Rozpierak samoregulator hamulec tylny swift 1.0 53KM 1998


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!
    Epopei ciąg dalszy...,może mnie ktoś naprowadzi....Na stacji diagno stwierdzili słabe hamowanie tyłu, z kolegą na podnośniku też to samo stwierdziliśmy, kołem można obracać z średnim oporem.Rozebraliśmy jedno tylne koło lewe, okazało się, że ząbki samoregulatora rozpieraka są dość zjechane, kolega naszlifował rowki i nic to nie zmieniło.
    Ręczny blokuje dobrze ale nożny kiepsko.Tłoczki wciskałem i wracają, wyglądają znośnie aczkolwiek, żeby dynamicznie wracały, to nie jest tak, wracają ale powoli, 2-3 sekundy.
    Kolega zasugerował, żeby szukać rozpieraków / samoregulatorów.Można to gdzieś zamówić?Przeglądałem google:) i większość mowa o tico...., może to się inaczej nazywa...Przewody hamulcowe wygladają znośnie...Za samoregulatorami specjalnie nie wydzwaniałem ale chyba zacznę, bo to ponoć element trudnodostawalny....?


  • Użytkownik archiwalny

    hamulcowe wygladają znośnie...Za samoregulatorami specjalnie nie wydzwaniałem ale
    chyba zacznę, bo to ponoć element trudnodostawalny....?

    Nie prościej i taniej kupić z młodszego swifta całą zwrotnicę ?
    Przekładasz wtedy całe bebechy i po krzyku. Jedynie nakrętkę zabezpieczającą trzeba kupić nową (np. w ASO - cena do przełknięcia).
    Ja płaciłem coś 50PLN. Szukaj na alledrogo swiftów na części albo znajdź tam gościa Tupt13.
    Ma w dobrym stanie graty.


  • Użytkownik archiwalny

    Potwierdzam - kupiłem sporo gratów od Tupt'a - oprócz tego że ostatnio mocno podrożał - graty ma ładne... Ale ogólnie Swiftowego towaru na Alledrogo jest zatrzęsienie - znaleźć łatwo.
    OK - ale do rzeczy - bardziej precyzyjnie - słabo hamowało - czy nierówno hamowało? Dobrze przeczytałem że była sekcja tylko z jednej strony - może warto byłoby zajrzeć co jest po drugiej? U mnie przyczyną dynamicznie zmiennej siły hamowania na tyle w czasie przeglądu były pozrywane okładziny - nadużywam widocznie hamulca ręcznego. Ręczny nadal był silny - natomiast jaja były z siłą nożnego - był albo nierówny, albo nawet całkiem poprawny - diagnosta zwątpił...


  • Użytkownik archiwalny

    Dziękuję za podpowiedzi...Naczytałem się tutaj o nierównym hamowaniu, pulsującym nożnym jak z abs-em:).U mnie nic takiego nie występuje.W czasie jazdy hamuje i to nawet znośnie.Jednakże mam wrażenie, że przód hamuje lepiej, przód auta przy hamowaniu bardziej się obniża(zjawisko nurkowania?:).Poszukam tego sprzedawcy na allegro(drogo:) i potem dam znać co z tego wyszło...


  • Użytkownik archiwalny

    To że przód lepiej hamuje - tak ma być... A to ze czujesz kłanianie się samochodu przy mocniejszym hamowaniu - to też naturalne, natomiast wymaga już sprawdzenia amortyzatorów przednich - może już są nie do końca sprawne...


  • Użytkownik archiwalny

    To, że amory przód są do wymiany to wiem, tyle, że na stacji diagno stwierdzili, że są ok:))))).Dzwoniłem do suzuki zabrze Magro bodajże:32 2760970 i rozpieraki/samoregulatory koszt sztuki to 136 PLN a jest lewa i prawa.Zlokalizowałem już szrotownie gdzie na śląsku stoją suzi:))))).Przyzwyczaiłem się do hamulców typu "żyleta" albo abs.

    Dzwoniłem do ideal bodajże częstochowa 34 3663572, też podali mi identyczną cenę....Jeżeli będzie konieczność, to zainwestuję w nowe, bo ponoć nie ma zamienników....albo skorzystam ze szrotowni....., kolega twierdził, że lepiej kupić nowe.....


  • Użytkownik archiwalny

    To, że amory przód
    są do wymiany to wiem, tyle, że na stacji diagno stwierdzili, że są
    ok:))))).Dzwoniłem do suzuki zabrze Magro bodajże:32 2760970 i
    rozpieraki/samoregulatory koszt sztuki to 136 PLN a jest lewa i prawa.Zlokalizowałem
    już szrotownie gdzie na śląsku stoją suzi:))))).Przyzwyczaiłem się do hamulców typu
    "żyleta" albo abs.
    Dzwoniłem do ideal
    bodajże częstochowa 34 3663572, też podali mi identyczną cenę....Jeżeli będzie
    konieczność, to zainwestuję w nowe, bo ponoć nie ma zamienników....albo skorzystam
    ze szrotowni....., kolega twierdził, że lepiej kupić nowe.....

    To tanio, nic tylko brać . Oczywiście, że nowe lepsze, tylko, że używane też można kupić w idealnym stanie za 1/3 tej ceny a poza tym dostaniesz blaszki, szpilki i inne badziewia, które przy okazji można wymienić.


  • Użytkownik archiwalny

    Hmm, 139pln za sztukę? Raczej poszukałbym używek - wymienisz 2 sztuki i masz 5% wartości samochodu... Za tą kasę myślę że lepiej poszukać jakiś sympatycznych amortyzatorów, a poszukać dobrych używek samoregulatorów za kilkadziesiąt złotych...


  • Użytkownik archiwalny

    Dziękuję za odpowiedzi, widzę podejście ekonomiczne.W sumie z ekonomii kupiłem suzi(autko na dojazdy do roboty:), więc raczej pójdę za radami i poszukam używek....


  • Użytkownik archiwalny

    To że przód lepiej
    hamuje - tak ma być... A to ze czujesz kłanianie się samochodu przy mocniejszym
    hamowaniu - to też naturalne, natomiast wymaga już sprawdzenia amortyzatorów
    przednich - może już są nie do końca sprawne...

    Albo tylnich, bo mogą za gwałtownie odbijać i powdować większy naciska na przednią oś.


  • Użytkownik archiwalny

    mam ten sam problem z tylnymi hamulcami co kolega "Scaramanga".Też zamierzam kupić rozpierak, ale zraża mnie cena nowego 136zl;( i mam taką prośbę do was a szczególnie do kolegi "Scaramanga" o podzielenie się z lokalizacjami szrotów w okolicy Katowic.(przeprowadziłem się na śląsk od niedawna, więc proszę o podanie w miarę dokładnych lokalizacji tak żeby GPS doprowadził mnie do celu:)


Log in to reply