                                          • Odpowiedz, zakładając nowy temat
                                          Zaloguj się, aby odpowiedzieć
                                          • Najpierw najstarsze
                                          • Najpierw najnowsze
                                          • Najwięcej głosów


                                          • 1
                                          • 2
                                          • Zaloguj się

                                          • Nie masz konta? Zarejestruj się

                                          • Aby wyszukiwać zaloguj się lub zarejestruj.
                                          • Pierwszy post
                                            Ostatni post
                                          0
                                          • Kategorie
                                          • Ostatnie
                                          • Tagi
                                          • Popularne
                                          • Użytkownicy
                                          • Grupy
                                          • Szukaj